کد خبر : 1856061 | 07 آذر 1401 ساعت 13:37 | 18.2K بازدید | 3 دیدگاه

فوتبالیستی که تنها پنج سال از شهرتش می‌گذرد

برقکار قدیمی در حال درخشش در حمله سنگال

زننده نخستین گل سنگال در جام جهانی 2022 تا همین چهار سال پیش قرارداد حرفه‌ای فوتبال نداشت!

برقکار قدیمی در حال درخشش در حمله سنگال

به گزارش "ورزش سه" تیم ملی سنگال روز جمعه موفق شد با نتیجه سه بر یک قطر را کنار زده و دوباره به مدعی صعود از گروه اول جام جهانی تبدیل شود.

سنگالی‌ها که در دیدار مقابل هلند با دو گل شکست خورده بودند، درحالی که می‌رفت نیمه اول مقابل قطر را هم با تساوی به پایان برسانند، بولایه دیا، مهاجم تیم سالرنیتانا با یک فرصت‌طلبی توانست اولین گل سنگال در این جام را به ثمر برساند. اما این ستاره خط حمله تیم آلیو سیسه، داستان عجیبی پشت سر خود دارد.

مهاجم 26 ساله سنگال در شرایطی نخستین گل سنگال در این جام را به ثمر رساند که اولین قرارداد حرفه‌ای زندگی‌اش را در سال 2018 بسته بود! او که بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق، در همین زمینه در فرانسه مشغول به کار شده بود، به صورت آماتور با تیم ژوراسود قرارداد بست و بعد از گلزنی‌های متوالی در دسته چهارم فوتبال فرانسه، به طور ناگهانی سر از باشگاه رن درآورد. گلزنی‌های متوالی این بازیکن برای رن، ویارئال را به خرید او وا داشت.

دیا، بعد از یک فصل بازی برای ویارئال؛ به صورت قرضی به سالرنیتانا پیوست و در نهایت با حضور در لیست نهایی سنگال، راهی جام جهانی شد تا حالا به عنوان نخستین گلزن تیم سیسه در جام جهانی لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها