کد خبر : 1855174 | 02 آذر 1401 ساعت 21:13 | 65.4K بازدید | 16 دیدگاه

سرمربی ژاپن بهت‌زده از پیروزی تاریخی!(عکس)

سرمربی تیم ملی ژاپن پس از پایان بازی با ژستی جالب‌توجه نسبت به برد تاریخی این کشور مقابل آلمان واکنش نشان داد.

سرمربی ژاپن بهت‌زده از پیروزی تاریخی!(عکس)

به گزارش"ورزش سه" نمایش ژاپن در نیمه اول مقابل المان به نحوی بود که شاید کمترین کسی می‌توانست نتیجه پایانی این دیدار دیدنی را پیش‌بینی کند.

زمانی که همه‌چیز به نفع ژرمن‌ها در حال پیگیری بود و هرلحظه امکان داشت دروازه "شویچی گاندا" دومین بار باز شود این "هاجیمه موریاسو" سرمربی خوش‌فکر ژاپنی‌ها بود که با تحلیل درستش ازآنچه تابه‌حال در جریان بازی می گذرد، دست به ریسک بزرگی زد و در بهترین زمان ممکن پاداشش را هم گرفت.

1768435

موریاسو از شروع نیمه دوم تا دقیقه 74 هر 5 تعویض خود را انجام داد و بلافاصله پس از تعویض پنجم و ورود "تاکومی مینامینو" مهاجم شاخص باشگاه لیورپول، آن‌ها موفق شدند گل تساوی را توسط " ریستو دوان" به ثمر برسانند، بازیکنی که فقط 4 دقیقه از زمان حضورش در زمین می‌گذشت.

اما این پایان کار نبود چراکه در میان بهت و حیرت همه اهالی فوتبال، "تاکوما آسانو"یکی دیگر از بازیکنانی که در نیمه دوم به تشخیص "موریاسو" به بازی را خوانده شده بود، پس از یک فرار دیدنی و یک شوت غیرقابل‌مهار در زاویه بسته، طاق دروازه "مانوئل نویر" گلر افسانه‌ای تیم ملی آلمان را فروریخت تا قهرمان سه دوره جام جهانی یک‌بار دیگر مغلوب یک تیم از آسیای شرقی شود.

1768434

زمانی که داور هندرواسی سوت پایان این دیدار مهیج را به صدا درآورد بازیکنان نیمکت نشین ژاپنی به‌سرعت خودشان را به هم‌بازی‌هایشان رساندند تا جشن شادی را در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه با هوادارانشان برپا کنند، اما در این لحظه واکنش موریاسو سرمربی ژاپن نیز در جای خود دیدنی بود.

او در حالیکه از نتیجه به دست آمده کاملاً مات و مبهوت بود، هر دودست خود را به بالای سرش برد و به این شکل خوشحالی خودش را از کسب چنین دستاورد بزرگی نشان داد.

بدون شک پیروزی مقابل تیم پرافتخار آلمان آن‌هم در جام جهانی اتفاقی نیست که به همین سادگی‌ها فراموش شود و شاید بتوان گفت این برد مهم‌ترین موفقیت دوران سرمربیگری این مربی 54 سال ژاپنی به شمار رود.

حالا ژاپن با این برد می‌تواند یکی از مدعیان سخت‌ترین گروه جام جهانی 2022 قطر باشد گروهی که علاوه بر تیم ملی آلمان متشکل اسپانیا و کاستاریکا است.
آن‌ها روز یکشنبه هفته آینده رأس ساعت 13:30 باید به مصاف تیم ملی کاستاریکا بروند، که پیروزی در آن دیدار به‌احتمال فراوان حکم صعود این تیم را به مرحله بعدی امضا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها