کد خبر : 1855902 | 06 آذر 1401 ساعت 17:26 | 40.5K بازدید | 21 دیدگاه

قطر برای مغرب خانه دوم است

مراکش 2 - بلژیک صفر : شادی و شعف و شگفتی

در شرایطی که همه انتظار پیروزی بلژیک مقابل مراکش را می‌کشیدند، شیرها با یک بازی حساب شده با دو گل زده و بدون گل خورده بلژیک را از پیش رو برداشتند.

مراکش 2 - بلژیک صفر : شادی و شعف و شگفتی

به گزارش "ورزش سه" مراکش مزد شجاعت و تداوم تمرکز روی مسابقه را بالاخره امروز در مقابل تیم دوم رنکینگ فیفا گرفت. آنها در بازی قبلی هم فینالیست قبلی جام جهانی را متوقف کرده بودند و به نظر کارشناسان لایق سه امتیاز بازی بودند. شیرهای آفریقا امروز هم در نیمه اول به خوبی تیم پرستاره بلژیک را کنترل کردند و اجازه خلق موقعیت را به بلژیک ندادند. آنها در اواخر نیمه اول روی یک کار تمرین شده دروازه بلژیک را باز کردند اما داور گل آنها را مردود اعلام کرد. در نیمه دوم تعویض‌های طلایی و در آن لحظه سوال برانگیز از مربی مراکشی روند جریان بازی را عوض کرد. 

ویدئو: 265660

آنها مشابه ضربه ایستگاهی نیمه اول با ضربه بازیکن تعویضی خود عبدالحمید سبیری موفق شدند دروازه بلژیک را باز کند. در ادامه بلژیک دست به حمله زد و هر چه در چنته داشت رو کرد اما کاری از پیش نبرد و گل دقایق پایانی ابوخلال دیگر بازیکن تعویضی نماینده آفریقا آب سردی بر پیکر دی بروینه و تیم بلژیک بود. حالا با این نتیجه بازی‌های روز آخر این گروه جذاب تر از قبل شده است. آنان دروازه بلژیک را باز کردند اما داور گل آنها را مردود اعلام کرد. 

1770663

 

1770599

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه F
ورزشگاه: الثمامه (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر:
داور: سزار راموس(مکزیک)/ کمک‌ها: آلبرتو مورین مندز و میگل هرناندز (مکزیک) ،‌ داور چهارم:  یوشیمی یاماشیتا (ژاپن)/ داور ویدیویی: فرناندو گوئررو (مکزیک)

1770611

تیم ملی بلژیک:
کورتوآ، آلدروایلد، فرتونگن، کاستانیه،تورگان هازارد (۷۵ لیندرو تروسارد)، ویتسل،ادن هازارد (۶۰ دریس مرتنز)،توماس مونیه (۸۱ روملو لوکاکو)،آمادو اونانا (۶۰ یوری تیلمانس)، دی بروینه، میچی باتشوایی (۷۵ شارل د کتلار)
سرمربی: روبرتو مارتینز

1770615

تیم ملی مراکش:
یاسین مونیر، نایف اگرد، رومین سایس،اشرف حکیمی (۶۸ یحیی عطیات الله)، نصیر مرزاوی، عزالدین اوناحی (۷۸ جواد ال یمیغ)، سوفیان آمرابات،سلیم عماله (۶۸ عبدالحمید سبیری)، حکیم زیاش، سوفیان بوفال (۷۲ زکریا ابوخلال) و یوسف النصیری (۷۳ عبدالرزاق حمدالله)
سرمربی: ولید الرکراکی

1770616

🟨 اخطار:

آمادو اونانا (۲۹) از بلژیک

⚽️ شرح گل:

بلژیک ۰ - مراکش ۱ دقیقه ۷۳:سبیری بازیکن تعویضی تنها ۵ دقیقه زمان نیاز داشت تا پاسخ اعتماد مربی را بدهد. آنها روی یک ضربه ایستگاهی درست شبیه به وضعیت گل آفساید شده در نیمه اول موفق شدند دروازه کورتوا را روی اشتباه او و مدافعان در جایگیری، باز کنند. تنها تفاوت بین دو ضربه جهت ارسال آنها بود. بنظر آنها حساب ویژه‌ای روی ضربات ایستگاهی باز کرده بودند.

ویدئو: 265658
1770701

بلژیک ۰ - مراکش ۲ دقیقه ۳+۹۰ :ضربه دروازه منیر با یک ضربه سر روی سر ابوخلال در نیمه زمین بلژیک رسید و ضربه او بعد از برخورد به مدافع دوباره به مراکش را صاحب توپ کرد و او دوباره ابوخلال را در محوطه پیدا کرد. عبدالحمید ابوخلال با یک ضربه سنگین پای راست و از نزدیکی‌های شش قدم دروازه کورتوا را باز کرد

ویدئو: 265661
1770718

⏱️لحظات حساس:
دقیقه ۵: اولین موقعیت جدی بازی با هوشمندی تورگان هازارد و یک پاس زمینی طولی به دست آمد. مهاجم بلژیک باتشوایی هم با استارت سریع از جناح چپ محوطه خودش را به نزدیکی دروازه مراکش رساند اما ضربه پای چپ پرقدرت او به وسیله یاسین بونو با زانوی پای راست، به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: شوت ناگهانی زیاش از پشت محوطه با اختلاف کمی فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵: آوانتاژ به موقع از داور به اشرف حکیمی این فرصت را داد تا وارد محوطه بلژیک شود اما توپ روی پای او به خوبی سوار نشد و  به بیرون رفت.

دقیقه ۳۹: ضربه ایستگاهی از جناح چپ و چسبیده به محوطه جریمه مراکش بهترین موقعیت برای دی بروینه بود تا هنر خود را نشان دهد اما ضربه مستقیم او روی سقف دروازه فرود آمد.

دقیقه ۲+۴۵: یک ضربه ایستگاهی و موقعیت فوق‌العاده برای زیاش چسبیده به خط محوطه جریمه بدست آمد تا بتواند به بلژیک آسیب جدی بزند. ارسال بلند حکیم به درون محوطه شش قدم با خطای محاسباتی کورتوا به بدن او برخورد کرد و وارد دروازه شد. مراکشی‌ها سر از پا نمی‌شناختند اما داور مسابقه به کنار زمین رفت و صحنه گل را مورد بازبینی قراداد و گل را مردود اعلام کرد.

1770665
ویدئو: 265654

دقیقه ۵۰: ضربه پای چپ و از پشت محوطه حکیم زیاش با جایگیری خوب کورتوا در آغوش و آرام گرفت.

دقیقه ۵۲: ادن هازارد با از پیش رو برداشتن بازیکن رودررو نشانه‌هایی از هازارد تکنیکی و آماده را به نمایش گذاشت و از سمت راست وارد محوطه شد. هازارد با پای راست به سمت دروازه شلیک کرد اما مونیر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۷: بوفال با یک جابجایی مدافع روبروی خود را محو کرد و وارد محوطه شد. سوفیان با یک ضربه فنی پای راست گوشه دروازه بلژیک را هدف گرفت. کورتوا شیرجه زد ولی هر چقدر به بدن خود کش داد نتوانست به توپ برسد اما او و بلژیک خوش شانس بودند که توپ بوفال از کنار دروازه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: پاس تورگان در عرض و پشت محوطه مراکش به بازیکن تازه وارد دریس مرتنز رسید و او بعد از وند گام به سمت دروازه با پای راست ضربه پر قدرت را راهی دروازه مونیر کرد ولی او توپ را با دو دست دفع کرد.

🥇 بهترین بازیکن:
حکیم زیاش دو موقعیت گل خلق کرد و حتی یک گل هم زد اما داور آن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. این چیزی از عملکرد فوق‌العاده ستاره مراکشی چلسی کم نکرد تا او با پیروزی در نیمی از دوئل‌های زمینی و سه تکل موفق، بهترین بازیکن زمین انتخاب شود

🔴حاشیه:

* با سوت آغاز بلژیک به دوازدهمین کشوری بدل میشود که به تعداد ۵۰ بازی در رقابتهای جام‌جهانی رسیده‌اند.

1770602

* در ترکیب اولیه بونو در دروازه قرار گرفت و حتی روی چمن به گرم کردن پرداخت و سرود ملی را هم خواند اما در شروع بازی مونیر درون دروازه ایستاد.

1770648
1770677

* آمادو اونانا با دریافت کارت زرد باید بازی آخر گروهی بلژیک را از روی سکوها تماشا کند

* این چهاردهمین نیمه بدون گل در ۲۶ بازی جام تا اینجا بود

1770670
1770669

*مالکیت ۷۰ درصدی توپ در نیمه اول بهترین عملکرد بلژیک از این نظر  در جام جهانی حداقل از سال ۱۹۶۶ بود.

* در دقیقه ۶۶ و هنگام پرتاب اوت توسط کوین، لوکاکو به کنار دی بروینه آمد و لحظاتی با او صحبت کرد.

1770690

* گل عبدالحمید سبیری اولین گل از روی ضربه ایستگاهی در سال ۲۰۲۲ برای او بوده است.

1770704

دیدگاه‌ها