کد خبر : 1854071 | 27 آبان 1401 ساعت 12:20 | 304.3K بازدید | 105 دیدگاه

همبازی شدن با لئو در پاریسن ژرمن

آرزوی باورنکردنی رونالدو برای بزرگترین رقیبش مسی!

بخش دوم مصاحبه کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی، با پیرس مورگان منتشر شد و او به شکل علنی به اریک تن‌هاخ و مالکان و مدیران منچستریونایتد حمله کرده است.

آرزوی باورنکردنی رونالدو برای بزرگترین رقیبش مسی!

به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌های رونالدو در مصاحبه جالبی که با مورگان انجام داده همچنان به تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده است.
این بازیکن بار دیگر و این بار به خاطر اظهاراتش در مرکز توجه قرار گرفته است. اظهاراتی که احتمالا تبعات آن برای او جدایی از یونایتد باشد اما به نظر نمی‌رسد که این موضوع برایش اهمیتی داشته باشد، خصوصا که رابطه او با کادر فنی و مدیران این باشگاه کاملا تیره و تار توصیف شده است.

*فوتبال دیگر برای من فقط یک تجارت است.
*رسانه‌ها سعی کردند حرفه‌ای بودنم را زیر سوال ببرند اما 99 درصد حرف‌های آنها مزخرف است.
*نوزاد دخترم در تابستان شدیدا بیمار شد و به این دلیل در پیش فصل حضور نداشتم اما باشگاه حرفم را باور نکرد.
*برای تن‌هاخ احترامی قائل نیستم چون او هم به من احترام نمی‌گذارد و به دنبال عصبانی کردن من است.
*از این که در بازی تاتنهام زودتر به رختکن رفتم پشیمان هستم.
*باشگاه به من خیانت کرد و طوری رفتار کرد که من را وادار به جدایی کند.
*گلیزرها هیچ اهمیتی برای ورزش قائل نیستند و فقط به دنبال پول هستند.

متن کامل بخش دوم و پایانی این مصاحبه را که ساعاتی قبل منتشر شد در زیر می‌خوانید.

مورگان: مبلغ پولی که در بانک داری بیشتر است یا تعداد دنبال کننده‌هایت در اینستاگرام؟

رونالدو: عجب سوال خوبی (می‌خندد)! احتمالا به هم نزدیک هستند.

مورگان: شاید این جواب باعث شود که وین رونی از تو بیشتر متنفر شود.

رونالدو: نه فقط او، تمام این جمع به انتقاد از تو هم روی خواهند آورد. اما این که همچنان شماره یک باشی بسیار خوب است. این که هر سال در فهرست مجله فوربس در صدر جدول باشیم بسیار لذتبخش است، این تصادفی نیست.

مورگان: من تو را می‌شناسم و می‌دانم مسئله برای تو فقط پول نیست. تو دوست داری اول باشی. از نظر من انگیزه تو همین است. انگیزه تو پول نیست، بلکه بهترین بودن است. تو دوست داری بقیه را شکست دهی.

رونالدو: دقیقا. رکوردها و آدرنالین. اما پیرس، اجازه بده صادق باشم، فوتبال در سال‌های گذشته برای من تغییر کرد. حالا فوتبال را به عنوان یک تجارت می‌بینم. گاهی جورجینا می‌گوید من درک نمی‌کنم که آنها با شما بازیکنان مانند یک تکه گوشت رفتار می‌کنند. من می‌گویم بله، حرفی که می‌زنی کاملا درست است. وقتی آنها به ما نیاز دارند و ما را می‌خواهند، همه کار می‌کنند اما وقتی نیازی به ما ندارند سعی می‌کنند شرایط را برای ما سخت کنند. من در سال‌های اخیر دیگر فوتبال را به عنوان یک کار و تجارت دیدم. من شاهد اتفاقات بسیاری بودم که باعث ناامیدی من شد. هنوز اشتیاق زیادی به بازی دارم اما در عین حال به سایر مسائل هم توجه می‌کنم. این مسائل من را متعجب می‌کند اما در عین حال بخشی از این کار است چون اگر شما جهان را در حال حاضر به درستی ببینید، همه چیز مربوط به تجارت است.

مورگان: تو حس کردی که با تو مانند یک کالا برخورد می‌شود. رکورد بی‌نظیری از فروش پیراهن در 24 ساعت داری اما تیم خوب بازی نمی‌کند و آنها باید کسی را مقصر جلوه دهند. من حس می‌کنم موضع منچستریونایتد این بود که این اتفاقات تقصیر کریستیانو رونالدو است.

رونالدو: دقیقا. همیشه همه چیز تقصیر من بوده است. همیشه مشکل من هستم. به نظر می‌رسد که من قربانی همیشگی هستم. اصلا از این موضوع راضی نیستم. چه خوب بازی کنم و چه بد، همیشه کسانی هستند که از من انتقاد کنند. حتی در تیم ملی هم همینطور است. آنها در سه ماه اخیر بسیار از من انتقاد کردند. انتقادها فقط فوتبالی نبود، بلکه آنها از نظر حرفه‌ای و خانوادگی هم من را زیر سوال بردند که باعث تعجب من شد. به نظر می‌رسید که من آدم بدی هستم که واقعیت ندارد. مردم باید حقایق را از زبان من هم بشنوند. به همین خاطر این مصاحبه را انجام دادم چون حس کردم زمان درست برای مطرح کردن نظراتم رسیده است. حرف‌هایی که در چهار یا پنج ماه اخیر زده شده مزخرف محض است. نمی‌گویم 100 درصد آنها مزخرف است اما 99 درصد اینطور است. افراد بسیاری حرف‌های اشتباه یا دروغ می‌زنند.

1757877

مورگان: چه حرفی بیشتر از همه تو را آزار داد؟

رونالدو: مشکلات خانوادگی.

مورگان: من می‌خواهم در این باره به موضوع خاصی اشاره کنم که به عدم حضور تو در تمرینات پیش فصل برمی‌گردد. شایعات بسیاری مطرح شد چون تو چند هفته قبلش گفته بودی می‌خواهی در لیگ قهرمانان بازی کنی و شاید به دنبال گزینه دیگری باشی چون یونایتد سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست نیاورده بود.

رونالدو: دوستان و خانواده خصوصا مادرم که کنارم بودند دیدند که من چه مشکلاتی داشتم. در تعطیلات مشکلاتی برای ما پیش آمد. دختر کوچک من بیمار شد و پزشکان تشخیص برونشیت دادند. ما در مایورکا بودیم و او مجبور شد یک هفته در بیمارستان بستری شود. این باعث شد که من از تعطیلات لذت زیادی نبرم. مردم حرف‌هایی از خودشان در آوردند که من دوست ندارم با تیم سفر کنم. مردم باید این را درک کنند که من هم آدم هستم. من همیشه باید در کنار خانواده‌ام باشم. من در این باره هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهم داد. من حتی نامه بیمارستان و نظرات آنها درباره سلامتی بلا را در اختیار داشتم اما به هیچکس نشان ندادم چون کسی از من نخواست. مردم فراموش می‌کنند که من هم آدم هستم و با شرایط دشواری روبرو می‌شوم.

مورگان: تو باید خیلی نگران شده باشی. تو نوزاد پسرت را از دست داده بودی و نوزاد دخترت در بیمارستان بود.

رونالدو: همینطور است. این موضوع را با مدیران منچستریونایتد در میان گذاشتم و آنها به نوعی حرفم را باور نکردند. این باعث شد حس بدی داشته باشم

مورگان: واقعا؟ حرف تو را باور نکردند؟

رونالدو: آنها باور کردند اما تردید داشتند. من هرگز فوتبال را به سلامت خانواده‌ام ترجیح نمی‌دهم. هرگز. چه حالا، چه 10 سال قبل یا بعد. این موضوع واقعا برایم دشوار بود چون آنها به حرف من که مشکل دارم شک کردند. به این که من و بلا و جورجینا یک هفته در بیمارستان بودیم. من به این خاطر به تمرینات پیش فصل نرفتم چون وقتی اتفاقی رخ می‌دهد من حق ندارم خانواده‌ام را ترک کنم که به پیش فصل برسم چون این منصفانه نیست که خانواده‌ام را ترک کنم. به همین دلیل نرفتم.

مورگان: اگر کارفرمایان من چنین داستانی را باور نکنند، من بسیار عصبانی خواهم شد.

رونالدو: مسئله فقط یونایتد نیست. در فوتبال جهانی، همه فردگرا هستند. آنها اهمیتی برای لحظات سخت و مشکلات شما قائل نیستند. آنها فقط می‌خواهند شما بازی کنید. مهم نیست که مشکلات خانوادگی دارید. همانطور که پیش از این گفتم، فوتبال خیلی سریع در حال پیشروی است. شما باید در رقابت‌ها و مسابقات بسیاری بازی کنید، تمرینات پیش فصل، جام جهانی. هر سه یا چهار روز یک بار بازی دارید. این دشوار است. گاهی مجبور هستید همه چیز را کنار بگذارید و با خانواده باشید و بهترین تصمیمات را بگیرید. این تابستان حس خوبی نداشتم. از رفتاری که با من شد ناراحت بودم، خصوصا در این باره که رسانه‌ها به من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای شک کردند. اگر شما حرفه‌ای نباشید غیرممکن است که 21 سال در سطح اول فوتبال بمانید. آنها به من شک کردند که باعث شد من خیلی خیلی خیلی ناراحت شوم چون من یکی از حرفه‌ای‌ترین بازیکنان بودم و به همین دلیل است که هنوز در این سطح بازی می‌کنم.

1755192

مورگان: تو در یک بازی دوستانه پیش فصل بازی کردی و با چند بازیکن دیگر زودتر زمین را ترک کردی و هیاهوی دیگری در این باره درست شد. حقیقت این ماجرا چه بود؟ آیا اجازه گرفته بودی؟ تن‌هاخ از این موضوع راضی نبود؟

رونالدو: من با تو صادق هستم. شاید از این که زودتر ورزشگاه را ترک کردم پشیمان باشم، شاید هم نه. مطمئن نیستم. با این حال، حس کردم که سرمربی سعی کرد من را تحریک کند. او سه دقیقه به من بازی می‌دهد. متاسفم، من از این دست بازیکنان نیستم.

مورگان: تو در حال صحبت درباره بازی با تاتنهام هستی؟ بعدتر به آن می‌پردازیم. به بازی دوستانه پیش فصل اشاره می‌کنم که با چند بازیکن دیگر از ورزشگاه خارج شدی.

رونالدو: من و هشت بازیکن دیگر بودیم اما آنها فقط از من نام بردند. همه همین کار را می‌کنند. سال گذشته بازیکنان بسیاری این کار را کردند. در آن بازی هشت بازیکن همین کار را کردند اما آنها فقط درباره مقصر همیشگی که من هستم صحبت می‌کنند. این چیزی است که کاملا آن را درک می‌کنم. مشکلی نیست. من از سرمربی عذرخواهی کردم و پرونده این موضوع برای من بسته شد.

مورگان: از نظر من تن‌هاخ از همان اول می‌خواست به تو نشان دهد که رییس کیست. او تو را خط زد، نیمکت نشین کرد، تو را به سخره گرفت، در رسانه‌ها درباره تو حرف زد. آیا تو هم همین احساس را داشتی؟

رونالدو: او به من گفت که در تمرینات پیش فصل حضور نداشتم، پس باید منتظر فرصت باشم. من این موضوع را کاملا درک کردم. نمی‌خواهم نام بازیکنی را ببرم اما او رفتار مشابهی با همه بازیکنان نداشت. مسئله این بود که شرایط یونایتد در پنج سال گذشته به حدی بد بود که آنها نیاز به تغییرات جدی داشتند. اما دلیل رفتار آنها و این که رسانه‌ها همه چیز را تا این حد بزرگ کردند این بود که شاید ارتباط درستی شکل نگرفت. اما من در ابتدا واقعا همه چیز را درک کردم چون در پیش فصل حضور نداشتم. در ترکیب قرار نگرفتم اما شرایط از این همه پیش‌تر رفت. اتفاقات دیگری رخ داد که مردم از آن خبر ندارند. و من این موضوع را پنهان نمی‌کنم که احساس همدلی با مربی نداشتم. من صادق هستم. او احترامی که من شایسته آن بودم را به من نگذاشت. اما شرایط همین بود. شاید دلیل این که در بازی برابر تاتنهام نیمکت را ترک کردم همین بود.

1757246

مورگان: در بازی برابر منچسترسیتی که یونایتد تحقیر شد، او از تو استفاده نکرد. او از مهاجمان دیگری استفاده کرد و من احساس کردم که قصد داشت با این کار به تو توهین کند. اگر در حال قبول چنین شکستی برابر سیتی هستی و بهترین بازیکن تاریخ روی نیمکتت نشسته باید به او فرصت بدهی اما او این کار را نکرد. او پس از بازی گفت که دلیلش این بوده که اهمیت زیادی برای تو قائل است. وقتی این صحبت را شنیدی چه حسی داشتی؟

رونالدو: توجیه، از نظر من این توجیه بود. من چیزهای بسیاری دیدم. نمی‌خواهم از او انتقاد کنم. او می‌تواند نظری متفاوت با من داشته باشد. آنها بازیکنانی را انتخاب می‌کنند که حس می‎‌کنند برای تیم از من بهتر هستند. من به این موضوع احترام می‌گذارم اما او تمام مدت در حال توجیه است. شما نمی‌توانید مدام همه چیز را توجیه کنید، خصوصا مسائلی که منطقی نیستند. در بازی برابر منچسترسیتی از من استفاده نکردی چون برای من احترام قائل هستی اما می‌خواستی در بازی برابر تاتنهام سه دقیقه به من فرصت بدهی. این منطقی نیست.

مورگان: این دقیقا برعکس حرفی بود که زده بود.

رونالدو: من فکر می‌کنم این کار را از قصد کرد چون برای مثال، در تیم ملی یا دیگر باشگاه‌ها اگر مربی بخواهد در صورت مصدومیت بازیکنی یا این که واقعا به من نیاز داشته باشد پنج دقیقه از من استفاده کند، من واقعا کمک خواهم کرد. اما در آن شرایط احساس کردم هدف عصبانی کردن من است و این فقط مربوط به آن بازی نبود.

مورگان: او از عمد تو را عصبانی و به تو بی‌احترامی می‌کرد؟

رونالدو: همه این را می‌دانند. من احترامی برای او قائل نیستم چون او هم احترامی برای من قائل نیست. ما در چنین شرایطی قرار داریم. من باید صادقانه بگویم که شرایط خوب نیست. هیچ همدلی‌ای وجود ندارد و او مدام با رسانه‌ها صحبت می‌کند و رسانه‌ها هم مسائلی را مطرح می‌کنند که از او و یونایتد محافظت کنند اما من می‌دانم که او قراردادی سه ساله با یونایتد دارد و شاید من مدت زمان زیادی در این تیم نباشم. این موضوع را کاملا درک می‌کنم اما من از افرادی که صادقانه حرف نمی‌زنند خوشم نمی‌آید. من حاضر نیستم درباره اصول اخلاقی‌ام بحث کنم. اصول اخلاقی من همیشه پابرجا است. من در دو ماه گذشته بارها مورد بی‌احترامی قرار گرفتم. مسائلی هست که از آن پشیمانم و یکی از آنها این است که در بازی برابر تاتنهام پیش از سوت داور به رختکن رفتم.

مورگان: ویدئویی منتشر شده که در آن تن‌هاخ ظاهرا به تو می‌گوید برای رفتن به زمین آماده شوی و تو اشاره می‌کنی که حاضر به انجام این کار نیستی و در نتیجه برای چند بازی بعدی محروم شدی و او علنا گفت که این به خاطر این است که حاضر نشدی به زمین بروی. فکر نکنم تو پیش از این در کل دوران فوتبالت تنبیه و محروم شده باشی. تو همیشه به جایگاهت به عنوان یک الگو واقف بودی، آیا ترجیح می‌دادی چنین کاری نکنی؟

رونالدو: از این که این کار را کردم پشیمانم اما این که او تصمیم گرفت پس از مشکلاتی که داشتیم سه دقیقه به من بازی دهد نشان می‌دهد که او احترامی برای من قائل نبود. من برای روابط منچستریونایتد بسیار بسیار بسیار ناراحت و ناامیدم. من پیش از این هرگز با هیچ باشگاه و هیچ مربی‌ای مشکل نداشتم و آنها سه روز من را محروم کردند که این باعث تاسف بود.

مورگان: آیا چنین چیزی برای تو تحقیرآمیز بود؟

رونالدو: بله. من باید احساس واقعی‌ام را بگویم. دوست ندارم به جزئیات اشاره کنم اما به خاطر دارم که به خانه رفتم و کریستیانو (پسرش) از من پرسید که با تیم نیستی و من گفتم نه چون سه روز تنبیه شده‌ام و او زد زیر خنده و گفت چطور ممکن است بهترین بازیکن دنیا را تنبیه کرد؟ یعنی بازی نمی‌کنی؟ و من گفتم نه چون فکر می‌کنند رفتار درستی نداشتم و او به من نگاه کرد و با خودش فکر کرد چطور چنین چیزی ممکن است؟ از یک طرف خوب بود چون آرامش بیشتری داشتم و از سوی دیگر، بسیار ناراحت و ناامید شدم. من قبول دارم که کامل نیستم و اشتباه می‌کنم و عذرخواهی هم کردم اما این که سه روز محرومم کنند بسیار زیاد بود چون این باعث ایجاد هیاهو در رسانه‌ها شد که بسیار ناراحت کننده بود.

مورگان: به نظر می‌رسد که الگوی رفتاری تن‌هاخ از وقتی سرمربی یونایتد شد این بود که مدام به تو بی‌احترامی کند.

رونالدو: این اتفاق بارها رخ داد. فکر می‌کنم این استراتژی باشگاه بود که چنین رفتاری با من صورت بگیرد تا واکنش نشان دهم.

مورگان: آنها می‌خواستند تو جدا شوی؟

رونالدو: احتمالا بله.

1756378

مورگان: می‌خواستند تو را وادار به جدایی کنند؟

رونالدو: مسئله فقط مربی نبود، بلکه به دو یا سه نفر دیگر در باشگاه هم مربوط می‌شد. من احساس کردم به من خیانت شده است.

مورگان: حس کردی قصد دارند از شر تو خلاص شوند؟

رونالدو: شاید نباید این را بگویم، نمی‌دانم. اما برایم مهم نیست و به نظرم مردم همیشه باید همه چیز را بشنوند. احساس کردم به من خیانت شده و حس کردم افرادی نمی‌خواهند من اینجا باشم. نه فقط امسال، بلکه سال گذشته هم همینطور بود. مالکان باشگاه، گلیزرها اهمیتی برای این باشگاه و ورزش حرفه‌ای قائل نیستند. یونایتد باشگاهی با قابلیت بازاریابی است، آنها به دنبال پول از این بازار هستند. ورزش هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

مورگان: تو با آنها صحبت کردی؟

رونالدو: هرگز. آنها تمام قدرت را به مدیران داده‌اند.

مورگان: هواداران یونایتد واقعا با گلیزرها بد هستند. آنها فکر می‌کنند که گلیزرها تمام پول این باشگاه را می‌گیرند و به اندازه کافی برای بازیکنان و زیرساخت‌ها هزینه نمی‌کنند. تو فکر می‌کنی حق با هواداران است؟

رونالدو: حق همیشه با هواداران است. من فکر می‌کنم هواداران باید واقعیت را بدانند. آنها باید بدانند که بازیکنان به دنبال بهترین اتفاق برای باشگاه هستند. من بهترین اتفاق را برای باشگاه می‌خواهم و به همین دلیل به یونایتد پیوستم و به همین دلیل عاشق این تیم هستم. اما مسائلی در این باشگاه در جریان است که اجازه نمی‌دهد یونایتد به سطح اول در کنار سیتی و لیورپول و حالا آرسنال برسد. شرایط پیچیده و دشوار است. حضور یونایتد در سطح اول فوتبال در دو یا سه سال آینده دشوار است.

مورگان: مسئله گلیزرها هستند؟

رونالدو: منظورم فقط آنها نیست، بلکه کل ساختار است. همانطور که پیکاسو می‌گوید، برای ساختن دوباره باید اول بنا را خراب کرد. اگر آنها می‌خواهند کار را از من شروع کنند، مشکلی ندارم. من عاشق منچستریونایتد و هوادارانش هستم. آنها همیشه کنار من بودند. اما اگر آنها به دنبال دوره و نسلی متفاوت هستند، باید چیزهای زیادی را تغییر دهند.

مورگان: وقتی در بازی برابر تاتنهام به رختکن رفتی، گری نویل گفت رفتار تو غیرقابل قبول بوده است و خواستار تنبیه تو شد. او می‌دانست در حال انجام چه کاری است و تجربه کافی دارد. پس از آن بود که تصمیم گرفتی نادیده‌اش بگیری که رفتار جالبی هم بود. انتظار داشتی نویل چنین حرفی درباره تو بزند؟

رونالدو: آنها تصویر بزرگ‌تر را نمی‌بینند که چرا من چنین واکنشی نشان دادم. چه اتفاقی رخ داد. شاید آنها پس از تمام اتفاقاتی که رخ داد حاضر بودند سه دقیقه بازی کنند اما به من نگویید که بازیکنان بزرگ و کلیدی که تمامی افتخارات را به دست آورده‌اند حاضر هستند سه دقیقه در زمین باشند. این غیرقابل قبول است. پس از تمام حرف‌هایی که زدند، این که برای من احترام قائل هستند و این قبیل مسائل، از نظر من این رفتار اصلا محترمانه نبود. به همین دلیل چنین تصمیم گرفتم. پشیمانم، از هم تیمی‌هایم عذرخواهی کردم. پستی در این باره در اینستاگرام گذاشتم. آنها می‌دانند من چه حسی دارم. من از آنها عذرخواهی کردم اما در عین حال از این که حاضر نشدم وارد زمین شوم پشیمان نیستم. من این هستم و همیشه همین خواهم بود. اگر شما برای من احترام قائل نیستید، من هم احترامی برای شما قائل نخواهم بود. سرمربی احترامی به من نگذاشت و به همین دلیل رابطه به این شکل پیش رفت. او مدام به رسانه‌ها می‌گوید که دوستم دارد و روی من حساب می‌کند اما این فقط برای رسانه‌ها است.

مورگان: واقعا؟

رونالدو: بله، صددرصد.

*یونایتد پای من را قطع کرد و اجازه درخشش به من نداد.
*این که هیچ باشگاهی در تابستان من را نخواست مزخرف محض است.
*هر باشگاهی که گفت پیشنهاد جذب من را رد کرده دروغ گفته است.
*پرتغال مدعی قهرمانی نیست.
*مسی بازیکنی فوق العاده و جادویی است و به عنوان یک انسان احترام بسیاری برای او قائل هستم.
*مسی و زیدان بهترین بازیکنانی هستند که تا به حال دیده‌ام.
*ممکن است روزی با مسی در پاری سن ژرمن هم‌بازی شوم چون در فوتبال هر چیزی ممکن است.
*امیدوارم آرسنال قهرمان لیگ برتر شود.
*قصد دارم در 40 سالگی از فوتبال خداحافظی کنم و می‌خواهم تجربیاتم را در اختیار هوادارانم بگذارم.

مورگان: در حال حاضر در ذهن خودت در کجا قرار داری؟ یونایتد تا چند روز مانده به ژانویه بازی نخواهد داشت. آیا در اول ژانویه هنوز بازیکن یونایتد خواهی بود؟

رونالدو: پاسخ دادن به این سوال در حال حاضر سخت است چون تمرکزم روی جام جهانی است. این احتمالا آخرین جام جهانی من است که پنجمین آنها هم هست. من نمی‌دانم پس از جام جهانی چه اتفاقی رخ خواهد داد اما همانطور که قبلا گفتم، هواداران همیشه در قلب من خواهند بود. و من امیدوارم که کنار من بمانند، چه بمانم و چه نمانم. هیچکس کامل نیست. لحظاتی در زندگی هست که همه ما نشان می‌دهیم انسان هستیم. من انسان و پدر هم هستم. همیشه اشتباهاتی خواهم داشت اما این که الان بگویم پس از جام جهانی چه خواهد شد دشوار است چون تمرکزم روی جام جهانی است و تیم ملی پرتغال است.

1764190

مورگان: اگر به عقب برگردی و بدانی چه اتفاقی رخ خواهد داد، آیا باز هم به منچستریونایتد برمی‌گردی؟

رونالدو: همانطور که در ابتدای مصاحبه گفتم، من تصمیماتم را بر اساس احساسم نمی‌گیرم اما این تصمیمی احساسی بود. پشیمان نیستم چون 100 درصد آگاه بودم اما این تصمیم بیشتر از این که منطقی باشد، احساسی بود. این تصمیم خوبی بود چون هروقت من را رها کردند خوشحال بودم. سعی کردم تجربیاتم را به عنوان توصیه مطرح کنم تا به یونایتد کمک کنم به جایی که شایستگی آن را دارد برگردد. من وانمود نمی‌کنم که از بقیه باهوش‌تر هستم، کسی هم از من باهوش‌تر نیست. وقتی به یونایتد آمدم همیشه می‌خواستم در درسترس باشم تا به تیم کمک کنم و کارهای خوبی انجام دهم و آنها را در مسیر درست قرار دهم تا با بهترین تیم‌ها رقابت کنند. اما وقتی آنها پای شما را قطع می‌کنند، دوست ندارند بدرخشید و به توصیه شما گوش نمی‌کنند، دشوار می‌شود. من فکر می‌کنم می‌توانستم به باشگاه کمک کنم چون جام‌ها بخشی فردی و بخشی تیمی هستند. من می‌توانستم خیلی کمک کنم اما زیرساخت‌ها خوب نبود.

مورگان: تو فصل گذشته را با گل‌های بسیار تمام کردی. با هت تریک‌هایی که کردی. تو خیلی خوب بازی می‌کردی و بیشتر اوقات در ترکیب اصلی قرار داشتی اما این فصل به ندرت در ترکیب اصلی قرار گرفتی.

رونالدو: گفتند دلیلش عدم حضور در پیش فصل است (می‌خندد). توجیه آنها همین بود.

مورگان: فکر می‌کنی اگر شرایط مثل فصل قبل بود می‌توانستی همینطور به گلزنی ادامه بدهی؟

رونالدو: مطمئنا. من یاد گرفتم که گل بزنم. شاید به اندازه‌ای که باید انگیزه نداشتم چون من هم انسان هستم، مشکل دارم و چیزهایی را حس می‌‎کنم و کامل نیستم. انگیزه‌ام به اندازه چند ماه قبل نیست.

مورگان: حس می‌کنی نیاز به چالش جدیدی داری؟

رونالدو: نه که به چالش جدید نیاز داشته باشم. شاید جواب دادن به این سوال سخت باشد چون تمرکزم روی جام جهانی است اما احتمالا برای من و برای منچستریونایتد خوب است که فصل جدیدی را شروع کنیم. اگر برگردم، همان کریستیانو خواهم بود اما امیدوارم مردم کنار من باشند و اجازه دهند مانند قبل بدرخشم.
 

مورگان: واقعیت درباره پیشنهاداتی که از سایر باشگاه‌ها دریافت کردی چیست؟ بعضی از افراد می‌گفتند که هیچ پیشنهادی نداشتی اما من می‌دانم که پیشنهادی بسیار هنگفت از عربستان سعودی داشتی که 350 میلیون یورو برای دو فصل بود. این مبلغی باورنکردنی است. این یعنی موضوع برای تو پول نیست.

رونالدو: بله، این موضوع درست است. رسانه‌ها حرف‌های مزخرف زیادی می‌زنند. اگر شما مدیر برنامه باشید چه کار می‌کنید؟ ژرژ مندس بیش از 100 بازیکن را وکالت می‌کند. آنها مدام از آرسنال و چلسی نام می‌بردند. مدام می‌گفتند کریستیانو رونالدو پیشنهادی دارد. بیایید صادق باشیم. چه بازیکنی گرانقیمت‌ترین دستمزد را در تاریخ لیگ برتر دارد؟ من! حتی با این 37 ساله هستم. من باشگاه‌های زیادی نداشتم اما پیشنهادات بسیار زیادی داشتم اما برنامه‌ای برای تغییر تیمم نداشتم. مزخرفاتی که رسانه‌ها مدام می‌گویند این است که هیچکس من را نمی‌خواست و این کاملا غلط است. واقعیت این است که من اینجا خوشحال هستم. انگیزه زیادی داشتم که فصل خوبی را در یونایتد سپری کنم اما آنها مدام تکرار می‌کردند که هیچکس رونالدو را نمی‌خواهد. چطور ممکن است کسی بازیکنی که سال گذشته 32 گل زده است را نخواهد؟

مورگان: این موضوعی است که من درک نمی‌کنم. افرادی هستند که تو هم دیدی و آنها مدام می‌گویند که او بازیکنی که قبلا بود نیست. اینطور نیست که در 37 سالگی مانند 21 سالگی باشی اما تو بهترین 37 ساله‌ای هستی که دیده شده است و بسیار آماده هستی. از نظر من تو هیچ فرقی با بازیکنی که فصل قبل در ترکیب اصلی قرار داشت و هت تریک می‌کرد نداری، جز این که مربی‌ای داری که دوست ندارد از تو در ترکیب اصلی استفاده کند.

رونالدو: چه چیزی ممکن است در عرض چند ماه تغییر کند؟ هیچ چیز! از نظر من مسخره است که مردم می‌گویند او با چند سال قبلش یکی نیست. هیچکس نیست! ما روز به روز پیرتر می‌شویم. همه ما همینطور هستیم. این طبیعی است و باید با آن سازگار شد. من احمق نیستم که بگویم مثل 20 سالگی هستم، البته که نیستم اما من به اندازه کافی باهوش هستم که نقاط قوتم را بدانم. در همان سطح بازی می‌کردم، گل می‌زدم و اگر ذهنم آرام و خوشحال باشد و افراد اطرافم خصوصا سرمربی و مدیران به من برای موفق شدن کمک کنند بازهم گل خواهم زد. اما وقتی احساس می‌کنید که انرژی اطرافت باعث شده خودت نباشی شرایط سخت است. حرف‌هایی که آنها در سه ماه گذشته زدند کاملا اشتباه و مزخرف است. آنها گفتند که من به آنها پیشنهاد شدم. بسیاری از مدیران باشگاه‌ها گفتند که پیشنهاد جذب من را رد کردند. این دروغ است. این اتفاقی نیست که رخ داد. چند باشگاه به من پیشنهاد دادند و من نپذیرفتم چون اینجا احساس راحتی داشتم.

مورگان: رد کردن پیشنهاد 350 میلیون یورویی برای دو فصل در ازای بازی در عربستان سعودی آسان بود؟

رونالدو: این کار سختی بود اما من فکر کردم که اینجا واقعا خوشحال هستم و همچنان می‌توانم گل بزنم. من هنوز معتقد هستم که می‌توانم گل‌های خیلی خیلی زیادی بزنم و به تیم کمک کنم چون هنوز خوب هستم و توانایی کمک به تیم ملی و حتی یونایتد را دارم. اما وقتی آن انرژی را در اطرافتان ندارید، سخت می‌شود. البته که انتقادها همیشه وجود دارند اما من می‌خواهم بدانم آیا کسی در سن من می‌تواند در این سطح بازی کند؟ این چیزی نیست که کسی به من یاد داده باشد.

1764189

مورگان: آیا مثل قبل آماده هستی؟

رونالدو: بله. در حال حاضر احساس بسیار بسیار خوبی دارم. معتقد هستم که عملکرد درخشانی در جام جهانی خواهم داشت و از نظر ذهنی و فیزیکی آماده هستم. اما شرایط همین است. زندگی خوب است. من خوب هستم. از نظر ذهنی هم آمادگی دارم و خودم خواستم این مصاحبه را انجام دهم.

مورگان: البته. بقیه حرف‌هایشان را زدند و تو حق داری حرف خودت را بزنی. تو این را بهتر از هرکسی می‌دانی چون کریستیانو رونالدو هستی.

رونالدو: آنها وقتی من ساکت هستم از من انتقاد می‌کنند، واضح است که وقتی حرف بزنم بیشتر از من انتقاد خواهند کرد اما می‌توانم با این موضوع کنار بیایم. با این مصاحبه بعضی افراد ناامید و بعضی افراد خوشحال می‌شوند اما شرایط همین است. زندگی بسیار سخت است. ما در زندگی با موانعی روبرو هستیم. من همچنان به مبارزه با کسانی که به من باور ندارند ادامه می‌دهم و من می‌خواهم مردم بدانند که درباره من اشتباه کردند.

مورگان: اگر تصمیم به ترک یونایتد بگیری که از نظر من بسیار محتمل است. چه پیامی برای هواداران یونایتد داری؟

رونالدو: برای من سخت است که بگویم دیگر به منچستریونایتد بازنخواهم گشت. اما باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما همانطور که قبلا گفتم، هواداران همیشه کنار من خواهند بود. این را در طول روزهایی که به خیابان می‌روم و عشق و اشتیاقی که مردم برای من دارند می‌بینم. امیدوارم که آنها هرگز کارهایی که کردم و خواهم کرد را فراموش نکنند. نه فقط در گذشته، بلکه در زمان حال. منچستریونایتد و هواداران هر اتفاقی هم رخ دهد کنار من خواهند بود. مهم نیست چه اتفاقی رخ دهد. من قدردان عشقی که آنها همیشه برای من می‌فرستند هستم. حتی وقتی از من انتقاد کنند هم همیشه در قلب من هستند. بنابراین از همه شما برای این حمایت سپاسگزارم. امیدوارم که به زودی شما را ببینم و همیشه در قلب من خواهید بود.

مورگان: و فرگوسن چه؟ مردی که تو را متقاعد کرد برگردی. او شبیه پدری برای تو است. نظر او درباره اتفاقاتی که رخ داده چیست؟

رونالدو: من حدود یک ماه است با او حرف نزدم اما او همیشه طرف من است. او همیشه درکم می‌کند و بهتر از هرکسی می‌داند که این باشگاه در مسیری که شایسته آن است قرار ندارد. او این را می‌داند. همه می‌دانند. کسانی که این موضوع را نمی‌بینند به خاطر این است که نمی‌خواهند ببینند. هواداران همیشه پاسخ درستی هستند و اشتیاق بسیاری برای بازی دارند. منچستریونایتد به هواداران تعلق دارد اما آنها باید واقعیت را بدانند. زیرساخت‌ها خوب نیستند و باید تغییر کنند و اگر این اتفاق نیفتد، یونایتد به جایی که در زمان فرگوسن و دیوید گیل به آن عادت کرده بود بازنخواهد گشت. اگر روی من حساب کنند به آنها برای موفقیت کمک خواهم کرد و اگر نه، زندگی ادامه خواهد داشت. من به مسیرم ادامه خواهم داد و سعی می‌کنم هواداران را با گل زدن و تکنیکم خوشحال کنم. این بخشی از مسیر من است.

مورگان: می‌خواهم درباره جام جهانی با تو صحبت کنم. این پنجمین جام جهانی توست و گفتی که آخرین آنهاست اما در جام جهانی بعدی فقط 41 سال داری و شاید ششمین جام جهانی را تجربه کنی.

رونالدو: خیلی سخت و بعید است.

مورگان: پس این قطعا آخری است؟

رونالدو: به احتمال زیاد، بله.

مورگان: شما تیمی جذاب و ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان دارید. آیا به این تیم خوش‌بین هستی؟

رونالدو: من خیلی خوش‌بین هستم. ما مربی بسیار خوب و نسل درخشانی از بازیکنان داریم. من بی‌صبرانه منتظرم شروع مسابقات هستم و این جام جهانی بسیار خوبی خواهد بود.

مورگان: آیا قهرمانی در جام جهانی نقطه اوج زندگی حرفه‌ای تو خواهد بود؟

رونالدو: من یک بار رویای این اتفاق را دیدم. قهرمانی بسیار دشوار است. خیلی سخت است. اما هر چیزی ممکن است. البته که ما برای رسیدن به این هدف رقابت خواهیم کرد.

مورگان: بزرگترین رقیب شما چه تیمی است؟

رونالدو: ما مدعی قهرمانی نیستیم.

1753742

مورگان: از نظر تو در حال حاضر بهترین تیم کدام است؟

رونالدو: شاید فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، آلمان و برزیل. البته که انگلیس هم هست.

مورگان: فکر می‌کنی انگلیس شانسی دارد؟

رونالدو: شانس انگلیس از نظر من به اندازه پرتغال است. اما باید  ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. این مسابقات متفاوت است و در زمستان برگزار خواهد شد.

مورگان: آیا بازی در زمستان عجیب است؟

رونالدو: صادقانه خیلی برای من مهم نیست. الان خیلی افراد می‌گویند که برگزاری مسابقات در این کشور خوب نیست اما این مسائل باید قبلا مطرح می‌شد. ما فقط باید روی فوتبال و این رقابت تمرکز کنیم تا همه لذت ببریم.

مورگان: فکر می‌کنی تمام بحث‌های سیاسی و اخلاقی باید کنار گذاشته شود؟

رونالدو: صددرصد. این مسائل باید قبلا مطرح می‌شد. همه تیم‌ها باید با استقبال خوبی در قطر پذیرفته شوند. فکر می‌کنم تورنمنت خوبی در پیش است. فکر می‌کنم قطر برای این مسابقات آماده است. من احساس خوبی دارم.
 

مورگان: اگر به فینال بروی و برابر آرژانتین قرار بگیری، دو گل بزنی، لیونل مسی دو گل بزند، دقیقه 94 بازی باشد، هت تریک کنی و قهرمان جام جهانی شوی. آیا این رویای تو است؟

رونالدو: این بیش از حد خوب است. این رویا بیش از اندازه خوب است. برایم مهم نیست که چه بازیکنی گل بزند. اگر پرتغال به فینال برسد و حتی دروازه‌بان هم گل بزند، من خوشحال‌ترین مرد دنیا خواهم بود اما اگر این چیزی که گفتی رخ دهد، من از فوتبال خداحافظی می‌کنم. صددرصد.

مورگان: این احتمالا آخرین جام جهانی مسی هم خواهد بود. او هم هرگز قهرمان نشده است. شما دو نفر تا همیشه به هم متصل هستید و بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ به حساب می‌آیید. شما هرگز دوست صمیمی نبودید اما رابطه بسیار خوبی داشتید. همیشه برای هم احترام قائل بودید. نظر تو درباره مسی چیست؟

رونالدو: به عنوان بازیکن فوتبال؟

مورگان: بله و به عنوان یک انسان.

رونالدو: او فوق العاده است. جادویی است. به عنوان انسان هم ما 16 سال در یک سطح بودیم. تصور کنید، 16 سال. بنابراین رابطه خوبی با او دارم. از این نظر که به خانه او بروم یا تلفنی حرف بزنیم، دوستش نیستم. اما برایم مثل یک هم تیمی است. او بازیکنی است که همیشه مدل حرف زدنش درباره من برایم محترم بوده است. حتی همسر او و همسر من همیشه برای هم احترام قائل هستند و هر دو آرژانتینی هستند. جورجینا هم از آرژانتین است. نظر من درباره مسی چیست؟ مردی بزرگ که کارهای بزرگی برای فوتبال انجام داده است.

مورگان: آیا او بهترین بازیکنی است که دیده‌ای به جز خودت؟

رونالدو: بله. او و زیدان. او بهترین بازیکنی است که مقابلش قرار گرفته‌ام.

مورگان: آیا هرگز با هم شام خورده‌اید؟

رونالدو: هرگز.

مورگان: دوست داری چنین کاری را انجام دهی؟

رونالدو: چرا که نه؟ من دوست دارم افراد را ببینم چون انسان‌ها را دوست دارم. من دوست دارم خاطرات، ایده‌ها و احساسات را به اشتراک بگذارم. دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم. دوست دارم داستان‌های جدید بشنوم و با مغزهای جدید آشنا شوم. چرا که نه؟ من مطمئنا این کار را خواهم کرد. همان کاری که پله و دیه‌گو مارادونا کردند. هیچ مشکلی وجود ندارد. من آدم خوبی هستم و قلب بزرگی دارم. من دوست ندارم از آدم‌ها انتقاد کنم. همه چیز در زندگی من مثبت است.

مورگان: آیا ممکن است اتفاقات عجیبی رخ دهد، امباپه به رئال مادرید برود و پاری سن ژرمن تو را بخرد تا در کنار مسی بازی کنی؟

رونالدو: هر چیزی در فوتبال ممکن است.

1753693

مورگان: آیا آرسنال قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

رونالدو: امیدوارم قهرمان شوند.

مورگان: واقعا؟

رونالدو: اول منچستریونایتد و اگر نشد، آرسنال تیمی است که دوست دارم بازی‌اش را ببینم. من این تیم را دوست دارم. مربی‌اش را دوست دارم. فکر 
 می‌کنم آنها تیم خوبی دارند و اگر منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر نشود، از این که آرسنال قهرمان شود خوشحال خواهم شد.

مورگان: برنامه‌ای برای بازنشستگی داری؟ فکر می‌کنی تا چه زمانی به بازی ادامه خواهی داد؟

رونالدو: فکر می‌کنم دو سال دیگر. حداکثر سه سال دیگر. دوست دارم در 40 سالگی از فوتبال خداحافظی کنم. فکر می‌کنم این سن خوبی است اما آینده مشخص نیست. گاهی شما برای کاری برنامه‌ریزی می‌کنید اما زندگی پویاست و شما نمی‌دانید چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مورگان: تام بردی که بازیکن بزرگ NFL آمریکا بود بازنشسته شد، سپس در اولدترافورد با تو صحبت کرد و نمی‌دانم چه چیزی به او گفتی که روز بعد از بازنشستگی برگشت.

رونالدو: من روانشناس هستم. واقعیت این است که او تصمیمش را چند هفته قبل گرفته بود.

مورگان: شما دو نفر درباره چه چیزی حرف زدید؟

رونالدو: ما درباره مسائل کلی حرف زدیم. او مردی بسیار بسیار باهوش است و چیزهای زیادی درباره فوتبال می‌داند. ما مکالمه خوبی داشتیم. او انرژی خیلی خوبی به من داد. وقتی انرژی خوبی در اطرافم داشته باشم، می‌توانم کارهای جذابی انجام دهم.

مورگان: آیا قصد داری در آینده کتابی بنویسی؟

رونالدو: به این موضوع فکر می‌کنم. من میلیون‌ها طرفدار دارم و دوست دارم اطلاعاتم را در اختیار آنها بگذارم و به انها کمک کنم تا بدانند چطور باید ثباتی طولانی را حفظ کنند.

مورگان: افراد زیادی هستند که در مواجهه با زندگی مشکل دارند و من دیدم که تو بهتر از هر کسی در فوتبال مقاومت کردی و قدرت ذهنی داشتی.

رونالدو: این مهم‌ترین نکته است. من اهداف دیگری هم در زندگی دارم. می‌خواهم انگلیسی‌ام را بهبود ببخشم. می‌خواهم وقتی بازنشسته شدم با میلیون‌ها نفر صحبت کنم. به آنها توصیه کنم و بگویم که چطور بازیکن حرفه‌ای باشند، چطور ثبات را حفظ کنند. من روانشناس نیستم اما لحظات سخت بسیاری را پشت سر گذاشتم. من یک الگو هستم و می‌توانم به کسی که کمکم را بخواهد کمک کنم.

دیدگاه‌ها