کد خبر : 1854869 | 01 آذر 1401 ساعت 11:00 | 61.1K بازدید | 10 دیدگاه

دقایق پرالتهاب برای پسر مورد علاقه کی‌روش

علی کریمی و 45 دقیقه‌ای که سخت گذشت(عکس)

حضور علی کریمی در ترکیب اصلی ایران بعد از مدت‌ها با اتفاق تلخی همراه شد؛ شکست سنگین مقابل انگلیس.

علی کریمی و 45 دقیقه‌ای که سخت گذشت(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شاید بتوان گفت سورپرایز کارلوس کی‌روش برای مسابقه روز گذشته مقابل انگلیس حضور علی کریمی در ترکیب اصلی تیم ملی بود. هافبک توانمند فوتبال ایران که بعد از بازگشت از مصدومیت در ترکیب کایسری اسپور ترکیه بازی های خوبی انجام داده بود، به عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بار دیگر به تیم ملی فراخوانده شد و به جام جهانی رفت.

کریمی که قبل از جام جهانی 2018 با یک مصدومیت بدموقع این تورنمنت را از دست داد، با تلاش زیاد دوباره به این رویداد مهم رسید و رویای چند ساله‌ خود را محقق کرد. عملکرد کریمی در ترکیب کایسری اسپور طی ماه‌های گذشته کی‌روش را مجاب کرد که او را به تیم ملی دعوت کند و در لیست نهایی جام جهانی قرار بدهد. از طرف دیگر سبک بازی کریمی حتی در دوره قبلی سرمربیگری کی‌روش در ایران مورد علاقه این مربی بود و دلیلی برای حضورش در جام جهانی است.

با این حال کمتر کسی انتظار داشت که این هافبک در ترکیب اصلی ایران مقابل انگلیس قرار بگیرد. کی‌روش اما با توجه به سبک بازی که برای انگلیس برگزیده بود، انتخابش را کرد و کریمی که تجربه بازی در تیم هایی مثل دینامو و لوکوموتیو زاگرب، سپاهان، استقلال، الدحیل قطر و کایسری اسپور را دارد، در ترکیب اصلی قرار داد تا به عنوان یکی از هافبک های مرکزی ایران جلوی خط دفاع بازی کند و در تجمع بازیکنان در ساختار دفاعی اجازه خودنمایی به مهاجمان نامدار انگلیس را ندهد.

1767408

اتفاقاتی که در نیمه اول بازی ایران و انگلیس رخ داد اما اجازه نداد که کریمی آنطور که باید و انتظار داشتیم توانایی های فنی خود را نشان بدهد. حالا که بسیاری از کارشناسان به سیستم بازی کی‌روش در مقابل انگلیس انتقاد می‌کنند، علی کریمی نیز مورد نقد قرار می‌گیرد. تیم ایران در نیمه اول 3 گل دریافت کرد تا روند بازی به سود کی‌روش پیش نرود و در این بین مجبور به تغییرات زیاد در ترکیب شود. از قضا یکی از تعویض های کی‌روش بیرون آمدن کریمی از زمین مسابقه در بین دو نیمه بود.

به عبارت بهتر می‌توان گفت 45 دقیقه پراتفاق و تلخ نیمه اول برای علی کریمی نیز مثل سایر ملی‌پوشان بسیار سخت گذشت. او بعد از خروج از زمین در نیمه دوم مات و مبهوت روی نیمکت تیم ملی نشست و مشخص بود که فشار و استرس زیادی را تحمل می‌کند و بابت اتفاقات بازی ناراحت و نگران است.

دیدگاه‌ها