کد خبر : 1854861 | 01 آذر 1401 ساعت 10:30 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد شدید نایب قهرمان لیگ از ناتوانی فدراسیون

مدیر اجرایی تیم نایب قهرمانی لیگ برتر کشتی آزاد گفت: فدراسیون کشتی با وجود علاقه فراوان به برگزاری این مسابقات همچنان توانایی اجرای شایسته آن را ندارد.

انتقاد شدید نایب قهرمان لیگ از ناتوانی فدراسیون

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، پرونده رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد در حالی با قهرمانی تیم پتروپالایش بلیش تاکستان بسته شد که فینال این دوره از پیکارها هنوز با اعتراض و انتقاد شدید مسئولان تیم بانک شهر به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر همراه است.

حواشی دیدار فینال لیگ برتر کشتی آزاد از قبل از برگزاری این مصاف حساس آغاز شد و حتی نتیجه نهایی فینال هم به حواشی ماجرا افزود، چراکه این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۵ به پایان رسید و با توجه به امتیاز فنی تیم پتروپالایش، عنوان قهرمانی به این تیم رسید.

این در حالی بود که کادر فنی تیم نایب قهرمان به شدت به اتفاقاتی که قبل از مرحله نهایی لیگ برتر رخ داد و جام قهرمانی را از چنگ آنها در آورد اعتراض داشتند و معتقد بودند برخی افراد و عوامل از خارج میدان کشتی باعث شدند تا این تیم قهرمان نشود.

در همین راستا حامد رئیس‌زاده مدیر اجرایی این تیم با تاکید بر اینکه پیش از آغاز رقابت‌های لیگ هم شاهد اتفاقاتی بوده که در شأن و جایگاه رشته پهلوانی کشتی نیست به گفت: ورود مستقیم مدیرفنی تیم‌های ملی در انتخاب کشتی‌گیران تنها بخشی از اتفاقات ناشایست این دوره از برگزاری لیگ برتر کشتی بود، ابراز داشت: متأسفانه رئیس فدراسیون کشتی در جریان تمامی رفتارهای نادرست و کارشکنی‌ها علیه تیم بانک شهر بود اما هیچ واکنشی به آنها نشان نداده است.

وی با انتقاد از شرایط نابرابر و ناعادلانه در لیگ برتر کشتی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته ملی‌پوش تیم ما را در آستانه برگزاری مسابقات فینال گرفتند و به وی اجازه حضور در مصاف فینال را ندادند.

رئیس‌زاده با تاکید بر اینکه سازمان لیگ و در رأس آن فدراسیون کشتی به عنوان متولیان برگزاری مسابقات باید با رعایت اصل بی طرفی، همه تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ را یکسان حمایت کنند، گفت: رئیس فدراسیون وظیفه دارد فشارهای اشخاص وابسته به فدراسیون را در تصمیم گیری‌ها کاهش دهد تا شائبه جانبداری از یک تیم خاص و سنگ‌اندازی‌ها که هر سال به عینه شاهد آن بودیم، از بین برود.

وی در ادامه افزود: رضا یزدانی چهره شاخصی در کشتی ایران و جهان است. اگر مسئولان فدراسیون کشتی و متولیان برگزاری لیگ دوست ندارند وی در لیگ تیم‌داری کند باید شهامت و جسارت بیان این موضوع را به صراحت داشته باشند. اگر مسئولان برگزاری لیگ دوست دارند از تیم خاصی حمایت کنند، چرا آقایان اخلاق را زیر پا می‌گذارند و با نفوذی که دارند پشت پرده با کشتی‌گیران صحبت می‌کنند و زیر پای آنها می‌نشینند.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: عملاً متولیان فدراسیون کشتی و سازمان لیگ توانایی برگزاری مسابقات را ندارند، بلکه فقط مسائل مالی است که آنها را ترغیب به برگزاری مسابقات با این ابعاد می‌کند.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه اتفاق رخ داده طی چند سال اخیر زیبنده ورزش کشتی که عنوان پهلوانی را یدک می‌کشد نیست، ابراز امیدواری کرد: فدراسیون کشتی به عنوان متولی امر باید تلاش کند هر آنچه سد راه تیم‌های مستقل است، مرتفع کند تا رفتارهای خارج از اصول حرفه‌ای‌گری موجب دلسردی و دور شدن اسپانسرها و در نهایت هم عدم حضورشان در لیگ نشود.

دیدگاه‌ها