کد خبر : 1855060 | 02 آذر 1401 ساعت 11:10 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

حضور مشروط پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات جهانی

نمایندگان تنیس روی میز ایران در صورتی می توانند در رقابت های ۲۰۲۳ قهرمانی جهان شرکت کنند که از سفر به قطر و حضور در رقابت های گزینشی این کشور، سهمیه جهانی لازم را به دست بیاورند.

حضور مشروط پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) از سال گذشته شیوه برگزاری رقابت های قهرمانی جهانی در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل را با کاهش تعداد بازیکنان شرکت کننده به ۱۲۸ نفر تغییر داد.

اولین دوره این رقابت ها با شیوه جدید سال گذشته به میزبانی آمریکا برگزار شد. برای آن مسابقات به خاطر شرایط وقت و ادامه پاندمی ، دیدارهای گزینشی برگزار نشد و بازیکنان کشورهای مختلف بر اساس رنکینگ جهانی، مجوز لازم برای سفر به آمریکا را به دست آوردند.

اینگونه بود که از ایران نوشاد و نیما عالمیان همراه با امیرحسین هدایی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهانی را کسب کردند اما در بخش بانوان هیچ سهمیه ای به ایران تعلق نگرفت.

برای مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان اما با توجه به مساعد شدن شرایط و فراهم بودن بستر لازم برای برگزاری رقابت، انجام مسابقات گزینشی به منظور مشخص شدن بازیکنان شرکت کننده در برنامه ITTF قرار گرفته است. این رقابت های گزینشی در قاره آسیا طی روزهای ۷ تا ۱۳ ژانویه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

قرار بود هر یک از مناطق پنج گانه آسیا از طریق برگزاری رقابت های انتخابیِ منطقه ای، نفرات خود را برای شرکت در مسابقات انتخابی قاره مشخص کنند. این رقابت ها اما فقط در دو منطقه غرب و جنوب شرق برگزار شد. بنابراین نمایندگان سایر مناطق از طریق رنکینگ مشخص می شوند.

در مجموع از هر یک از مناطق پنچگانه آسیا ۱۶ بازیکن در مسابقات انتخابی قطر شرکت دارند. ضمن اینکه ۱۶ بازیکن برتر قاره بر اساس رنکینگ هم در این رقابت ها شرکت دارند. بدین ترتیب مسابقات قطر با حضور ۹۶ بازیکن در هر بخش مردان و بانوان برگزار خواهد شد و طی آن سهمیه های انفرادی و دوبل و میکس دوبل برای مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان مشخص می شوند.

این مسابقات ۲۲ تا ۲۸ می (اول تا ۷ خردادماه ۱۴۰۲) در آفریقای جنوبی برگزار می شود. تعداد سهمیه های قاره آسیا برای این رقابت ها هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما آنچه مسلم است پینگ پینگ بازان ایران و دیگر کشورهای قاره آسیا فقط از طریق حضور در مسابقات قطر می توانند برای دوره آتی مسابقات قهرمانی جهانی کسب سهمیه کنند.

این نخستین بار است که حضور در مسابقات جهانی به واسطه کسب سهمیه انجام می شود.

دیدگاه‌ها