کد خبر : 1854271 | 28 آبان 1401 ساعت 15:10 | 233.6K بازدید | 507 دیدگاه

کی‌روش کدام یازده سرباز را به خط خواهد کرد؛

ترکیب ایده‌آل تیم ملی مقابل انگلیس: شما بگویید

یکی از چالشی‌ترین کارهای کی‌روش انتخاب ترکیب 11 بازیکن اصلی تیم ملی در سه مصاف خواهد بود که البته در حال حاضر مهم‌ترین کار انتخاب ترکیب مناسب برای دیدار با انگلیس است.

ترکیب ایده‌آل تیم ملی مقابل انگلیس: شما بگویید

به گزارش "ورزش‌سه"، به دلیل حضور طولانی‌مدت کارلوس کی‌روش در ایران اهالی فوتبال با تفکرات تدافعی این مربی پرتغالی آشنایی کامل پیدا کرده‌اند و وقتی صحبت از حریفی به مراتب قوی‌تر از مردان ایرانی در میان باشد این تفکرات به شکلی افراطی‌تر هم به اجرا درخواهد آمد.
از آخرین دیدار تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه که مقابل پرتغال به تساوی یک بر یک دست پیدا کردیم و با 4 امتیاز از صعود باز ماندیم بیش از چهارسال سپری شده و حالا 16 بازیکن همان تورنمنت با تجربه بیشتر و ذهنیت بالاتر آماده ورود به مسابقات هستند. حالا چالش سخت دیگری پیش روی کارلوس کی‌روش قرار گرفته و او باید همراه با دستیارانش خیلی زود درباره ترکیب 11 نفره تیم ملی مقابل انگلیس به نتیجه برسد.

*خط دروازه؛ شکی در این انتخاب نیست 
در این بخش کارلوس کی‌روش با وجود اینکه در تمرینات و بازی‌های دوستانه نشان داده انتخاب اول و آخر او در صورت آمادگی بیرانوند همین دروازه‌بان خواهد بود، سه گلر دیگر را هم با خود به دوحه برده است. البته سه دروازه‌بان دیگر در اردوی تیم ملی حضور دارند تا آنطور که سرمربی پرتغالی تیم ملی می‌گوید کار تیمی در تمرینات سر و شکل بهتری بگیرد. باز هم با توجه به تمرینات و بازی‌های دوستانه مشخص شده که حسینی جای خود را به عنوان گلر دوم تیم تثبیت کرده و پشت سر او هم پیام نیازمند و امیر عابدزاده قرار دارند.

1765460

*قلب خط دفاعی؛ زوج اسکوچیچ یا مدافعان قدیمی؟
یکی از مهم‌ترین کارهای ترکیب تیم ملی حدس زوج قلب خط دفاعی تیم است؛ جایی که اهالی فوتبال به حضور خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان عادت کرده بودند، اما با حضور کارلوس کی‌روش حالا مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی هم برای حضور در ترکیب ثابت شانس بالایی دارند. اما نکته قابل توجه اینکه آخرین اخبار رسیده از قطر شانس حضور ثابت حسینی و پورعلی‌گنجی را بالاتر از زوجی می‌دانند که تیم ملی با رهبری آنها به قطر رسید.

1765476

*دفاع چپ؛ سه گزینه روی میز کی‌روش 
در این بخش از زمین احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی در دسترس سرمربی پرتغالی تیم ملی قرار دارند. با این حال دو بازی تدارکاتی سفت و سخت برابر اروگوئه و سپس سنگال نشان داد که احسان حاج صفی مهره اصلی مورد نظر کی‌روش برای پر کردن این پست است و این بازیکن با بازوبند کاپیتان در سومین حضور خود در جام جهانی به عنوان بهترین بازیکن در این پست تشخیص داده شده است.

1765464

*دفاع راست؛ کار سخت رامین برای بازگشت  
در هر سه دیدار جام جهانی 2018 این رامین رضائیان بود که در ترکیب اصلی تیم ملی به عنوان مدافع راست وارد زمین شد، اما عملکرد با ثبات صادق محرمی طی سال‌های اخیر در ترکیب دیناموزاگرب شانس او را برای پر کردن سمت راست خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران بیشتر کرده؛ در واقع خیلی غیرمنتظره خواهد بود که بار دیگر رضائیان برای تیم ملی در پست مدافع راست از ابتدا وارد زمین شود.

1765461

*هافبک تدافعی؛ سه تا یا یکی؟! 
معمولا کی‌روش تیم ملی فوتبال ایران را با آرایش 1-4-1-4 راهی مسابقات می‌کند و اگر همین سیستم را برای مسابقه برابر انگلیس هم بدون تغییر بدانیم، یعنی سعید عزت اللهی تک هافبک دفاعی مقابل مدافعین میانی تیم خواهد بود و کمی جلوتر از او نیز دو بازیکن دیگر بازی خواهند کرد. این منطقه از زمین یکی از پر ترافیک‌ترین مناطق تیم ملی به شمار می‌رود؛ جایی که بازیکنانی نظیر سامان قدوس، احمد نوراللهی، علی کریمی، روزبه چشمی، وحید امیری و احسان حاج‌صفی شانس بازی در آن را دارند. احمد نوراللهی بازیکنی است که اگر با مصدومیت مواجه نشده بود احتمالا شانس حضور ثابت در مصاف با انگلیس را داشت، ولی او حضور ندارد تا احتمالا روزبه چشمی جانشین او شود. دیگر بازیکنی که شانس بالایی برای رسیدن به 11 بازیکن اصلی دارد سامان قدوس است که می‌تواند مکمل بسیار خوبی برای چشمی باشد و با همراهی سعید عزت‌اللهی خط دفاعی و میانی تیم ملی را به خط هجومی مرتبط سازد. این ارتباط در صورتی که شکل بگیرد عامل بسیار مهمی در موفقیت تیم ملی خواهد بود.

1765469

وینگرهای چپ و راست؛ دو انتخاب سخت دیگر 
مهدی ترابی و وحید امیری دو مهره در دسترس کی‌روش برای پست وینگر چپ به شمار می‎‌روند و آن طرف هم سرمربی تیم ملی علیرضا جهانبخش و علی‌ قلی‌زاده را در اختیار دارد. به نظر می‌رسد انتخاب اول کادر فنی تیم ملی برای پست وینگر چپ در مصاف با انگلیس با توجه به قدرت جنگندگی و دوندگی بالایی که این بازیکن دارد وحید امیری باشد و در سوی دیگر نیز شانس جهانبخش به عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم ملی بیشتر از قلی‌زاده خواهد بود. 
البته مهدی طارمی در جام جهانی گذشته با حضور سردار آزمون در پست وینگر چپ بازی کرد و اگر آزمون آماده بود شاید بار دیگر شاهد حضور این بازیکن در همین پست بودیم.

1765468

*خط آتش تیم؛ جستجو برای انتخاب جانشین سردار 
سردار آزمون در جریان نیمه دوم دیدار برابر پورتو در لیگ قهرمانان اروپا با کشیدگی از ناحیه همسترینگ مواجه شد و حالا اگرچه شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرده ولی آمادگی مناسبی ندارد تا مهدی طارمی جانشین او در خط آتش تیم ملی شود. البته در این پست کریم انصاری‌فرد هم در دسترس کارلوس کی‌روش قرار دارد و در صورتی که این مربی بخواهد از این بازیکن در راس خط آتش تیم استفاده کند باید مهدی طارمی را به پست وینگر چپ ببرد.

1765462

ترکیب احتمالی تیم ملی در مصاف با انگلیس؛


علیرضا بیرانوند – احسان حاج‌صفی ، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، روزبه چشمی، سامان قدوس، وحید امیری، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی.

انتخاب ترکیب یازده نفره تیم ملی بی‌شک نقش مهمی در نتیجه کسب شده این دیدار پراهمیت خواهد داشت. شما هم برای ما ترکیب ایده‌آل خود را برای این مسابقه بنویسید. به نظر شما کدام 11 بازیکن می‌توانند تیم ملی را برای کسب حداقل یک امتیاز و در حالت خوش بینانه پیروزی در این مسابقه همراهی کنند و اگر شما جای کی‌روش بودید انتخاب نهایی شما چه بازیکنانی بودند؟

1765477

دیدگاه‌ها