کد خبر : 1853470 | 23 آبان 1401 ساعت 12:38 | 41.7K بازدید | 6 دیدگاه

از دعوت نشدن تا حضور در بازی‌های دوستانه

کاپیتان استقلال، عابدزاده را پشت سر گذاشت؟

شب گذشته لیست نهایی تیم ملی برای اعزام به جام جهانی قطر اعلام شد و کارلوس کی‌روش در اقدامی عجیب نام ۴ دروازه‌بان را در لیست خود قرار داد.

کاپیتان استقلال، عابدزاده را پشت سر گذاشت؟

به گزارش "ورزش سه"، پیش از اعلام لیست پیش‌بینی می‌شد که حضور بیرانوند و حسینی در جام جهانی تضمین شده است و از بین نیازمند و عابدزاده یک نفر عازم قطر شود. اما کی‌روش با انتخاب هر ۴ دروازه‌بان، کارشناسان را شگفت زده کرد.

از زمان بازگشت کی‌روش اوضاع در دروازه تیم ملی کمی متفاوت شده است. اسکوچیچ وظیفه حراست از دروازه را بین بیرانوند و عابدزاده تقسیم کرده بود اما پس از بازگشت مرد پرتغالی اوضاع به سود کاپیتان استقلال شد.

در بازی با اروگوئه بیرانوند در ترکیب ثابت قرار گرفت اما در دقیقه ۶۳ جای خود را به عابدزاده داد تا سهم عابدزاده از ۳ بازی تدارکاتی فقط ۲۷ دقیقه حضور در زمین باشد.

در بازی با سنگال حسینی در ترکیب اولیه بود و توانست با نمایشی درخشان مجوز حضور ۹۰ دقیقه‌ای خود در زمین را بگیرد و اگر گل به خودی پور علی گنجی اتفاق نمی‌افتاد احتمالا اولین کلین شیت حسینی رقم می‌خورد.

1763013

در آخرین بازی تدارکاتی پیش از سفر به قطر باز هم بیرانوند به ترکیب اصلی بازگشت اما در دقیقه ۶۲ جای خود را به حسینی داد و تنها موقعیت جدی نیکاراگوئه با واکنش حسینی تبدیل به گل نشد.

از زمان بازگشت کی‌روش، بیرانوند ۱۲۵ دقیقه و حسینی ۱۱۸ دقیقه در چارچوب دروازه تیم ملی ایستاده‌اند و درخشش هر دو دروازه‌بان و زمان‌های مشابهی که در ۳ بازی اخیر تیم ملی ثبت کرده‌اند حاکی از این است که انتخاب‌های اول و دوم مرد پرتغالی همین دو دروازه‌بان خواهند بود.

باید دید اتفاقات جام جهانی ۱۹۹۸ و استفاده از دو دروازه‌بان در طول تورنمنت باز هم تکرار خواهد شد یا کی‌روش بیرانوند را تبدیل به اولین دروازه‌بان تاریخ ایران می‌کند که حضور ثابت در دو جام جهانی را در کارنامه دارد.

دیدگاه‌ها