کد خبر : 1853758 | 25 آبان 1401 ساعت 08:32 | 2.2K بازدید | 1 دیدگاه

داوری‌ها افتضاح بود، قیاسی کار بزرگی انجام داد

امینی: بهانه‌ای برای دوم شدن نداریم

سرمربی تیم کشتی بلیش گفت: با تیم دوم‌مان هم که به قائمشهر رفته بودیم می‌توانستیم ببریم اما داوری لطمه بزرگی به تیم ما زد.

امینی: بهانه‌ای برای دوم شدن نداریم

به گزارش "ورزش سه" احسان امینی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شکست 5-5 تیمش مقابل هوتن در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر اظهار داشت: داوری ضعیف بود، نه اینکه صرفا این را در خصوص تیم خودم بگویم، حتی یک جا هم به نفع ما سوت زده شد و البته خیلی جاها به ضرر ما بود. داوران این مسابقه را نمی‌شناختم اما زمانی که دیدم محمدابراهیم امامی در ژوری است، خیالم راحت شد اما در عمل در این مسابقه از نظر داوری لطمه دیدیم. هیئت ژوری خیلی نمی‌تواند در امور داوری دخالت کند و فقط موقع چلنج تصمیم‌گیرنده است.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم باخت‌مان را توجیه کنم. باتوجه به اینکه صعودمان به عنوان تیم اول قطعی شده بود، تیم دوم خود را به قائمشهر برده بودیم و به نفرات اصلی استراحت دادیم ولی با همین تیم هم می‌توانستیم برنده باشیم که یکی دو کشتی‌گیر ما در قواره خودشان کشتی نگرفتند و داوری هم افتضاح بود.

امینی با اشاره به اینکه این تعداد اشتباه نمی‌تواند سهوی باشد، تاکید کرد: انگار برنامه ریزی شده بود. مگر می‌شود یک تیم در 9 وزن اخطار کم‌کاری اول را بگیرد؟ در 10 وزن، 9 کشتی‌گیرمان اخطار کم‌کاری اول را گرفتند. حالا نمی‌‌دانم دلیلش چه بود، سالن پر از تماشاگر بود و شاید جو سالن روی داوری تاثیر داشت ولی انتظار از سازمان لیگ این است که در چنین مسابقاتی از داوران بزرگ که تحت تاثیر تماشاگر نباشند، استفاده کند.

سرمربی تیم بلیش درباره پیروزی مصطفی قیاسی مقابل محمد نخودی دارنده دو مدال نقره وزن 79 کیلوگرم جهان تصریح کرد: قیاسی کشتی خیلی خوبی گرفت. از اول هم به من گفته بود می‌توانم نخودی را ببرم و ما هم به او اعتماد کردیم. شاید نخودی به دلیل حضور در مسابقات جهانی صربستان و امیدهای جهان آمادگی کامل نداشت اما بردن نخودی ناآماده هم کار بزرگی است که قیاسی انجام داد. او بیشتر از خودش کشتی گرفت. ضمن اینکه داوران به کنده 4 پوئنه او، دو پوئن دادند، من هم درنهایت درخواست چلنج ندادم چون گفتم هم کشتی قطع می‌شود و هم ممکن است چلنج ما را نپذیرند و به نخودی امتیاز بدهند.

امینی با اشاره به استفاده از دو کشتی‌گیر خارجی در مرحله پایانی لیگ برتر از سوی بلیش، گفت: با همه توان‌مان برای قهرمانی می‌رویم. تیم خوبی داریم، کادرفنی خیلی خوب و همدلی در کنار کشتی‌گیران‌مان حضور دارند. اسپانسر هم همه امکانات و شرایط لازم را مهیا کرده و بهانه‌ای برای دوم شدن نداریم.

دیدگاه‌ها