کد خبر : 1855064 | 02 آذر 1401 ساعت 11:16 | 23.5K بازدید | 9 دیدگاه

یک مکزیک است و یک گلر: افسانه ممو اوچوآ

دروازه‌بان 37 ساله مکزیک در اولین بازی مقابل لهستان با مهار پنالتی لواندوفسکی تبدیل به قهرمان کشورش شد. نتیجه‌ای که خیال آرژانتین و مسی را تا حدودی راحت کرد.

یک مکزیک است و یک گلر: افسانه ممو اوچوآ

به گزارش "ورزش سه"، اوچوآ به مانند آن بازی عجیب در مرحله گروهی مقابل برزیل در جام جهانی 2014 باز هم قهرمان مکزیک شد. حالا هشت سال بعد و در پنجمین جام جهانی خود، بازیکن گوادالاخارا بار دیگر ناجی مکزیک و تبدیل به کابوس لوا شد که هنوز نتوانسته هیچ گلی در جام‌های جهانی به ثمر برساند.

اوچوآ دروازه‌بانی است که با سیوهای باور نکردنی‌اش شناخته می‌شود اما همواره در فوتبال باشگاهی با انتقاداتی رو به رو بوده است و یکی از مشکلات او را بازی با پای ضعیف او می‌دانند البته اوچوآ همواره در لباس مکزیک درخشش عجیب و غریبی از خود نشان داده است.

او در لیگ‌های فرانسه و سپس اسپانیا و تیم‌هایی چون مالاگا و گرانادا بود اما در هر دو لیگ تجربه تلخ سقوط به دسته پایین را همراه خود داشت. او در جام جهانی 2014 برزیل مهره تاثیرگذار مکزیک بود و در آن دوره صحبت از باشگاه های بزرگی مانند لیورپول و میلان برای جذب او به میان آمد اما این اتفاق رخ نداد.

قبل از ناکامی لواندوفسکی یا موفقیت اوچوآ، اتفاقات مهمی در بازی رخ نداد و بیشتر بازی درگیرانه دنبال می‌شد و فقط لوزانو و وگا که هنگام سرود ملی کشورش احساساتی شد موقعیت‌های نصف و نیمه‌ای داشتند.

1768097

اما وقتی توپ به لوا در محوطه جریمه رسید، بازیکن مکزیک با لمس بازوی مهاجم بارسا مانع از شوت‌زنی او شد. اتفاقی که داور استرالیایی در واکنش به آن گفت: بازی کن، بازی کن.

اما VAR از راه رسید و داور استرالیایی پس از بازبینی صحنه مجبور شد نقطه پنالتی را نشان دهد و یک کارت زرد هم به مورنو نشان داد‌. هواداران مکزیک دست‌هایشان را روی سرشان بردند و لوا توپ را کاشت و باز هم افسانه اوچوآ از راه رسید و پنالتی فوق ستاره لهستانی بارسا توسط او مهار شد.
پس از این صحنه هر دو تیم موقعیت‌های اندکی داشتند اما موفق به گلزنی نشدند تا بازی با همان نتیجه مساوی به پایان برسد و عربستان در صدر جدول قرار بگیرد.

1768098
1768099
1768100

دیدگاه‌ها