کد خبر : 1853859 | 25 آبان 1401 ساعت 17:03 | 19.5K بازدید | 6 دیدگاه

این نسل تیم ملی طلایی است

مصاحبه خواندنی با سامان قدوس، از کی‌روش تا اریکسن!

سامان قدوس نکاتی خواندنی از کار با کارلوس کی‌ر‌وش و البته بودن کنار کریستین اریکسن عنوان کرده است.

مصاحبه خواندنی با سامان قدوس، از کی‌روش تا اریکسن!

به گزارش “ورزش سه” سامان قدوس هافبک تیم ملی ایران و باشگاه برنتفورد قبل از شروع جام جهانی مصاحبه‌ای را با سایت theathletic انجام داده است. او در خصوص شرایط تیم ملی، کارلوس کی‌روش و البته دوران همکاری با کریستین اریکسن سخنان جالبی به زبان آورده که در ادامه آن را می‌خوانید:

*اعتقاد داشتم در حد تیم ملی سوئد هستم
من در سوئد خوشحال بودم ولی وقتی دیدم کسی از من سراغی نگرفت، تصمیم دیگری گرفتم. نخواستم به تیم دیگری بروم تا شروعی دوباره باشم. نه، من معتقد بودم که آنقدر خوب هستم تا بتوانم در لیست تیم ملی سوئد قرار گیرم.

*به کی‌روش گفتم چرا که نه؟!
وقتی کی‌روش به من پیشنهاد داد، تنها یک جمله گفتم، چرا که نه. کی‌روش مرا به کمپ تیم ملی ایران دعوت کرد و اجازه داد که با تیم تمرین کنم. او البته به من بازی نداد تا فشارها روی من زیاد نشود. برای کمپ تمرینی بعدی، من انتخاب شدم که بسیار این انتخاب هیجان انگیز بود.

*از رفتار سوئدی‌ها اصلا خوشم نیامد
من واقعا از رفتار کی‌روش متعجب شدم و لذت بردم. وقتی به کمپ تیم ملی ایران رسیدم، سوئد خواست که به فوتبال آن‌ها بازگردم ولی به نظرم دیر شده بود. من از رفتار آن‌ها خوشم نیامد و به همین خاطر تصمیم را قطعی کردم و گفتم می‌خواهم برای ایران بازی کنم.

*روی کاغذ ضعیفیم اما همدلی ما را تیم قوی‌تری می‌کند
به نظرم ترکیب فعلی، بهترین ترکیبی است که تاکنون ایران در جام‌های جهانی داشته است. مهدی طارمی در پورتو عالی کار کرده و همچنین سردار در لورکوزن نمایش خوبی داشته است. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم. به نظرم اکنون تیم خوبی داریم و روحیه بالایی کسب کرده‌ایم. همه بازیکنان با هم رابطه خوبی دارند و همراه هم هستند. اگر ما روی کاغذ از حریف ضعیف‌تر باشیم ولی با همدلی و همکاری می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

1764034

*اذیت می‌شویم اما می‌جنگیم
معلوم است که مقابل این تیم اذیت خواهیم شد و بازی سختی داریم. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد ولی ما نیز خواهیم جنگید.

*کی‌روش وقتی نبودم برای من فیلم فرستاد و نقشم را گفت
کی‌روش مربی تاکتیکی خوبی است و پیامش را بسیار واضح و مشخص اعلام می‌کند. همه در تیم ملی می‌دانند وظیفه‌شان چیست. اگر مثلا یک بازیکن توپ را در اختیار دارد، کی‌روش به او گفته که چه کاری باید در آن لحظه انجام دهد. او در زمان بازی‌های باشگاهی برای من ویدیو فرستاد و نقش و وظیفه‌ام را برایم تشریح کرد.

*تمرین تیم ملی مثل یک بازی سخت است
شرایط تمرینات بسیار پرفشار است. معمولا یک روز پیش از بازی برنتفورد ما جوری تمرین می‌کنیم که مصدوم نشویم ولی در تیم ملی ایران، هر تمرین به مثابه یک بازی است. همه می‌خواهند نشان دهند و به کی‌روش اثبات کنند که می‌توانند در ترکیب اصلی بازی کنند. همه بسیار جنگجو و خشن در تمرینات ظاهر می‌شوند و سخت تلاش می‌کنند.

*می‌خواستم مثل اریکسن باشم
سامان قدوس سال گذشته در برنتفورد با کریستین اریکسن همبازی بود. او در این خصوص می‌گوید: واقعا عالی بود. این افتخار را داشتم با او در یک تیم باشم و تا جایی که امکانش بود از اریکسن یاد گرفتم. من هنگامی که در تیم‌های دیگری بودم بازی‌های او را با دقت نگاه می‌کردم. اریکسن در پست من بازی می‌کند و کارهایی که انجام می‌داد برای من درس بود. همیشه سعی می‌کردم در تمرینات مثل او باشم اما این بازیکن همیشه چند قدم جلوتر بود.

1764033

دیدگاه‌ها