کد خبر : 1853519 | 23 آبان 1401 ساعت 16:16 | 13.2K بازدید | 2 دیدگاه

کی‌روش وقت زیادی برای آماده‌سازی نداشته

سیدصالحی: حوادث بدموقعی برای تیم ملی اتفاق افتاد

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است اردوی اتریش باعث شده تا اعتماد به نفس ملی پوشان کشورمان بالا برود.

سیدصالحی: حوادث بدموقعی برای تیم ملی اتفاق افتاد

به گزارش "ورزش سه"، در هفته های اخیر شاهد رقم خوردن اتفاقات مهم متعددی در فوتبال کشور بوده‌ایم. در یکی از آنها تیم شهرخودرو از لیگ یک حذف شد و این در حالی است که شاید کمتر کسی چنین اتفاقی در فوتبال کشور را به یاد داشته باشد. از طرفی در روزهای منتهی به جام جهانی مباحث پیرامون وضعیت تیم ملی نیز نقل محافل فوتبالی است. بر همین اساس خبرنگار ما سراغ سیدمهدی سیدصالحی رفته و علاوه بر صحبت درباره حذف آخرین تیم خراسانی از سطح اول فوتبال ایران، در خصوص شرایط تیم ملی نیز با وی گفتگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

* برای شهرخودرو جلسات بی‌نتیجه‌ای داشتیم
بعد از سقوط شهرخودرو به لیگ یک تا یکی دو ماه با آقای حمیداوی مالک باشگاه و مدیرعامل و هیئت مدیره شهرخودرو در ارتباط بودیم. این عزیزان جلساتی با مسئولین شهر مشهد داشتند تا به جهت شرایط نامطلوب اقتصادی تیم مجوز برگزاری تمرینات و میزبانی بازی ها در تهران را بگیرند که در این خصوص موافقت لازم انجام نشد. همچنین دنبال این بودیم تا اگر می‌توانند برای تیم اسپانسر معرفی کنند که این اتفاق هم نیفتاد و حتی درخواست کردیم چنانچه در شهر مشهد شخص یا نهادی حاضر به خریدن تیم و مالکیت آن است نسبت به آن اقدام و مساعدت شود که متاسفانه در این باره هم به نتیجه ای نرسیدیم.

1752215

* ظاهرا خریدار جدید تیم به تعهداتش عمل نکرده!
در نهایت طی جلسات متوالی که گرفته شد، یکی از دوستان با آقای حمیداوی صحبت کرد تا تیم را خریداری کند. حتی در این بین قراردادی هم نوشته شد. در همان مقطع من از شهرخودرو جدا شدم و به همین خاطر اطلاع دقیقی ندارم اما بر اساس شنیده هایم ظاهرا دوستان نتوانسته اند به تعهداتشان مثل باز کردن پنجره نقل و انتقالات عمل کنند. حتی نام تیم برای این فصل به «امید وحدت خراسان» تغییر کرده بود اما دیدیم کماکان با نام «شهرخودرو» در مسابقات شرکت می‌کرد چرا که عدم انجام تعهدات مانع انتقال سند واگذاری شده بود.  بعد از آن هم اتفاقات خوبی نیفتاد. پنجره باز نشد و تیم با بازیکنان رده جوانان و امید در مسابقات حاضر می‌شد و در نهایت هم بدترین اتفاق ممکن رقم خورد و تیم شهرخودرو از جدول مسابقات کنار گذاشته شد.

* در مشهد از شهرخودرو حمایت نکردند
یک سال مدیر شهرخودرو بودم و به عنوان نفری که با تمام مشکلات تیم از نزدیک مواجه بود باید بگویم که حمایت لازم از تیم ما صورت نگرفت و قاعدتا وقتی حمایت انجام نشود نشان دهنده آن است که دوستان دست اندر کار تمایلی به فعالیت فوتبال مشهد در رده های بالای کشوری ندارند. وقتی یک تیم در شهر خودش نتواند تمرین کند و حتی در ورزشگاه اصلی شهر اجازه بازی نداشته باشد یعنی نیازی به توضیح بیشتر نیست و همه چیز عیان است.

* تیم ملی زمان زیادی را از دست داد
ما جزو معدود تیم هایی بودیم که خیلی سریع به جام جهانی صعود کردیم و همین مساله فرصت مناسبی را فراهم کرد تا برپایی اردوهای آماده سازی شرایطی ایده آل برای مسابقات قطر پیدا کنیم اما متاسفانه حوادثی پیش آمد که باعث شد زمان زیادی را از دست بدهیم. اخراج اسکوچیچ، بازگشت اسکوچیچ، تغییر رئیس فدراسیون، دوباره اخراج اسکوچیچ و در نهایت آمدن کی روش در بدترین مقطع زمانی ممکن اتفاق افتاد. طبیعتا آقای کی‌روش فرصت زیادی برای آماده سازی تیم نداشت و صرفا با اتکا به شناخت 8 ساله ای که از فوتبال ما داشت سعی کرد تیم را جمع و جور کند.

1762591

* اعتماد به نفس ملی پوشان برگشت
ساختار اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل می‌دهند و کی روش نیز شناخت لازم از همه این بازیکنان دارد. اردوی اتریش نیز خیلی به تیم ما کمک کرد چرا که دو بازی خیلی خوب مقابل اروگوئه و سنگال داشتیم و نتایجی گرفتیم که بعد از آن همه حاشیه، اعتماد به نفس را به بازیکنان برگرداند. این را در نظر بگیرید که پیش از آن ما اردوی 10روزه در قطر داشتیم و این در حالی بود که به خاطر گرمای زیاد، تیم ملی قطر در اسپانیا اردو زده بود. در آن اردو فقط یک بازی مقابل تیم دوم الجزایر داشتیم و باختیم که به لحاظ شخصیتی تیم ملی ایران زیر سوال رفت. اما اردوی اتریش دوباره اعتماد به نفس را به تیم تزریق کرد.

* کاش تیم ملی با یک تیم باشگاهی بازی می‌کرد
بازی با نیکاراگوئه چندان خوب نبود چرا که شاکله اصلی تیم ما بازیکنان لژیونر هستند که همگی در این دیدار غایب بودند. وقتی آنها در زمین نیستند طبیعتا نمی‌تواند بازخورد خوبی برای تیم ملی ما داشته باشد. ضمن اینکه نیکاراگوئه هم تیم قوی نبود و اساسا این بازی نتوانست محک خوبی برای شاگردان کی‌روش باشد. شاید اگر این بازی دوستانه با تیم های لیگ برتری خودمان انجام میشد فشار بیشتری به بازیکنان تیم ملی می‌آمد.

دیدگاه‌ها