کد خبر : 1853547 | 23 آبان 1401 ساعت 19:20 | 64.4K بازدید | 8 دیدگاه

افشاگری شرکت آلمانی علیه شیخ قطری

قطری‌ها نه قول و قرار می‌شناسند و نه قرارداد

انتقاد به برگزاری جام جهانی قطر در آلمان تنها به رسانه‌ها خلاصه نشده و یک کارآفرین آلمانی هم به نحوه برخورد قطری‌ها با شرکت‌های طرف قرارداد آنها به شدت انتقاد کرد.

قطری‌ها نه قول و قرار می‌شناسند و نه قرارداد

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه تنها شش روز به شروع جام جهانی 2022 در قطر باقی مانده است موج مخالفت‌ها با برگزاری تورنمنت در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس همچنان به قوت پابرجا است.

اما این موج مخالفت‌ها تنها به هواداران و رسانه‌ها خلاصه نمی‌شود و حالا پای شرکت‌های طرف قرارداد قطر هم به میان آمده است. روزنامه آلمانی بیلد گزارشی از یک شرکت در این کشور منتشر کرد که انتقادهایی بی‌سابقه از دولت قطر در آن دیده می‌شود.

1763194

فولکهارد باوئر رئیس شرکت خایا رِنت که شرکتش در زمینه برگزاری رویدادهای ورزشی فعالیت می‌کند در مصاحبه با بیلد، دولت و کارفرماهای این کشور را متهم کرد که برای قراردادها کوچکترین ارزشی قائل نیستند. او در این مصاحبه گفت:" هیچوقت شرایطی مثل قطر را تجربه نکرده بودم. ما در همه جای دنیا وقتی قرارداد امضا می‌کنیم هم پشت‌مان به قانون گرم است و هم به قول و قرار با کارآفرین مقابل. ولی در قطر انگار قرارداد هیچ ارزشی ندارد".

خایا مدتی پیش با یک شیخ قطری قراردادی امضا کرد تا مدیریت هشت هتل تحت مالکیت او را به دست بگیرد. این شرکت آلمانی می‌گوید تنها برای به دست گرفتن مدیریت یک هتل 240 تخته پنج ستاره معادل 4 میلیون یورو به این شیخ قطری پرداخته است. اما یک ماه پیش شیخ قطری این هتل را به شکلی ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به فروش می‌رساند و از آن زمان تا امروز از پرداخت 40 میلیون یوروی شرکت خایا و پنج درصد غرامت بر اساس قرارداد فی ما بین سر باز می‌زند.

باوئر، رئیس شرکت خایا، به روزنامه بیلد گفت:" ما قرارداد امضا شده داریم ولی شیخ می‌گوید پولی نمی‌دهم. او دائم بهانه‌های عجیب و غریب درست می‌کند که نه تنها او نباید پولی بدهد بلکه این ما هستیم که باید 4 میلیون یورو به او بدهیم. شیخ و دستیارانش سعی می‌کنند ما را بترسانند و با تهدید و ارعاب کنارمان بزنند. واقعا این سطح از بی‌توجهی به اخلاق و قرارداد در هیچ کجای دیگر دنیا وجود ندارد. پشت آنها به دولت‌شان گرم است".

دیدگاه‌ها