کد خبر : 1855213 | 03 آذر 1401 ساعت 08:39 | 20.8K بازدید | 7 دیدگاه

ستاره 18 ساله در شب آتش‌بازی اسپانیا، رکورد زد

گاوی، جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

ستاره جوان بارسلونا در شب پیروزی پُرگل اسپانیا، نام خود را وارد کتاب تاریخ جام جهانی کرد.

گاوی، جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جهانی بعد از پله

به گزارش "ورزش سه"، گاوی، در اولین بازی خود برای تیم ملی اسپانیا در جام جهانی گلزنی کرد تا بعد از پله به جوا‌ن‌ترین گلزن تاریخ این جام تبدیل شود؛ پله زمانی که 17 ساله بود در جام جهانی 1958 با زدن شش گل زمینه قهرمانی تیم برزیل را فراهم کرد و در همان دوره نیز عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ جام جام جهانی را به نام خود زده و تا همین امروز نیز حفظش کرده است؛ رکوردی که بعد از مدت‌ها یک نفر به نزدیکی‌های آن رسید. گاوی 18 ساله حالا جوان‌ترین گلزن جام جهانی طی نیم قرن اخیر است؛ یا بهتر است او را جوان‌ترین گلزن جام جهانی در قرن بیست و یکم بنامیم.

1768603

گاوی با 18 سال 110 روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا در جام جهانی تبدیل شده و صاحب عنوانی شد که سسک فابرگاس از سال 2006 و پس از گلزنی مقابل اوکراین آن را به دست آورده بود.

1768604

هافبک جوان بارسلونا، امسال با کسب جوایز پسر طلایی و کوپا، نوید درخشش در جام جهانی را داده بود اما یک مصدومیت شدید مقابل بیلبائو در فاصله کمتر از یک ماه مانده به جام، احتمال داشت که حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان را در این سن کم از او بگیرد. گاوی اما با وجود این که در آن شب با چشمانی اشبکار ورزشگاه را ترک کرد اما توانست خود را به جام جهانی رسانده و در اولین تجربه بازی در این تورنمنت بزرگ، گلزنی کند و چند رکورد را همزمان بشکند.

1768602

او در پایان مسابقه با ابراز خوشحالی از گلزنی در اولین بازی خود در جام جهانی گفت: "به خاطر این اتفاق خیلی خوشحالم ولی بیشتر برایم مهم است که توانستیم این بازی را ببریم و یک بازی زیبا انجام دهیم. باعث افتخار من است که به چنین رکوردی دست یافتم و واقعا خوشحالم."
او که گل پنجم اسپانیا را در جریان پیروزی 7-0 مقابل کاستاریکا به ثمر رساند با گفتن جملات فوق ابراز امیدواری کرد که تیمش تا فتح جام همین روند را ادامه دهد. گاوی، زمانی که در سال 2021 به تیم ملی اسپانیا دعوت شد، عنوان جوانترین دعوت شده به جمع ماتادورها را با 17 سال به دست آورد و چند ماه بعد نیز با گلزنی برای تیم ملی کشورش، جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا شد. او حالا عنوان یاد شده را در جام جهانی نیز به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ها