کد خبر : 1854598 | 30 آبان 1401 ساعت 10:52 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

بدون فینالیست، پرونده تیم ملی در مکزیک بسته شد

تکواندوی ایران، سه برنز و هجدهمی جهان!

با شکست دو نماینده ایران در روز پایانی رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان، پرونده تیم اعزامی در این دوره از مسابقات با سه مدال برنز بسته شد.

تکواندوی ایران، سه برنز و هجدهمی جهان!

به گزارش "ورزش سه"، بیست و پنجمین دوره رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان که با حضور تکواندوکارانی از 120 کشور جهان دوشنبه 23 آبان ماه به میزبانی مکزیک در سالن «متروپلیتن» شهر گوادالاخارا آغاز شده، بامداد امروز به پایان رسید. 
در روز پایانی این مسابقات تیم ایران دو نماینده داشت، مهلا مومن زاده در وزن ۴۶- کیلوگرم دور نخست در پیکار با «سان هوانگ» از چین تایپه در حالی که راند نخست را 6 بریک پیروز شده بود، در دو راند بعدی با نتایج 5 بر 4 و 5  بر یک بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت.
حسین لطفی در وزن 58- کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان بود که کار خود را با برتری 2 بر صفر و با نتایج 9 بر یک و 12 بر صفر برابر «دیوید فونتس» از گواتمالا آغاز کرد و سپس در یک مبارزه برتر «آدریان ویسنته» قهرمان عنوان دار اسپانیایی را 2 بر یک شکست داد. وی راند اول را 3 بر یک به حریف واگذار کرد، اما موفق شد در دو راند متوالی 20 بر 13 و 15 بر8 پیروز شد و در ادامه مقابل «عمر لاکال» از مراکس با نتایج 10 بر 10 و 9 بر 2 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه  یافت. لطفی در این مرحله و در یک قدمی کسب مدال نتیجه را 2 بر صفر(3 بر یک و 8 بر 6) به «محمد خلیل جندابی»  دارنده مدال نقره المپیک و رنکینگ سه دنیا از تونس واگذار کرد و از دست یابی به مدال بازماند.

1766609

بنابراین تیم ملی تکواندوی ایران در این دوره از مسابقات با سه مدال برنز رضا کلهر در وزن 68- کیلوگرم، مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم به کار خود  پایان داد .
مهدی حاجی موسائی، متین رضایی، ابوالفضل عباسی، غزل سلطانی، ناهید کیانی، نرگس میرنواللهی، زینب اسماعیلی و اکرم خدابنده هم از دور رقابتها کنار رفتند.
هدایت تیم ملی تکواندوی بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی بود؛ ندا زارع و مهروز ساعی به عنوان مربی وی را همراهی می‌کردند. در گروه مردان نیز بیژن مقانلو سرمربی بود و مسعود حجی زواره و  نعیما خواجوی مربیان تیم ملی بودند.
در پایان این مسابقات همچنین رده بندی تیمی هم مشخص شد که ایران با نتیجه ای ضعیف و بدون داشتن حتی یک فینالیست در جایگاه هجدهم جهان قرار گرفت؛ در حالی که ایران همواره جزو مدعیان کسب سکو بوده و سابقه قهرمانی در جهان را هم دارد. 
کره جنوبی در بخش مردان به عنوان قهرمانی رسید و در بخش زنان نیز عنوان نخست تیمی از آن مکزیک شد. در بخش مردان بعد از کره جنوبی، تیم های اسپانیا و مکزیک در رده های بعدی جای گرفتند و در بخش زنان نیز پس از مکزیک، چین و صربستان دوم و سوم شدند. در مجموع زنان و مردان نیز تیم های مکزیک، چین و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

دیدگاه‌ها