کد خبر : 1854653 | 30 آبان 1401 ساعت 14:15 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

از همین ابتدا قدرت‌مان را نشان می‌دهیم

دشان: اتفاق آلمان و اسپانیا برای ما تکرار نمی‌شود

دیدیه دشان، مربی فرانسه، اطمینان دارد که بر خلاف مدافعان عنوان قهرمانی دوره‌های قبل جام جهانی نه تنها از گروه صعود خواهند کرد که به مراحل بالای جام نیز خواهند رسید.

دشان: اتفاق آلمان و اسپانیا برای ما تکرار نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، فردا شب تیم ملی فرانسه از گروه D جام جهانی به مصاف استرالیا خواهد رفت. مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی به دنبال شروعی خوب در این رقابت‌هاست و باید این کار را بدون برنده توپ طلای 2022 یعنی کریم بنزما انجام دهد. کریم چند روز پیش به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داد.

1766701

دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه، در نشست خبری این بازی گفت:«فشار جام جهانی بالاست ولی بازیکنانی باتجربه در تیم داریم که باانگیزه، مشتاق انجام بازی هستند. هر کاری نیاز بود انجام دادیم تا تیم در بهترین شرایط به جام جهانی برسد و هرچند اولین بازی هیچ‌وقت تعیین‌کننده نیست ولی باید هم خوب کار کنیم و هم برنده شویم.»

دشان ادامه داد:«می‌دانم که مدافعان عنوان قهرمانی در دوره های اخیر (ایتالیا، اسپانیا و آلمان) نتوانسته اند از گروه‌شان صعود کنند ولی ما اهداف مشخصی داریم و می خواهیم از همین اولین بازی قدرت‌مان را نشان دهیم. به بدشانسی تیم های قهرمان در دوره های قبل توجهی نداریم. تمرکز روی بازی برابر استرالیاست و اینجا هستیم تا به مراحل بالای جام برسیم.»

مصدومیت رافائل واران و ادواردو کاماوینگا:«مشکل کاماوینگا جدی نیست و مصدومیتی جزئی داشت. به همین دلیل به او استراحت دادم ولی او امروز تمرین کرد. شرایط واران هم خوب است و به بازی فردا خواهد رسید.»

ژیرو جانشین بنزما در ترکیب اصلی:«ژیرو محبوب فرانسوی‌هاست و اعتراضی نسبت به او نشنیده‌ام. حتی در بازی‌هایی که گل نمی زند نیز خوب و موثر کار می کند و شرایط گلزنی را برای دیگر هم‌تیمی‌هایش فراهم می کند. ژیرو در فرم بدنی خوبی قرار دارد.»

1766524

بازیکنان با قدرت رهبری در رختکن:«اینطور نیست که یک بازیکن در یک روز قدرت رهبری پیدا کند و در رختکن بگوید من رهبر تیم هستم. در تیم چند بازیکن بزرگ داریم که می توانند در رختکن صحبت کنند و به تیم روحیه بدهند. با گذشت زمان در یک بازیکن این قدرت ایجاد می شود. برای من مهم این است که هر بازیکن در پست خودش یک رهبر بزرگ باشد و کارش را به درستی انجام دهد.»

غیبتن کریم بنزما:«در حال حاضر تنها نکته واضح در مورد ترکیب فرانسه غیبت کریم است ولی برای او جانشینانی داریم. وقتی مصدوم بود در مورد گزینه های جانشینی او فکر کرده بودیم و احتمال می دادیم به بازی اول نرسد و حالا که جام جهانی را از دست داده نیز می دانم چه بازیکنانی می توانند به جای او بازی کنند.»

کیلیان امباپه:«کیلیان در جام جهانی 2018 کمک کرد قهرمان شویم و پس از چهار سال تبدیل به ستاره‌ای بزرگتر و مشهورتر نیز شده است. او هنوز 24 سال هم ندارد. کیلیان می داند چه مسئولیتی برعهده اوست و اینکه باید با گلزنی به تیم کمک کند. البته او برای این کار به کمک همه تیم نیاز دارد. او پتانسیلی بالا دارد و بازیکنی سرنوشت‌ساز در میدان است.»

دیدگاه‌ها