کد خبر : 1854206 | 28 آبان 1401 ساعت 09:44 | 37.2K بازدید | 22 دیدگاه

کدام یک از این دو ترکیب؟ کی‌روش و تیم ملی آماده صعود

تیم ملی فوتبال ایران پس فردا در اولین بازی گروهی مصاف با انگلیس را تجربه خواهد کرد. سخت ترین بازی در گروه B.

کدام یک از این دو ترکیب؟ کی‌روش و تیم ملی آماده صعود

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران پیش از این بازی در آخرین دیدار دوستانه به مصاف تونس رفت و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد. گل هایی که در دقایق پایانی بازی، یکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و دیگری هم زمانی به ثمر رسید که ایران 10 نفره بازی می کرد. کارلوس کی‌روش برای اینکه ایده‌هایش رو نشود، در این بازی تیم ملی را با دو ترکیب متفاوت به میدان فرستاد و از 25 بازیکنی که در اردوی تیم ملی حاضر بودند، به 22 بازیکن بازی داد. هر چند بازی در غیاب تماشاگران و خبرنگاران برگزار شد و طبق معمول بازیکنان تیم ملی با پیراهن های متفاوت به نسبت بازی اصلی به میدان رفتند.

ترکیب تیم ملی در نیمه اول از این قرار بود: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدمجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، وحید امیری و مهدی طارمی. در نیمه دوم هم این بازیکنان در ترکیب تیم ملی به میدان آمدند با این توضیح که ابوالفضل جلالی بعد از لمس توپ با دست در محوطه جریمه توسط داور بازی اخراج شد و تیم ملی مجبور شد دقایق پایانی را 10 نفره بازی کند: سیدحسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، علی کریمی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد.

1765260

کدام یک از این دو ترکیب، ترکیب اصلی تیم ملی در دیدار با انگلیس خواهد بود؟ به نظر می‌رسد ترکیب نیمه اول بیشتر بازیکنان اصلی تیم ملی را در بازی نخست تشکیل می دهند اما بعید است از تیمی که در نیمه دوم به میدان رفته بازیکنی در ترکیب اصلی تیم نباشد. بازیکنانی چون احمد نورالهی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سامان قدوس و... محتمل‌ترین تصمیم تلفیق این دو ترکیب برای دیدار با انگلیس خواهد بود. البته خبرهایی از اردوی تیم ملی به دستمان رسیده مبنی بر اینکه ممکن است کارلوس کی‌روش در بازی با انگلیس از زوج محمد حسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب خط دفاعی استفاده کند و تغییرات در بازی های دوستانه اخیر هم احتمال این فرضیه را محتمل می کند. این یک ریسک بزرگ از سوی کی‌روش است به این خاطر که زوج محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل‌زاده به هماهنگی و هارمونی لازم رسیده‌اند و از سویی مدت‌هاست در فوتبال باشگاهی هم در کنار هم بازی می کنند. البته سرمربی ایران در بازی دوستانه با تونس هم از این دو بازیکن در کنار هم و در نیمه دوم استفاده کرد.

خوشبختانه تیم ملی این بار هم با ترافیک بازیکن باکیفیت و خوب در خطوط سه گانه مواجه است و این دست کارلوس کی‌روش را برای یک انتخاب خوب باز گذاشته است و از همه مهمتر سرمربی تیم ملی می تواند در جریان بازی دست به تغییرات خوبی در ترکیب تیم بزند. برای اولین بار در ادوار حضور تیم ملی در جام جهانی است که سرمربی تیم ملی و بازیکنان با شجاعت و جسارت از صعود به دور دوم مسابقات حرف می زنند. صعودی که می‌تواند با یک نمایش خوب برابر تیم مدعی قهرمانی یعنی انگلیس و کسب حداقل امتیاز از این بازی بزرگ کلید بخورد.

دیدگاه‌ها