کد خبر : 1855648 | 05 آذر 1401 ساعت 14:02 | 19.9K بازدید | 0 دیدگاه

تغییردهندگان تاریخ در تمرین صبح تیم ملی (عکس)

کارلوس کی‌روش در بازی روز گذشته مقابل ولز 5 تعویض انجام داد که سرنوشت بازی با عملکرد آنها دستخوش تغییر شد.

تغییردهندگان تاریخ در تمرین صبح تیم ملی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، دومین دیدار فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر در حالی برگزار شد که بازیکنان تیم پس از چند روز سخت دوباره پا به میدان گذاشته بودند و امیدوار به جبران شکست تلخ برابر ولز بودند؛ ماموریتی که البته با توجه به نمایش تیم ملی در بازی اول کار بسیار سختی به نظر می‌آمد.
با این حال تیم ملی خیلی خوب شروع کرد و در چند دقیقه ابتدایی هوادارانش را میخکوب کرد. این روند تا پایان نیمه اول ادامه داشت و در نیمه دوم هم شاگردان کی‌روش با رویکردی تهاجمی وارد زمین شدند و مانند نیمه اول بارها دروازه ولز را به لرزه درآوردند ولی اتفاق مهم که وارد شدن توپ به دروازه بود رخ نداد.
هر چه به پایان مسابقه نزدیک می‌شدیم نگرانی بیشتر می‌شد و مصدومیت سردار آزمون، احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی بر شدت این نگرانی اضافه کرد، اما یکبار دیگر تجربه کارلوس کی‌روش به کمکش آمد و او با شم بالای مربیگری خود تصمیماتی را در لحظه گرفت که یکی از به یادماندنی‌ترین پیروزی‌های او را در راس تیم ملی ایران ثبت کرد.

1769914

سرمربی پرتغالی تیم ملی مقابل ولز اولین تعویض خود را به بیرون کشیدن سردار آزمون در دقیقه 68 و وارد کردن کریم انصاری‌فرد به زمین اختصاص داد؛ بازیکنی که در وقت‌های اضافی پاس منجر به شوت چشمی را مهیا کرد.
در ادامه سرمربی پرتغالی تیم ملی سه تعویض به صورت همزمان انجام داد و مهدی ترابی، جهانبخش و روزبه چشمی را در دقیقه 77 جانشین حاج‌صفی، نوراللهی و قلی‌زاده کرد. سه تعویضی که بار دیگر یکی از میان آنها اجباری بود.
درنهایت آخرین تعویض کی‌روش هم اجباری شد و سعید عزت‌اللهی جای خود را در دقیقه 83 به علی کریمی داد.
این 5 تعویض که سه تای آنها اجباری بود این نگرانی را ایجاد کرد که نمایش طوفانی تیم ملی هر چه به پایان نزدیک می‌شویم فروکش خواهد کرد ولی اینطور نشد و آنچه در زمین اتفاق افتاد عکس این قضیه بود و نکته جالب‌تر تاثیرگذاری بازیکنان تعویضی کی‌روش بود.
مهم‌ترین تصمیم کی‌روش در مصاف با ولز به زمین وارد کردن روزبه چشمی بود که توانست بهترین دقایق دوران حرفه‌ای خود را در 29 سالگی تجربه کند. علی کریمی هم در دقیقه 86 پاس منجر به اخراج دروازه‌بان ولز را داد تا با وجود داشتن 8 لمس توپ طی دقایق حضورش تاثیری انکارناپذیر در جریان بازی و نتیجه داشته باشد. در این بین باید به عملکرد قابل توجه مهدی ترابی هم اشاره کرد که اگر کمی خوش شانس بود می‌توانست او نقش قهرمان بازی روز گذشته را چند دقیقه پیش از گل چشمی ایفا کند. 
تمرین ریکاوری امروز ملی پوشان در چمن هتل الریان از ساعت 10:30 دقیقه برگزار شد و به استثنای بازیکنانی که به طور ثابت در ترکیب اصلی بازی کردند، بازیکنانی که بازی نکردند و همینطور نفرات تعویضی حضور داشتند و پس از یک برد تاریخی تمرین پرنشاطی را پشت سر گذاشتند.

1769916

دیدگاه‌ها