کد خبر : 1855588 | 05 آذر 1401 ساعت 08:00 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

نورانی: با ۲ میلیارد نمی‌توان به مسابقات جهانی رفت

رجب نورانی می‌گوید هاکی به دلیل مسائل مالی هر سال رو به عقب حرکت می‌کند و نیازمند توجه مسئولان ورزش کشور است.

نورانی: با ۲ میلیارد نمی‌توان به مسابقات جهانی رفت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی هاکی سالنی ایران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند. ملی‌پوشان کشورمان که دور قبل این رقابت‌ها در جایگاه سوم جهان قرار گرفتند، در این دوره با تیم‌ها جمهوری چک، استرالیا، آفریقای جنوبی، آمریکا و آرژانتین هم‌گروه هستند و اولین مرحله اردوی آماده‌سازی خود را از ۳۰ آبان ماه آغاز کرده‌اند.  

رجب نورانی سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا به برنامه تیم ملی تا رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: اولین مرحله اردو را با ۲۶ بازیکن شروع کرده‌ایم. سه مرحله اردوی دیگر تا مسابقات پیش‌بینی کرده‌ایم تا بازیکنان را به ۸۰ تا ۸۵ درصد آمادگی برسانیم. در هر مرحله اردو بازیکنان غربال می‌شوند و در نهایت ۱۲ نفر انتخاب خواهند شد. با توجه به تیم‌ها و آنالیزهایی که انجام داده‌ایم به دنبال ارتقا جایگاه و حتی تلاش برای فینال و قهرمانی هستیم.  

او در مورد احتمال شرکت ایران قبل از رقابت‌های جهانی در تورنمنت خارجی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم و به دنبال این هستیم که کدام کشور قبل از رقابت‌های جهانی تورنمنت خوبی دارد تا بر اساس آن یک اردو یا تورنمنت خارجی شرکت کنیم و بازیکنان قبل از مسابقات اصلی محک جدی بخورند. اگر هم نشود یک اردوی خارجی  پیش‌بینی کرده‌ایم و اولویت  اول ما کشورهایی است که در داخل سالن شرایط خوبی دارند.  

سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران در مورد شناخت از رقبا در قهرمانی جهان بیان کرد: در این دوره از  مسابقات خوشخبتانه دو تیم روسیه و آلمان که تاپ جهان هستند، حضور ندارد. تیم‌هایی که در گروه ما حضور دارند بر اساس رنکینگ از ایران پایین‌تر هستند. تیم ما باتحربه است و انتظار داریم سکوی خوبی به دست بیاوریم. جمهوری چک هم باتجربه است،  آفریقای جنوبی و آمریکا همیشه حضور داشته‌اند اما رقبای خوبی برای ایران نیستند و آرژانتین هم  برای اولین دوره شرکت کرده است. پیش‌بینی می‌کنیم  به عنوان سرگروه صعود کنیم تا با چهارم گروه اول بازی حذفی را انجام بدهیم و به نیمه‌نهایی برسیم.  

نورانی در مورد حمایت و توجه کم مسئولان ورزش کشور به رشته هاکی با وجود قهرمانی‌های متعدد در آسیا و کسب سکوی جهانی گفت: همیشه گفته‌ایم انتظار حمایت مادی داریم تا بازیکنان و تیم نماینده خوبی برای کشورمان باشند. هر سال به جای اینکه رو به جلو برویم، رو به عقب حرکت می‌کنیم چون از نظر مادی بدتر می‌شویم؛ سال‌های قبل با ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون به تورنمنت خارجی می‌رفتیم اما الان با یک و دو میلیارد هم نمی‌توانیم به تورنمنت جهانی برویم. شرایط خیلی برایمان سخت شده است و روز به روز هم سخت‌تر می‌شود. با این حال بازیکنان انگیزه بالایی دارند و انتظارشان از مسئولان حمایت مالی است تا بدون دغدغه در اردوها شرکت کنند. در این زمینه آقای بهرام قدیمی ریاست فدراسیون خیلی تلاش می‌کند و بیشتر منابع را از طریق اسپانسر تامین می‌کند.   

دیدگاه‌ها