کد خبر : 1854969 | 01 آذر 1401 ساعت 19:15 | 77.3K بازدید | 15 دیدگاه

گزارش جذاب از قهرمان سفید پوش؛

هروه رنار: زباله گردی که لورنس عربستان شد

پیروزی مهم عربستان مقابل آرژانتین یک قهرمان بزرگ داشت و آن هم کسی نبود مگر هروه رنار.

هروه رنار: زباله گردی که لورنس عربستان شد

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین لیونل مسی با بیشترین فشار ممکن وارد دوحه شد. با انگیزه خلق یک حماسه و تکرار کار بزرگ دیه گو مارادونا توسط لیونل مسی که یک داستان فوق جذاب را در ذهن رسانه ها طراحی کرده بود. با این حال سبزها فعلا این رویای اسطوره را در هاله ای از ابهام قرار دادند. آرژانتین لیونل اسکالونی امروز با نتیجه 2-1 و به شکلی باورنکردنی برابر عربستان شکست خورد.

وقتی این دست اندازهای بزرگ اتفاق می افتد، بیشتر به بازنده اشاره می کنند تا برنده اما پیروزی  تاریخی عربستان یک دلیل بزرگ دارد: هروه رنار، یک فرانسوی که سابقه هدایت زامبیا را در آفریقا بر عهده داشت و با این تیم فرا تر از حد انتظار ظاهر شد. بعد هم آنگولا، ساحل عاج و در آخر مراکش که با آن ها هم در آفریقا سلطنت کرد. در واقع به نظر می رسد او هیچ علاقه ای به بحث باشگاهی ندارد. سرمربی عربستان سعودی یک نقطه عطف غیر قابل تصور برای این تیم بود.

1767755

او در استادیوم لوسیل با یک پیراهن سفید که به لباس رسمی او تبدیل شده، حتی یک لحظه هم از گوشزد کردن دستورهای تاکتیکی به تیمش دست برنداشت. او در این بازی به همه درس دفاع و حمله داد. رنار همیشه عادت داشته که با سختی ها دست  پنجه نرم کند. او وقتی یک ستاره 19 و 22 ساله بود در کن فرانسه با زین الدین همبازی بود. او حتی در آن زمان هم به جای جا زدن رقابت کردن را انتخاب کرد.

رنار به عنوان بازیکن هرگز به آن چیزهایی که می خواست دست پیدا نکرد. او در ادامه زندگی کردن را در خارج از زمین فوتبال جست و جو کرد و در نهایت با یک کامیون زباله را انتخاب کرد. او هر روز سه صبح از خواب بیدارمی شد تا با پول حاصل از این کار فقط روز خود را شب کند. کار او حتی به نظافت ساختمان ها هم کشیده شد. از یک جا به بعد سرنوشتی به سراغ او آمد که هیچکس فکرش را نمی کرد.

البته با وجود تمام این مشکلات رنار هیچگاه فوتبال را به طور کامل رها نکرد. نام او همیشه با باشگاهی که در آن بازنشسته شد یعنی اسپورتینگ دراگوینگان گره خورده بود. بر خلاف داخل زمین، در خارج از آن تجربیات به او کمک کرد. او کار خود را به عنوان دستیار در تیم های سنگال، غنا، کامرون، عمان و توگو دنبال کرد.

1767754

تجربیات او در آفریقا بسیار شگفت انگیز بود تا جایی که انقلاب او با قهرمانی با زامبیا در سال 2012 همراه بود. رنار در کشور خود اصلا خاطره خوشی در فوتبال ندارد و با دو باشگاه سوشو و لیل شکست خورد. البته این هیچ ربطی به عملکرد او در آفریقا ندارد. او به قدری در این قاره حالش خوب بود که در سال 2019 گفت: "در آفریقا احساس آزادی می کنم."

او جغرافیای خود را تغییر داد اما همچنان دست به کارهای بزرگ می زند؛ جایی که امروز با تیم ملی عربستان شاید بزرگ ترین کار مرحله گروهی را در همین ابتدای کار انجام داد و موفق شد آرژانتین بزرگ را شکست دهد.

دیدگاه‌ها