کد خبر : 1854821 | 01 آذر 1401 ساعت 04:00 | 30.6K بازدید | 1 دیدگاه

بعد از گل بد نکیسا و سورپرایز جام جهانی 2014

داستان بازی اول جام و گلرهای ایران: قسمت سوم

تیم ملی ایران در روزی که بیرانوند را به علت مصدومیتی شدید از دست داد، با حضور حسینی در درون دروازه، 6-2 به انگلیس باخت.

داستان بازی اول جام و گلرهای ایران: قسمت سوم

به گزارش "ورزش سه"، لحظه ای که سید حسین حسینی وارد زمین شد، همه او را خوش‌شانس‌ترین بازیکن زمین می دانستند، غافل از اینکه قرار است سید دریافت کننده شش گل طی سنگین‌ترین شکست ایران در تاریخ جام های جهانی باشد. این سناریو نه برای بیرو که با مصدومیت شدید از ناحیه بینی مواجه شد و نه برای حسینی که تلخ‌ترین شروع ممکن را در جام جهانی داشت، دوست داشتنی نبود و باید از آن به عنوان قسمت سوم داستان بازی اول جام و گلرهای ایران یاد کرد.

پست دروازه‌بانی طی دو دوره از پنج دوره حضور قبلی ایران در جام جهانی نیز پستی خبرساز بود. در جام جهانی 1998 نیما نکیسا در شرایطی که احمدرضا عابدزاده مصدوم بود، در بازی اول مقابل یوگسلاوی درون دروازه تیم ملی ایستاد؛ در غیاب گلر اول تیم ملی که نقش مهمی در صعود به جام جهانی داشت، نکیسا یک گل بد خورد که حاصل چیدن اشتباه دیواره دفاعی بود و باعث شد ایران دست خالی از زمین خارج شود.

1767291
1767294

در اولین بازی ایران در جام جهانی 2014 نیز داستانی دیگر در مورد پست دروازه‌بانی شاهد بودیم. در شرایطی که تیم کی روش بعد از خط خوردن رحمتی دروازه‌بان اول خود را پیدا نکرده بود و همه رقابت اصلی را بین رحمان احمدی و دانیال داوری می دانستند، سرمربی پرتغالی با انتخاب علیرضا حقیقی، همه را سورپرایز کرد. این سورپرایز در بازی اول جواب خوبی داد و ایران توانست با دروازه‌بان جدید خود مقابل نیجریه کلین‌شیت کند.

1767292
1767293

قسمت سوم این داستان دردناک‌ترین قسمت ممکن بود. بیرانوند در دومین تجربه حضور خود در جام جهانی، طی برخوردی شدید با حسینی، از ناحیه بینی دچار خونریزی شدید شده و زمین بازی را ترک کرد. جانشین او هم سید حسین حسینی بود که با دریافت شش گل، یکی از بدترین روزهای عمر خود را پشت سر گذاشت.

1767296

دیدگاه‌ها