کد خبر : 1855638 | 05 آذر 1401 ساعت 15:30 | 40.2K بازدید | 5 دیدگاه

شاهکار پسران آرلوند در ورزشگاه الجنوب

عقاب‌ها در آستانه حذف از جام جهانی!

اولین دیدار گروه D در چارچوب هفته دوم رقابت‌ها بین استرالیا و تونس برگزار شد و برخلاف انتظارها، کانگوروها توانستند با یک گل تونس را شکست دهند.

عقاب‌ها در آستانه حذف از جام جهانی!

به گزارش ورزش سه، شاگردان جمال القادری که در بازی اول خود نمایش فوق العاده‌ای داشتند و موفق به کسب یک امتیاز مقابل دانمارک شده بودند، در این بازی برخلاف پیش‌بینی‌ها ظاهر شدند. در نیمه نخست توپ و میدان در اختیار استرالیایی‌ها بود و آنقدر روی دروازه تونس فشار آوردند تا میچل دوک توانست با یک ضربه سر پاس زیبای گودوین را به گل تبدیل کند‌. بخش اعظم فشار استرالیایی‌ها از جناحین بود و درخشش گودوین و لکی کار را برای مدافعان تونس سخت کرد.

در نیمه دوم جمال القادری با چند تعویض سعی کرد نتیجه بازی را تغییر دهد اما کاپیتان استرالیا دیوار محکمی مقابل خزری و المساکنی بود. استرالیا نیمه دوم را کنترل کرد و با یک دفاع منطقی توانست از تک گل پیروزی بخش خود محافظت کند. حالا استرالیا با ۳ امتیاز به جایگاه دوم جدول صعود کرده و تونس با ۱ امتیاز در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار گرفته است. در صورت پیروزی فرانسه مقابل دانمارک، جلیگاه کانگوروها در رده دوم جدول تثبیت خواهد شد.

ویدئو: 265532

همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی تونس و استرالیا در همین صفحه از "ورزش سه" باشید.

جام جهانی 2022 قطر - گروه D
ورزشگاه: استادیوم الجنوب

داور: دنیل شیبرت

تیم ملی تونس:

أيمن دحمان، منتصر الطالبی، یاسین مریاح، دیلان برون (74- وجدی کچریدا)، علی عبدی، محمد دراغر (46- فرجانی ساسی)، الیاس سخیری، عیسی العیدونی (67- وهبی خضری)، نعیم سلیتی، یوسف المساکنی و عصام الجبالی (74- طاها یاسین خنیسی)

سرمربی: جلال القادری

1769897

تیم ملی استرالیا:

متئو رایان، هری سوتار، کای رولز، فران کاراسیچ (75- میلوس دگنک)، عزیز بهیچ، آرون موی، جکسون ایروینه، ریلی مک‌گری (63- آیدین هروستیچ)، متئو لکی (84- کیانو بیکس)، میچل دوک (63- جیمی مک لارن) و کرگ گودوین (84- آور مابیل)

سرمربی: گراهام آرنولد

1769896

ساعت 13:30 به وقت ایران

🟨اخطارها
عیسی العیدونی 26
علی عبدی 64
فرجانی ساسی 90+2

⚽شرح گل‌ها:

تونس صفر - استرالیا یک (دقیقه 24: میچل دوک): ارسال بلند کرگ گودوین از سمت چپ روی دروازه تونس پس از برخورد به مدافع این تیم روی سر میچل دوک نشست و او نیز با ضربه سری دقیق دروازه تونس را گشود.

1769923
ویدئو: 265518

⏱لحظات حساس:

در دقیقه ۲۱، محمد دراغر از فاصله‌ای تقریبا ۳۰ متری دروازه استرالیا را هدف قرار داد اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه ترنر بیرون رفت.
در دقیقه ۴۰، بازیکنان تونس با یک پرتاب توانستند برای خود موقعیت گل ایجاد کنند و عصام الجبالی پس از نفوذ به محوطه جریمه توپ را به المساکنی سپرد و او نیز با یک پاس کوتاه به سمت راست دراغر را صاحب توپ کرد اما ضربه نهایی این بازیکن پس از برخورد به مدافع استرالیا به کرنر رفت.
در دقیقه ۴۳، استرالیایی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه‌های میدان شدند و ارسال بلند بازیکن این تیم روی سر دوک نشست اما این بار ایمن دحمان مانع گلزنی آن‌ها شد.
در دقیقه ۴۵+۲، نفوذ الجبالی از سمت راست و پاس زمینی او به داخل محوطه جریمه به المساکنی رسید اما ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه ترنر به بیرون رفت.
در دقیقه ۵۵، باز هم استرالیایی‌ها توپ را به سمت چپ جایی که گودوین حضور داشت، بردند و او با یک پاس عرضی قصد داشت دوک را دو گله کند اما توپ از جلوی پای این بازیکن عبور کرد و به بیرون رفت.
در دقیقه ۷۰، همکاری خوب گودین و مک لارن در سمت چپ منجر به نفوذ بازیکن تازه‌وارد استرالیا شد اما پاس عرضی زیبای مک لارن به متئو لکی نرسید و توپ به اوت رفت.
در دقیقه ۷۲، شلیک زیبای المساکنی از سمت چپ را رایان به سختی مهار کرد و توپ به کرنر رفت.

1769969

در دقیقه ۷۴، آرون موی از پشت محوطه جریمه دروازه تونس را هدف قرار داد اما شلیک او با اختلافی ناچیز بیرون رفت.
در دقیقه 87, کچریدا با نفوذ از سمت راست یک پاس عرضی برای خزری ساخت اما ضربه این بازیکن را سنگربان استرالیا مهار کرد.

🥇بهترین بازیکن زمین:

بی شک متئو رایان، کاپیتان و سنگربان استرالیا بهترین بازیکن زمین بود. سنگربان ۳۰ ساله کپنهاگن دانمارک که سومین جام جهانی خود را تجربه می‌کند پس از دریافت ۴ گل از مدافع عنوان قهرمانی توانست در این بازی نمایش خوبی داشته باشد و با ۴ سیو زیبا موجبات پیروزی تیمش در این بازی را فراهم کند.

🔴حاشیه:

*جو استادیوم الجنوب کاملا به سود تونسی‌ها است و هر بار بازیکنان استرالیا صاحب توپ می‌شوند، هواداران تونسی با سوت‌های خود بازیکنان استرالیا را تحت فشار می‌گذارند.

1769978

*در ۱۰ دقیقه ابتدایی هیچ توپی به سمت مت رایان، سنگربان استرالیا نرفته و او هنوز لمس توپ در این بازی نداشته است.
*یکی از هواداران استرالیایی حاضر در ورزشگاه یک عروسک کانگوروی بادی شکل در دست دارد و به این شکل تیمش را تشویق می‌کند.
*پس از اینکه بازیکنان تونس روی دوک خطا کردند و این بازیکن روی زمین افتاد، یکی از نیمکت نشینان تونس توپ را به داخل زمین پرتاب کرد که توپ به صورت میچل دوک برخورد کرد و یک درگیری جزئی بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد اما با دخالت داور ماجرا سریعا پایان یافت.

دیدگاه‌ها