کد خبر : 1854321 | 28 آبان 1401 ساعت 19:22 | 16.7K بازدید | 10 دیدگاه

داور بازی بزرگ ایران: رافائل کلاوس از برزیل

برزیلی‌ها ایران-انگلیس را قضاوت می‌کنند

رافائل کلاوس، داور برزیلی، به عنوان قاضی دیدار تیمهای ملی ایران و انگلیس در روز اول جام جهانی 2022 قطر انتخاب شد.

برزیلی‌ها ایران-انگلیس را قضاوت می‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران جام جهانی قطر را از روز دوشنبه با حساس‌ترین دیدار خود در مرحله گروهی مقابل انگلیس آغاز می‌کند. بر اساس اعلام فیفا داور این بازی رافائل کلاوس برزیلی خواهد بود.

رودریگو فیگوریدو و دانیلو مانیس که هر دو برزیلی هستند هم به عنوان کمک‌های او به کلاوس در قضاوت دیدار ایران و انگلیس کمک خواهند کرد. کوین کورتگا از پرو هم داور چهارم این مسابقه خواهد بود. یک داور اهل اروگوئه به نام لئودان گونزالس هم در اتاق VAR نشسته و بررسی صحنه‌های جنجالی دیدار ایران و انگلیس را به عهده خواهد داشت.

1765610

دیدار ایران و انگلیس آغازگر مسابقات گروه B جام جهانی خواهد بود و در ورزشگاه خلیفه برگزار می‌شود. دیدار بعدی روز اول این گروه بین آمریکا و ولز برگزار می‌شود.

جام جهانی قطر رویهم‌رفته توسط 129 داور که همگی از پیش توسط فیفا انتخاب شده‌اند قضاوت می‌شود. از این تعداد 39 داور به عنوان داور اصلی کار قضاوت مسابقات را به عهده خواهند داشت، 69 داور به عنوان کمک به میدان می‌روند و 24 داور هم مسئولیت اتاق VAR را به عهده می‌گیرند.

برزیل در جام جهانی قطر دو داور وسط خواهد داشت که رافائل کلاوس و ویلتون پریرا سامپایو هستند. اما کمک‌داوران برزیلی حاضر در این تورنمنت پنج نفر هستند: برونو پیرس، برونو بوشیلیا، دانیلو مانیس، نویزا اینس و رودریگو فیگوریدو. برزیل و آرژانتین به صورت مساوی بیشترین تعداد داور را در جام جهانی قطر دارند.

رافائل کلاوس 43ساله از سال 2014 به لیست داوران بین‌المللی فیفا اضافه شده است. از قضاوتهای مهم او می‌توان به فینال جام حذفی برزیل، کوپا سود آمریکانا و تعداد زیادی از مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی اشاره کرد. کلاوس در سال 2018 به عنوان بهترین داور برزیلی انتخاب شده است.

جالب اینجا است که در همان روز که ایران و انگلیس به مصاف هم می‌روند قضاوت یک دیدار دیگر، بازی هلند و سنگال، هم به عهده تیم داوری دیگری از برزیل است و ویلتون سامپایو این بازی را قضاوت خواهد کرد.

دومین بازی روز اول گروه B بین آمریکا و ولز با قضاوت عبدالرحمن الجاسم قطری برگزار می‌شود. او در جام جهانی 2018 روسیه داور VAR بوده است.

دیدگاه‌ها