کد خبر : 1856050 | 07 آذر 1401 ساعت 13:15 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

سوپر لیگ فوتسال زنان مانع ضرر مالی می‌شود؟

فاطمه شریف می‌گوید اگر سوپر لیگ طی دو دور برگزار شود باعث ضرر مالی بازیکنان می‌شود چون آنها از این طریق امرار معاش می‌کنند.

سوپر لیگ فوتسال زنان مانع ضرر مالی می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، هفته یازدهم سوپر لیگ فوتبال زنان برگزار شد و تیم‌های پیکان تهران و نصر فردیس به عنوان قهرمان و نایب قهرمان فصل قبل به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت با پیروزی چهار بر سه نصر به پایان رسید و اولین شکست پیکان در فصل جاری سوپر لیگ رقم خورد.

فاطمه شریف سرمربی نصر فردیس در مورد وضعیت تیم خود در رقابت‌های سوپر لیگ به ایسنا گفت: با توجه به اینکه امسال نسبت به سایر تیم‌ها از جمله پیکان و پالایش نفت آبادان دیرتر بسته شدیم و تمرینات را دیرتر شروع کردیم، در دور اول مسابقات عملکرد راضی کننده‌ای نداشتیم اما در دور دوم عملکرد بهتری داشتیم. از جمله اینکه اولین شکست تیم پرمهره پیکان را رقم زدیم. فکر می‌کنم قدرت و نمایش واقعی تیم ما در نیم فصل دوم مشخص می‌شود.

او در مورد سطح رقابت‌های اولین دوره سوپر لیگ گفت: نقاط قوت و ضعف سوپر لیگ در پایان فصل مشخص می‌شود. به نظرم بزرگترین نقطه قوت آن رقابت تیم‌های هم سطح با هم است چون دیگر شاهد نتایج یک طرفه نیستیم. البته تیم شیراز چند بازیکنش را از دست داده، به همین دلیل کمی از قدرتش کاسته و نسبت به سایر تیم‌ها ضعیف‌تر شده است اما شاهد مسابقات پایاپای هستیم و واقعا نتایج از قبل مشخص نیست. بزرگترین شگفتی هم در هفته یازدهم رقم خورد که تیم ملارد با نتیجه ۹ بر ۳ پالایش نفت آبادان را شکست داد. این از جذابیت‌های سوپر لیگ است که سال‌های گذشته نداشتیم. از طرف دیگر لیگ برتر هم در یک سطح برگزار می‌شود و رقابت‌های جذاب و پایاپایی دارد.

شریف با بیان اینکه کیفیت مسابقات نسبت به قبل بهتر شده است، ادامه داد: سطح مسابقات بالاست و جذابیت لازم را دارند. سال‌های قبل تیم‌ها سه دسته مدعی قهرمانی، میانی و انتهای جدول بودند اما امسال متفاوت است و هر تیمی شانس پیروزی را دارد.

1746233

او به هدف نصر در سوپر لیگ اشاره و بیان کرد: با حمایت‌های مدیرعامل محترم تیم همیشه دوست داریم به قهرمانی فکر کنیم و بجنگیم اما نمی‌شود قول داد چون توپ گرد است و امکان هر اتفاقی وجود دارد. ما تلاش داریم از جایگاه نایب قهرمانی سال گذشته دفاع کنیم و نیم نگاهی هم به قهرمانی داشته باشیم.

سرمربی نصر فردیس به نحوه برگزاری سوپر لیگ در سه دور اشاره و بیان کرد: بازیکنان فوتسال از این راه امرار معاش می‌کنند و برگزاری لیگ در دو دور نهایتا سه ماه طول می‌کشید. بنابراین بازیکنان از نظر مالی متضرر می‌شدند. از طرف دیگر چون اردوهای ملی وجود ندارد بازیکنان از شرایط آمادگی دور می‌شدند.

او در این مورد افزود: سال‌های گذشته در مجموع ۲۲ مسابقه داشتیم و الان با سه دور ۲۱ مسابقه انجام می‌دهیم. مسابقاتمان نسبت به قبل کمتر شده اما قسمت تاریک ماجرا این است که احتمال دارد تیم‌های پایین جدول در دور سوم انگیزه رقابت نداشته باشند. فکر می‌کنم اگر تیم‌های بالای جدول در پایان دور دوم در قالب پلی‌آف یا شکل دیگری مسابقه می‌دادند، بهتر بود.

دیدگاه‌ها