کد خبر : 1855035 | 02 آذر 1401 ساعت 08:06 | 588 بازدید | 1 دیدگاه

وساطت وزارت ورزش یا پیگیری حقوقی؟

چالش جدید چوگان و شرکت توسعه

با توجه به رای صادره از سوی دادگاه به سود فدراسیون چوگان در جدال با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در صورتی که این فدراسیون نتواند با وساطت وزارت ورزش به مطالبات قراردادی خود برسد، مسئله را از طریق مراجع ذی‌ربط حقوقی پیگیری می‌کند.

چالش جدید چوگان و شرکت توسعه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، ‌چندی پیش پرونده مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) به دادسرای کارکنان دولت رفت تا اختلاف به وجود آمده بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و فدراسیون چوگان از طریق این دادگاه حل شود.

به گفته نوزایی، رییس فدراسیون چوگان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزش مدعی بود تصرف در اموال دولتی و کسب درآمد نامشروع از سوی فدراسیون چوگان صورت گرفته است و این شرکت در تلاش برای اثبات تخلف فدراسیون چوگان بود و فدراسیون نیز لایحه و دفاعیه خود را ارائه کرد.

پیش از اینکه موضوع به دادسرا کشیده شود، تفاهمی بین فدراسیون چوگان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام شده بود که بر اساس آن مقرر شد ۵۰ درصد مجموعه قصر فیروزه در اختیار فدراسیون و ۵۰ درصد دیگر آن در اختیار شرکت توسعه قرار گیرد اما تفاهم‌نامه مذکور به امضا نرسید و پرونده به دادسرای کارکنان دولت ارجاع شد.

قرار بر این بود از ۴۶ هکتار مجموعه ذی ربط، تنها حدود ۲۰ هکتار در اختیار فدراسیون چوگان قرار گیرد که شامل ۲ زمین چمن ۶ هکتاری جمعا به مساحت ۱۲ هکتار و نیز ۶ هکتار فضای روباز بود که با توجه به عدم امضای تفاهم‌نامه صورت گرفته از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، رای نهایی دادسرای کارکنان دولت در این خصوص، تعیین کننده خواهد بود.

در نهایت اما پس از ارائه مدارک و مستندات لازم از سوی فدراسیون چوگان حکم قرار منع تعقیب برای فدراسیون چوگان از سوی دادسرای کارکنان دولت صادر شد هر چند که شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی نسبت به رای دادسرا اعتراض کرد و با توجه به اعتراض وارد شده، پرونده به مرجع ذی‌صلاح (دادگاه) ارجاع شد تا تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ شود.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه حکم قرار منع تعقیب برای فدراسیون چوگان از سوی دادسرای کارکنان دولت که با اعتراض شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی جهت بررسی به مراجع ذی طلاح (دادگاه) ارجاع شده بود با تایید رای صادره از سوی دادگاه همراه شد تا پرونده شکایت این شرکت از فدراسیون چوگان به دلیل تصرف در اموال دولتی و کسب درآمد نامشروع، بسته و پرونده از حالت کیفری خارج شود.

نوزایی اما در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که پس از رای صادره از سوی دادگاه اینبار فدراسیون چوگان قصد دارد مطالبه خود در رابطه با مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا (قصر فیروزه) را از نظر حقوقی پیگیری کند تا در رابطه با ۴۶ هکتار مجموعه مربوطه و اموالی که در اختیار فدراسیون بوده است به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: در ابتدا سعی می کنیم پرونده را از طریق وزارت ورزش و جوانان و با تعامل پیش ببریم و اگر نتوانیم در این خصوص با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به تفاهم برسیم از طریق مراجع حقوقی مطالبه خود را در رابطه با مجموعه چوگان پیگیری خواهیم کرد.

رییس فدراسیون چوگان با بیان اینکه رای دادگاه به این معنا بوده که فدراسیون تصرفی انجام نداده است و به صورت قانونی فعالیت کرده است، تصریح کرد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نامه ای به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درخواست مذاکره و حل و فصل مسائل پیش آمده با فدراسیون چوگان را داشت و امیدواریم از این مسیر چالش موجود حل شود.

نوزایی افزود: امیدوار هستیم با وساطت وزارت ورزش و جوانان مسئله حل شود در غیر این صورت، چاره ای جز پیگیری حقوقی نخواهیم داشت.

دیدگاه‌ها