کد خبر : 1853575 | 24 آبان 1401 ساعت 00:23 | 61.3K بازدید | 20 دیدگاه

بر اساس قوانین فیفا

یونایتد می‌تواند قرارداد رونالدو را فسخ کند

بر اساس قوانین فیفا باشگاه منچستریونایتد می‌تواند قرارداد کریستیانو رونالدو را فسخ کرده و در ژانویه مانع انتقال او به باشگاهی دیگر بشود.

یونایتد می‌تواند قرارداد رونالدو را فسخ کند

به گزارش "ورزش سه"، مصاحبه جنجالی کریستیانو رونالدو با پیرس مورگان ممکن است برای او تبعاتی جدی در پی داشته باشد. رونالدو در این مصاحبه مقابل دوربین تایید کرد که برای سرمربی یونایتد احترامی قائل نیست و باشگاه سعی دارد او را مجبور به ترک منچستریونایتد کند.

این مصاحبه به احتمال زیاد به معنای پایان دوران حضور او در شیاطین سرخ خواهد بود. اکثر شایعات حاکی است که رونالدو مصمم است در ماه ژانویه یونایتد را ترک کرده و مدیر برنامه‌های او مدتی است مذاکره با مقصدهای احتمالی ستاره پرتغالی را آغاز کرده است.

1763313

اما دیوید سلیگمن که وکیل ورزشی است می‌گوید بر اساس قوانین فیفا ممکن است رونالدو در پایان ماه ژانویه بدون باشگاه بماند. سلیگمن در یک توییت نوشت که یونایتد بر اساس قوانین موجود می‌تواند قرارداد کریستیانو را فسخ کرده و مانع از انتقال او به باشگاهی دیگر شود. جالب اینجا است که سلیگمن کمی بعد توییت بحث‌برانگیز خود را پاک کرد.

سلیگمن در این توییت نوشت:" منچستریونایتد بر اساس قوانین می‌تواند قرارداد رونالدو را فسخ کند. بر اساس بند نقض وظیفه بازیکن و اعتماد و رازداری که در قراردادها ذکر می‌شود. از این گذشته در قرارداد بازیکنان بندی وجود دارد که آنها نباید باعث وهن باشگاه بشوند. قوانین فیفا درباره قراردادها و انتقال بازیکنان اصلا ساده نیست. یونایتد می‌تواند قرارداد را فسخ کرده ولی ثبت رسمی نام او را باطل نکند. باشگاه می‌تواند ادعا کند که برای اطمینان از دریافت غرامت ناشی از فسخ قرارداد به دلیل رفتار رونالدو نام او را به صورت رسمی از فهرست بازیکنانش حذف نمی‌کند".

دیدگاه‌ها