کد خبر : 1856070 | 07 آذر 1401 ساعت 14:11 | 34.1K بازدید | 16 دیدگاه

برهالتر: بازی ایران، بازی همه یا هیچ!

سرمربی آمریکا: بازی با ایران اولین بازی حذفی ماست؛ یا باید برنده شویم یا با جام جهانی خداحافظی کنیم.

برهالتر: بازی ایران، بازی همه یا هیچ!

به گزارش "ورزش سه"، آمریکا طی دو بازی ابتدایی خود در جام جهانی قطر به دو تساوی مقابل ولز (یک - یک) و انگلیس (صفر - صفر) دست یافته است. این دو امتیاز اکنون آنها را پایین‌تر از ایران سه امتیازی، در رده دوم جدول قرار داده تا حساسیت جدال با ایران به بالاترین حد ممکن برای شاگردان گرگ برهالتر باشد. آمریکا تنها در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند حضورش در قطر را تمدید کند و در غیر اینصورت جزو چهار تیمی خواهد شد که در روز پایانی مرحله گروهی باید بلیت بازگشت به خانه را تهیه کند.

در شرایطی که آمریکایی‌ها موفق شدند با نمایش موفق برابر انگلیس صدرنشین، همچنان امیدهای خود را برای صعود زنده نگه دارند، فردا شب باید برابر ایران قرار بگیرند. تیمی که بعد از شکست در جدال اول مقابل انگلیس، با یک نمایش رویایی و قابل تحسین برابر ولز به برتری دست یافت و سه امتیازی شد تا از این حیث شانس بالاتری نسبت به آمریکا برای صعود داشته باشد.

1769784

گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا در خصوص شرایط تیمش پیش از این دیدار تاریخی و حساس با اشاره به حساسیت بالای این جدال اینطور گفت: این اولین بازی حذفی ما در جام جهانی است (اشاره به موضوع حذف از رقابت‌ها در صورت عدم پیروزی). ما یا برنده می‌شویم یا اینکه از جام جهانی خداحافظی می‌کنیم. هر زمان که در جام جهانی هستید و می‌توانید در آخرین بازی گروهی با کنترل سرنوشت خود وارد بازی شوید، بسیار خوب است. (شرایطی که اکنون آمریکا از آن دور است و کنترل بازی با توجه به امتیاز بالاتر و شرایط بهتر، در اختیار تیم ملی ایران است).

تیم ملی آمریکا نیازی به تماشای جدول در شرایط فعلی ندارد چرا که آنها با امتیاز پایین‌تر نسبت به انگلیس 4 امتیازی و ایران 3 امتیازی در رده سوم قرار دارند و باید شاگردان کارلوس کی‌روش را ببرند.

برهالتر، سرمربی آمریکا با اشاره به این شرایط آخرین جمله‌ای که در خصوص وضعیت تیمش پیش از بازی با ایران به زبان آورده این است: “It's clear now.” بله همه چیز برای آنها کاملا مشخص است، آن‌ها به دنبال برد هستند و البته شرایط در اردوگاه کارلوس کی‌روش و تیم ملی ایران کاملا امیدوارکننده پیش می‌رود و آنها با توجه به برد ارزشمندی که کسب کرده‌اند، مسیر خود را به خوبی بلد هستند و با حداقل امتیاز از حریف نیز تاریخ‌سازی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها