کد خبر : 1853499 | 23 آبان 1401 ساعت 14:40 | 32.4K بازدید | 15 دیدگاه

پیش‌بینی مفسران نامدار اسکای از جام جهانی و انگلیس

مسی قهرمان و بهترین بازیکن تاریخ می‌شود!

کارشناسان شبکه اسکای اسپورتس نظرات جالبی در مورد برندگان و بازندگان جام جهانی 2022 داشتند.

مسی قهرمان و بهترین بازیکن تاریخ می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، کارشناسان شبکه اسکای اسپورتس پیش بینی های خود را پس از برگزاری آخرین هفته لیگ برتر پیش از مسابقات شروع جام در هفته آینده، ارائه کردند. در برنامه ای یک ساعته که توسط دیو جونز برگزار شد، گری نویل، کارن کارنی، جیمی ردنپ و جیمی کاراگر، همگی پیش‌بینی‌های خود را در مورد ترکیب اصلی تیم ملی انگلیس برای جام جهانی و نقاط مبهم در ذهن گرت ساوت گیت اعلام کردند.

انتخاب دروازه بان مورد نظر ردنپ، به نظر بحث برانگیزترین تصمیم او محسوب می شود. او نیک پوپ را به جوردن پیکفورد از اورتون ترجیح داد و حتی آرون رمسدیل را نیز گزینه بهتری از این دروازه بان برای حضور در ترکیب اصلی می داند.

1759732

چهار بازیکن مورد نظر او برای خط دفاعی شامل کایران تریپیه، اریک دایر، جان استونز و لوک شاو بود و سه هافبک خط میانی او را جود بلینگام، دکلان رایس و فیل فودن تشکیل می دادند. ردنپ مدعی شد امیدوار است تیم ملی انگلیس فودن را پشت سر هری کین و در مرکز خط میانی قرار دهد تا اطمینان حاصل شود که این بازیکن بیشتر توپ را در اختیار دارد.

جیمی ردنپ در این رابطه گفت: "من دوست دارم فودن مالک توپ باشد و او این فرصت را در ترکیب سیتی در بسیاری از موارد به دست نمی آورد، زیرا آنها بازیکنانی چون برناردو سیلوا و کوین دی بروینه را نیز در اختیار دارند. اما من فکر می کنم در ترکیب تیم ملی انگلیس به اندازه کافی بازیکن برای انجام این کار وجود ندارد."

همچنین سه نفر خط حمله او متشکل از بوکایو ساکا، هری کین و جک گریلیش بودند.

در تیم مورد نظر کارنی، شاهد بازگشت پیکفورد به درون دروازه بودیم، اما او سیستم 3-4-4 ردنپ را به 1-3-2-4 تغییر داد. مانند ردنپ، او نیز تریپیه را برای پست دفاع راست انتخاب کرد و البته حضور هری مگوایر در کنار استونز، انتخاب بحث برانگیز این کارشناس بود. در ترکیب مورد نظر کارنی، لوک شاو در سمت چپ بازی می کند. همچنین دکلان رایس و جود بلینگام در قلب خط میانی، رحیم استرلینگ در سمت چپ، میسون مانت در منطقه پشت هری کین و فودن نیز در سمت مقابل به میدان می روند.

1759730

کارن کارنی گفت: "صادقانه بگویم من به هیچ بازیکنی در پست مدافع میانی اطمینان نداشتم. من مگوایر را انتخاب کردم و دلیلش نیز هماهنگی او با پیکفورد و استونز بود. در همه بازی های انگلیس در یورو من پشت دروازه انگلیس حضور داشتم و بنابراین نحوه ارتباط آنها و عملکرد این گروه را تماشا کردم. مگوایر عالی نبوده و ما نمی توانیم این موضوع را کتمان کنیم، اما ما این بازیکن را باید مورد حمایت قرار دهیم."

گری نویل چند هفته پیش مدعی شد فکر نمی‌کند گرت ساوت‌گیت به ترنت الکساندر آرنولد اعتماد کند، اما خودش طی نظری جنجالی، این مدافع را برای پست دفاع راست انتخاب خواهد کرد.

1741955

گری نویل همچنین پیکفورد را برای پست دروازه بان انتخاب کرد. مدافع راست سابق انگلیس، از الکساندر آرنولد، بن وایت، اریک دایر و جان استونز برای دفاع پنج نفره خود نام برده و لوک شاو را نیز برای بازی در سمت چپ برگزید.

نویل مانند همکارانش از بلینگام و رایس در خط میانی استفاده کرده و مانند کارنی او استرلینگ را نیز انتخاب کرد، اما جای این بازیکن و فیل فودن را عوض کرد. مطابق انتظار هری کین در نوک خط حمله ترکیب گری نویل قرار دارد. گری نویل در مورد سردرد احتمال گرت ساوت گیت گفت: "من صادقانه تقریبا از ایده بازی دادن به لوک شاو به عنوان یک مدافع میانی چپ خوشم می آید."

جیمی کاراگر نیز در نهایت با کارنی و ردنپ موافق بوده و مدعی شد انگلیس باید حداقل در ابتدا از دفاع چهار نفره بهره ببرد. کاراگر که در سال 2006 یک پنالتی با لباس انگلیس مقابل پرتغال از دست داد، گفت که تطبیق پذیری بازیکنان انگلیس با برنامه های ساوت گیت، یکی از مزایای اصلی او در دوران هدایت این تیم بوده است.

جیمی کاراگر گفت: "من فکر می کنم این نقطه قوت گرت ساوتگیت بوده است. سه مدافع در جام جهانی چهار سال پیش، شرکت در یورو با چهار مدافع و استفاده از دفاع سه نفره برای آلمان و بازی فینال. من فکر می کنم او دوباره از چنین گزینه ای استفاده خواهد کرد."

در کنار پیکفورد، چهار تیم دفاعی کاراگر متشکل از تریپیه، استونز، مگوایر و شاو بودند. جالب اینجاست خود کاراگر چند هفته پیش اعتراف کرد که فکر نمی کند مگوایر بتواند در این تورنمنت در ترکیب ثابت سه شیرها قرار گیرد. اما او حالا گفت: "اگر هر یک از مدافعان میانی ما بتوانند در بهترین شرایط باشند، در این صورت مگوایر بهترین گزینه است. البته ممکن است این بازیکن دیگر به شرایط دو سال قبل بازنگردد."
کاراگر نیز از سه هافبک به نام های بلینگام، رایس و مونت استفاده می کند. او به هوش تاکتیکی مونت و توانایی او در بازی هر دو طرف میدان در سطح بالایی اشاره کرد. مانند ردنپ، کاراگر نیز از ساکا در سمت راست، فودن در سمت چپ و هری کین در پست مهاجم میانی استفاده می کند.

1621264

در بخش دیگر، از کارشناسان نیز خواسته شد تا پیش بینی های خود مربوط به قهرمان مسابقات را ارائه دهند. سه نفر معتقد بودند قهرمان یکی از بین برزیل یا آرژانتین خواهد بود و فقط کاراگر در مورد آلبی سلسته مطمئن بود.

کاراگر در مورد تصمیم خود مبنی بر انتخاب آرژانتین گفت: "البته برزیل و آرژانتین مدعی هستند، اما من دوست دارم مسی جام جهانی را بالا ببرد. بله، من فکر می کنم که او اینگونه خود را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ تثبیت می کند."

ردنپ نیز مدعی شد احساس می کند می تواند دوباره دوران درخشش برزیل فرا رسیده است. البته لیونل مسی در فرم فوق العاده ای است، اما نیمار نیز آماده است. من به تازگی شرایط برزیل را بررسی کرده و احساس می‌کنم که دوباره زمان موفقیت آنها فرا رسیده است."

البته کارنی معتقد است اسپانیا در فینال مقابل برزیل قرار خواهد گرفت. کاراگر فکر می‌کند که کریستیانو رونالدو از زمین چمن ورزشگاه لوسیل، قهرمانی مسی را تماشا خواهد کرد، اما ردنپ اسپانیا و نویل فرانسه را دیگر فینالیست می دانند.

کاراگر معتقد است که اولین حذف غافلگیرکننده از مسابقات، مربوط به بلژیک خواهد بود. او گفت: "من فکر می کنم بلژیک تیم فوق العاده ای بوده، اما روملو لوکاکو هفته ها و ماه هاست که بازی نکرده و آنها از جام قهرمانی دور شده اند." ردنپ و کارنی نظر کاراگر را قبول داشتند، در حالی که نویل در این رابطه اروگوئه را انتخاب کرد.

انتخاب برنده کفش طلا بین مسی (کارنی)، لائوتارو مارتینز (کاراگر و ردنپ) و کیلیان امباپه (نویل) تقسیم شد.

کارنی گفت دلیل او برای اینکه نیمار را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده، این است که او فکر می کند برزیل تیم آرژانتین را در نیمه نهایی شکست می دهد. او گفت: "من فقط گفتم فکر می کنم برزیل در نیمه نهایی با آرژانتین دیدار خواهد کرد و نبردی بین مسی و نیمار برای پیروزی شکل می گیرد که من نیمار را پیروز می دانم."

1746996

همه به جز کاراگر با انتخاب مسی، بر این باور بودند که این ستاره برزیلی، جایزه بهترین بازیکن تورنمنت را از آن خود می کند.

دیدگاه‌ها