کد خبر : 1854614 | 30 آبان 1401 ساعت 10:30 | 4.8K بازدید | 1 دیدگاه

مفقودی کوهنورد تهرانی 10 روزه شد

هنوز خبری از کوهنورد تهرانی که 10 روز قبل در اتفاعات لواسان مفقود شده بود، به دست نیامده است.

مفقودی کوهنورد تهرانی 10 روزه شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، پس از گذشت 10  روز از مفقود شدن کوهنورد تهرانی بنام «مرتضی رضایی زاده» در ارتفاعات آتشکوه هنوز هیچ اثری از وی یافت نشده است.

وی ۲۰ آبان ماه در جمع یک تیم ۹ نفره برای صعود قله آتشکوه به منطقه لواسانات رفته بود، اما هنگام بازگشت از تیم جدا و دیگر اثری از این کوهنورد یافت نشد. در این مدت از ابتدای اطلاع رسانی به نیروهای امدادگر هلال احمر تلاش‌های زیادی در عصر همان روز جمعه انجام شد ولی بی نتیجه بود.

از روز شنبه ۲۱ آبان امدادگران دیگری با مشارکت عضو کمیته جستجو و نجات هیات کوهنوردی استان تهران، هیات کوهنوردی شمیرانات، هیات کوهنوردی شهرستان لواسان و امدادگران محلی به منطقه اعزام شدند ولی با جستجو مسیرهای مختلف منطقه متاسفانه اثری از وی نیافتند.

تلاش‌های دیگری در روز جمعه ۲۷ آبان در منطقه انجام شد که بالغ بر ۸۰ نفر از کوهنوردان و امدادگران در منطقه از مسیرهای مختلف همچون دره لار، کند بالا و مسیرهای دیگری که احتمال یافتن وی بود انجام شد، ولی بی نتیجه ماند.

هلی کوپتر امداد هلال احمر هم روز جمعه نیروهای امداد و نجات را به ارتفاعات بالا منتقل کرد و استفاده از جهت بررسی مسیرهای صعب العبور و غیر قابل دسترس در روزهای مختلف و استفاده از سگ های جستجوگر به همراه وی که در منطقه حضور داشتند هم بی نتیجه بود.

رصد پالس های مخابراتی تلفن همراه وی نیز مکان وی را در جایی خارج از محیط کوهستان نشان می داد که باز بی نتیجه بود.

به گزارش فارس، جستجو از طرف ارگان سازمان امداد و نجات هلال احمر پایان یافته اعلام شده ولی تلاش ها برای یافتن وی از طرف کوهنوردان همچنان ادامه دارد.

دیدگاه‌ها