کد خبر : 1854581 | 30 آبان 1401 ساعت 08:06 | 113.6K بازدید | 1 دیدگاه

کپی قطر از روش ضعیف و امتحان پس داده عربستان

کی روش در این مورد اشتباه می‌کرد

بخشی از نمایش پر از نقد قطر در دیدار افتتاحیه جام جهانی به کپی بدون مطالعه آنها از روی دست عربستان مربوط می‌شود.

کی روش در این مورد اشتباه می‌کرد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر شروع خوبی در جام جهانی 2022 نداشت و به عنوان میزبان مسابقات در دیدار افتتاحیه با دو گل مغلوب اکوادور شد. شاگردان سانچز با وجود این که انتظارات زیادی از آن‌ها می رفت، خیلی زود اسیر تاکتیک های تیم حریف شدند و به اصطلاح فوتبالی‌ها بازی را وا دادند. این در حالی است که قطری‌ها تدارک وسیعی برای حضور در اولین جام جهانی تاریخ خود دیده بودند.

به نظر می رسد اما آنها هر چه در سخت افزار و کارهای میزبانی موفق بودند، در زمینه آماده‌سازی تیم خود برای مسابقات خیلی موفق عمل نکرده‌اند. فدراسیون فوتبال قطر برای اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور با آمادگی بالاتری راهی جام جهانی شود از تکنیک ناموفق عربستان در جام جهانی 2018 کمک گرفتند.

عربستان چهار سال پیش برای آماده‌سازی بازیکنان خود، آنها را از لیگ داخلی بیرون کشید و طی همکاری اقتصادی با تیم های لالیگا، چند نفر را به این لیگ فرستاد تا آنجا با کیفیت بیشتری برای جام جهانی آماده شوند؛ البته در این میان فقط پول رد و بدل شد و تیم های اسپانیایی به این بازیکنان بازی ندادند تا آنها بدون سپری کردن چالش‌های معمول یک فصل باشگاهی راهی روسیه شده و با دو شکست و یک برد از صعود ناکام بمانند.

1766520

در این دوره قطر، تصمیم مشابهی اتخاذ کرد و بازیکنان خود را از لیگ داخلی بیرون کشید تا آنها را در حالت ایزوله برای جام جهانی آماده کند؛ بی‌خبر از اینکه چنین برنامه‌ای جز خارج کردن بازیکنان از شرایط بازی و پایین آمدن سطح فنی آنها نفع دیگری نخواهد داشت؛ نتیجه این تصمیم را در بازی با اکوادور شاهد بودیم. بسیاری از بازیکنان قطر حتی نای دویدن و تلاش نداشتند و در کل بازی سردرگم بودند.

جالب اینجاست که کارلوس کی‌روش چهار پیش با اشاره به این تکنیک عربستان، اعلام کرده بود که تیم ملی برای آنها بسیار مهم‌تر از ماست اما در عمل دیدیم که چنین کاری حتی بیشتر از سود، کلی ضرر هم در پی دارد. با این وجود اما در همان دوره بهترین بازیکنان تیم ملی را نفراتی تشکیل می دادند که از لیگ های داخلی راهی روسیه شده بودند؛ وحید امیری، امید ابراهیمی و خیلی های دیگر از دل لیگی که سرمربی تیم ملی در آن دوره به تعطیلی زودهنگامش تاکید داشت، بیرون آمده و از بهترین های تیم ملی بودند.

قطری‌ها حالا بعد از اولین نتیجه ضعیفی که حاصل کپی ناشیانه از روی دست عربستان است، در پی جبران در بازی دوم هستند. یوسف سیف، در مورد این نتیجه گفته است: هیچ کس باور نمی کند که این قطر همان تیمی است که قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. من در مورد یک بازیکن صحبت نمی کنم بلکه در مورد کل تیم صحبت می کنم. ما خواستار پیروزی مقابل اکوادور نیستیم ما از بازیکنان تیم می‌خواهیم که فقط خودشان باشند.

دیدگاه‌ها