کد خبر : 1853453 | 23 آبان 1401 ساعت 11:47 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

ژاکا: مقابل صربستان شادی زشتی کردم و پشیمانم

گرانیت ژاکا، ستاره آرسنال، می‌گوید از رفتاری که در بازی برابر صربستان در جام جهانی 2018 داشته پشیمان است.

ژاکا: مقابل صربستان شادی زشتی کردم و پشیمانم

به گزارش "ورزش سه"، ژاکا در چند هفته اخیر به یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب آرسنال در لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است.
توپچی‌ها نمایش درخشانی را تا این جای کار ارائه کرده‎اند و همین باعث شده که آنها با اختلاف پنج امتیاز نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها قرار داشته باشند.
روزنامه سوییسی بلیک در آستانه جام جهانی 2022 قطر مصاحبه‌ای مفصل و جذاب را با این بازیکن انجام داده تا درباره شرایطش در آرسنال و سایر مسائل و حواشی با او صحبت کند.
-تو و آرسنال داستانی باورنکردنی دارید. تو چمدان‌هایت را بسته بودی و می‌خواستی به هرتابرلین ملحق شوی. حالا هواداران دوستت دارند.
ژاکا: بله، این داستان واقعا دیوانه‌کننده است. سه سال پیش بود که هواداران من را هو می‌کردند. من ناراحت بودم. به نظرم همه چیز مشخص بود، اگر آنها من را نمی‌خواهند پس من هم اینجا نخواهم ماند.
-ما همه چیز را به خاطر داریم. در آن مقطع انگار هیچ کار تو برای هواداران آرسنال درست نبود.
ژاکا: دقیقا همین‌طور بود. من خیلی بد بازی نمی‌کردم. اما هیچ چیز به اندازه کافی خوب نبود. این باعث شد من افت کنم. تصور کنید که خوب بازی می‌کنید، گل می‌زنید، امیدوار هستید که همه چیز خوب پیش برود و هواداران خوشحال باشند اما بار دیگر به شما توهین می‌شود و آنها مدام می‌گوید گمشو! ما دیگر تو را نمی‌خواهیم. چنین چیزی بسیار ناراحت‌کننده است.
-هواداران کجا چنین چیزی می‌گفتند؟ تو چطور باخبر شدی؟
ژاکا: در شبکه‌های اجتماعی.
-تو آنها را خواندی؟
ژاکا: بله، چنین اتفاقی کمکی به من نکرد. من همیشه متوجه این رفتارها بودم.
-حتی پیرس مورگان، مجری معروف بریتانیایی، در آن زمان تو را مسخره کرد.
ژاکا: من برای او احترام قائل هستم، همین. سعی می‌کنم به مردمی که من را واقعا نمی‌شناختند اما مسخره‌ام کردند خودم را ثابت کنم. این قدرتمندترین واکنشی بود که می‌توانستم داشته باشم. اما این که بخواهم با او قهوه بنوشم؟ نه.

1762982

-پس در آستانه ترک آرسنال بودی که میکل آرتتا وارد شد.
ژاکا: او در آن زمان در آرسنال تازه وارد بود. در اولین مکالمه به او گفتم که می‌خواهم بروم. او فقط گفت بمان، من مطمئنم تو خیلی خوب بازی خواهی کرد. فقط شش ماه به من فرصت بده. او ایده‌ها و فلسفه فوتبالش را برای من توضیح داد.
-او دقیقا چطور تو را متقاعد کرد؟
ژاکا: من بلافاصله فهمیدم که با او جواب می‌گیریم. برای اولین بار در طول زندگی‌ام بود که تنهایی برای خودم تصمیم گرفتم. بدون پرسیدن نظر خانوده یا مشاوران. با ژوزه (مدیر برنامه) تماس گرفتم و گفتم با آرتتا حرف زدم و قرار است در این تیم بمانم.
-برای ما بگو که آرتتا چطور کار می‌کند. چه چیزی تو را تحت تاثیر قرار داد؟
ژاکا: من 27 ساله که شدم تازه فوتبال را واقعا درک کردم. این به لطف او بود. میکل فوتبال را به شکل جدیدی به من نشان داد. او این بازی، تاکتیک‌ها و حریف را به شکلی به من نشان داد که تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که به زمین بروم و برنده شوم. او مردی باورنکردنی است.
-این شبیه به تجربه احیای دوباره است. تجارت فوتبال با سرعت پیش می‌رود. آیا از این نگران نیستی که آرتتا در مقطعی دیگر مربی آرسنال نباشد؟
ژاکا: تجارت فوتبال واقعا سریع پیش می‌رود اما در حال حاضر خطری را نمی‌بینم که بخواهد باعث جدایی او از این باشگاه شود.
-تو هنوز راه زیادی تا پایان در پیش داری. فکر می‌کنی چه چیزی نباید در این مسیر کنار گذاشته شود؟
ژاکا: کارهایی که برای بازیابی انجام می‌دهم. من دیگر 20 ساله نیستم و باید از بدنم مراقبت کنم.
-چه کارهایی؟
ژاکا: این که بتوانم بار دیگر قدرتم را از نو به دست آورم. بتوانم همه چیز را با آرامش ببینم. چنین چیزهایی. آنها همه این موارد را اینجا در آرسنال به ما نشان دادند.
-تو در تمامی تورنمنت‌ها تا به حال در تیتر خبرها بودی. در سال 2014 در پست عجیبی در برزیل بازی کردی. در سال 2016 پنالتی حساسی را در ضربات پنالتی برابر لهستان در یورو از دست دادی. در سال 2018 برابر صربستان قرار گرفتی و سپس اتفاقاتی که در بازی برابر سوئد در مرحله یک هشتم در روسیه رخ داد...
ژاکا: بله، من همیشه داستان‌های خوبی برای شما فراهم کردم (می‌خندد). در بازی برابر صربستان در واقع همه چیز خوب پیش رفت، به جز نشان دادن عقاب. من نباید آن کار را انجام می‌دادم.

1762983

-آیا تحت تاثیر جو عجیب و نفرتی که با آن روبرو شدی قرار گرفتی؟
ژاکا: من دو نقطه سیاه در طول دوران فوتبالم دارم. یکی در بازی آرسنال با کریستال پالاس که هو شدم و دیگری در این بازی برابر صربستان که آن کار را انجام دادم.
-کار تو از نظر احساسی قابل درک بود. پدرت سه سال در زندان صربستان بود.
ژاکا: آنچه پدرم تجربه کرد چیزی است که من برای هیچکسی نمی‌خواهم. من تا امروز فقط نیمی از این داستان وحشتناک را می‌دانم. وقتی 20 ساله بودم می‌خواستم تمامی جزئیات را بشنوم. از پدرم پرسیدم و تا جایی شنیدم که دیگر پدرم رفت، چون نمی‌توانست آن فشار را دوباره تحمل کند. امروز می‌دانم که باید محتاط باشم. آن دوره بدی برای او بود.
-گروه G دشوار است. کامرون تیم خوبی است و برزیل هم قدرت بسیار زیادی دارد.
ژاکا: بله. گابریل ژسوس که با من در آرسنال بازی می‌کند بازیکن بسیار خوبی است و حالا در تیم ملی برزیل حضور دارد و من از این بابت برای او بسیار خوشحال هستم اما شاید او بازیکن تعویضی یا چرخشی باشد. او واقعا خوب بازی می‌کند. من هر روز او را می‌بینم. واقعیت این است که آنها می‌توانند سه تیم درجه یک به زمین بفرستند.
-آیا هرگز به باشگاه بازل بازخواهی گشت؟
ژاکا: گفتن این موضوع سخت است. در واقع دوست دارم یک بار دیگر با برادرم در بازل بازی کنم. این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. اما هنوز دو سال دیگر با آرسنال قرارداد دارم و احساس بسیار خوبی در این تیم دارم. من همچنین می‌توانم تصور کنم که کارم در همین جا تمام شود. لندن پس از هفت سال تبدیل به خانه دوم من شده است.

دیدگاه‌ها