کد خبر : 1853250 | 22 آبان 1401 ساعت 08:38 | 15.1K بازدید | 7 دیدگاه

اسطوره برزیل در میان مشاهیر آیندهوون

روماریو، ستاره سابق برزیل و باشگاه پی اس وی آیندهوون، در استادیوم خانگی این تیم مورد تشویقِ ویژه حاضران قرار گرفت و به جمع مشاهیر باشگاه هلندی اضافه شد.

اسطوره برزیل در میان مشاهیر آیندهوون

به گزارش "ورزش سه"، روماریو د سوزا فاریا، ستاره فوتبال برزیل در دهه 90 میلادی، با 56 گل ملی از بهترین بازیکنان تاریخ سلسائو محسوب می‌شود. این مهاجم در دوران بازی‌اش توانسته بیش از 700 گل به ثمر برساند و در سال 1994 بهترین بازیکن جهان لقب گرفته است.

او در رده باشگاهی نیز برای تیم های زیادی نظیر بارسلونا، فلامینگو و والنسیا توپ زد اما بیشترین تعداد بازی خود را برای باشگاه پی اس وی آیندهوون انجام داده است. نزدیک به 30 سال از آخرین بازی روماریو با پیراهن پی اس وی می‌‌گذرد اما هواداران هلندی، دستاوردهای این برزیلی را در تیم خود فراموش نکرده‌اند. 

روماریو با 128 گل در 145 مسابقه، سومین گلزن برتر این باشگاه محسوب می شود.‌ مهاجم سابق آیندهوون قبل از دیدار با آلکمار در ورزشگاه خانگی این تیم حضور داشت تا باشگاه و هواداران تیم هلندی به او ادای احترام کنند. 

پس از آن روماریو با انتشار تصویری از خود در میدانِ شهر آیندهوون نوشت:"من در این  ورزشگاه سابقه کمی دارم. از شما برای تمام کارهایی که در تقریباً شش سال حضورم در اینجا انجام دادید، تشکر می‌کنم. من هر آنچه در توانم بود برای این باشگاه گذاشتم و بسیار خوشحال و مفتخرم که پیراهن PSV را پوشیدم. بابت محبت ابدی که به من دارید سپاسگزارم." 

روماریو با تیم ملی برزیل در سال 94 قهرمان جام جهانی آنریکا شد و عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها نیز به دست آورد. او همچنین بین سال‌های 1988 تا 1993 شش قهرمانی برای PSV از جمله سه بار قهرمانی لیگ هلند را با آنها جشن گرفت.

1762484
1762485

دیدگاه‌ها