کد خبر : 1856141 | 07 آذر 1401 ساعت 21:30 | 27.1K بازدید | 11 دیدگاه

دومین کلین شیت، دومین ۳ امتیاز، دومین صعود کننده؛

برزیل 1 - سوئیس صفر: از کاسمیرو با عشق

برزیل با پیروزی مقابل سوئیس بدل به دومین تیم حاضر در یک هشتم نهایی جام جهانی شد.

برزیل 1 - سوئیس صفر: از کاسمیرو با عشق

به گزارش "ورزش سه" برزیل توانست با دو پیروزی متوالی به مرحله حذفی صعود کند. دیدار امروز مقابل سوئیس شبیه به دیدار مقابل صربستان با گره برای برزیل آغاز شد و آنها بیش از ۲۰ دقیقه زمان نیاز داشتند تا اولین ضربه در چارچوب خود را به سمت دروازه سوئیس بزنند. تلاش های برزیل در نیمه اول ثمری نداشت تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم بنظر سوئیس برای پیروزی آمده بود و نمایش قابل قبولی داشت و بیشتر به محوطه برزیل نزدیک شد. اما تعویض‌های مربی کهنه‌کار برزیل روند بازی را برگرداند و آنها با ضربه وینیسیوس به گل اول رسیدند. لحظاتی بعد اما داور به دلیل آفساید گل را مردود اعلام کرد. برزیلی‌ها دست از حمله نکشیدند تا اینکه با ضربه دیدنی کاسمیرو موفق شدند دروازه سوئیس را باز کنند و بازی در نهایت با همین تک گل به پایان رسید تا برزیل از همین حالا صعود خود را قطعی کند.

1771479

سوئیس هم شبیه به رقیب سه امتیاز را در دیدار اول به حساب خود نوشت. شاید آنها شبیه به برزیل بازی مالکانه و سراسر حمله را به نمایش نگذاشتند اما به خوبی از اشتباهات کامرون استفاده کردند و تیمی منظم در خط حمله و به ویژه در خط دفاعی هستند. شاگردان مورات یاکین ابدا حریف ساده‌ای برای پادشاه فوتبال دنیا نخواهند بود. آنها در جام قبلی برزیل را متوقف کردند و جالب اینکه در شش دیدار پیش از این آنها در هر بازی یک گل به برزیل زدند. در صورت پیروزی آنها موفق می‌شوند برای اولین بار دو بازی ابتدایی را در جام جهانی پیروز شوند.

1771464

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه G
ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ - تماشاگر: ۴۳۶۴۹
داور:  ایوان بارتون (السالوادور)/ کمک‌ها: دیوید موران (السالوادور) و زاخاری زیگلار (سورینام)،‌ داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس)/ داور ویدیویی: درو فیشر (کانادا)

تیم ملی برزیل:
آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو، آلکس ساندرو (۸۶ الکس تلس)، فرد (۵۸ برونو گیمارش)، کاسمیرو، لوکاس پاکوئتا (۴۶ رودریگو)، رافینیا (۷۳ آنتونی)، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون (۷۳ گابریل ژسوس) 
سرمربی: تیته

تیم ملی سوئیس:
یان زومر، مانوئل آکانجی، نیکو اِلوِدی، سیلوان ویدمر (۸۶ فابین فری)، ریکاردو رودریگز، رِمو فروئلر، فابیان ریدر (۵۸ رناتو اشتفن)، گرانیت ژاکا، جبرئیل سو (۷۵ مایکل ابیشر)، روبن وارگاس (۵۸ ادمیلسون فرناندز) و بریل امبولو (۷۵ هریس سفروویچ)   
سرمربی: مورات یاکین

1771480

🟨 کارت زرد:

سوئیس: فابیان ریدر (۵۱)

برزیل: فرد (۵۲)

شرح گل: 

برزیل ۱ - سوئیس ۰ - دقیقه ۸۳: برزیلی‌ها تا دقایق آخر دست از حمله نکشیدند. آنها بعد از مردود شدن گل وینیسیوس همچنان از جناح چپ فشار آوردند تا با ضربه کاسمیرو از سوئیس پیش بیفتند. وینیسیوس از جناح چپ محوطه توپ را به رودریگو رساند و بازیکن تعویضی با یک لمس دیدنی کاسمیرو را پیدا کرد و او با یک ضربه ناگهانی و دقیق، دروازه زومر را باز کرد و اینبار داور گل را پذیرفت.

ویدئو: 265813
1771599

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۱۹: وینیسیوس بین چهار بازیکن در جناج چپ و نزدیکی محوطه سوئیس گرفتار شد و توپ را از دست داد.  پاکوئتا از راه رسید، توپ را برداشت و با یک پاس زمینی به داخل محوطه ریچارلیسون را پیدا کرد اما او هرچه تلاش کرد به توپ نرسید و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۲۷: ارسال داخل پای چپ از رافینیا ستاره بارسلون با فرار در فضای خالی پشت مدافعان سوئیس و در نزدیکی شش قدم به وینیسیوس رسید ولی توپ به درستی روی پایش جفت و جور نشد و ضربه وینیسیوس را زومر با دو دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳۱: رافینیا این بار شانس خود را امتحان کرد. او در عرض و موازات محوطه سوئیس حرکت کرد و به سمت دروازه شوت زد اما ضربه پر قدرت او با جایگیری مناسب زومر در آغوش او آرام گرفت.

1771555

دقیقه ۵۳: موقعیت خطرناک برای سوئیس. کنترل فوق العاده  سیلوان ویدمر روی توپ ارسالی از جناح چپ در جناح راست محوطه برزیل ولی ضربه این بازیکن با تکل به موقع ساندرو دفع شد.

دقیقه ۵۷: فرد در جناح چپ وینیسیوس را راه انداخت. او هم یک پاس دیدنی با بیرون پای راست از جناح چپ محوطه سوئیس ارسال کرد ولی ریچارلیسون  چند سانتیمتر با وارد کردن توپ به دروازه فاصله داشت و با وجود اینکه خودش را پرتاب کرد، نتوانست توپ را در دهانه دروازه قطع کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۶۴: قفل بازی به وسیله وینیسیوس شکست. توپ ربایی کاسمیرو با پرس بازیکنان سوئیس در میانه های میدان با دید خوب او به وینیسیوس در جناح چپ رسید. فضای خالی روبروی او باعث شد او به سرعت وارد محوطه شود و ویدمر را از پیش رو بردارد و با یک ضربه بغل پای راست، دروازه زومر را باز کند. ورزشگاه از شادی منفجر شد و توپ به میانه‌های میدان آمد ولی لحظاتی بعد از اتاق کمک داور ویدیویی گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کردند.

1771564

دقیقه ۸۷: گابریل ژسوس پا به توپ وارد محوطه شد و توپ را به رودریگو سپرد و او هم به سمت دروازه شوت کرد ولی زومر از گوشه دروازه توپ را دفع کرد.

1771606

🔴حاشیه:
*برزیل دو تغییر را در ترکیب اولیه نسبت به بازی قبل اعمال کرده است. ادر میلیتائو و فرد جانشین دانیلو و نیمار در این بازی شدند

* پس از سال ۲۰۰۶ امروز با ۲۰ سال و ۲۸۵ روز، فابیان ریدر جوانترین بازیکن سوئیس است که در ترکیب اولیه به میدان می‌رود.

* سويیس تنها یک بار مقابل اکوادور در ۸ تقابل مقابل تیمی از آمریکای جنوبی پیروز شده است.

* برزیل برای دومین بازی متوالی در ۲۰ دقیقه ابتدایی شوتی را به سمت دروازه حریف نزد.

* ضربه دقیقه ۲۷ وینیسیوس، دیرترین ضربه به سمت چارچوب در تایخ جام جهانی برای برزیل بوده بعد از اینکه در سال ۱۹۹۴ در دقیقه ۳۲ اولین شوت را به سمت دروازه حریف زدند.

1771532
1771533

*بعد از  ۹ سال مبارزه با سرطان، هوادار معروف برزیلی آکوستا فرناندز در این جام در قطر نیست تا از تیمش حمایت کند ولی پسر او با همان جام معروف امروز در ورزشگاه حضور دارد.

1771537
1771536

* وینیسیوس بعد از گل به یاد نیمار شادی بعد از گل انجام داد  ولی گل او مردود شد.

1771571

بدل نیمار در ورزشگاه به شدت مورد توجه است.

1771573

* گل دقیق ۸۳ کاسمیرو بعد از گل کوتینیو به کاستاریکا در سال ۲۰۱۸ در دقیقه ۹۰، دیرترین گل به ثمر رسیده برزیل در تاریخ جام جهانی بوده

بهترین بازیکن:
کاسمیرو با عملکرد دفاعی مناسب، ۶ قطع توپ و به ثمر رساندن تنها گل بازی با یک ضربه دقیق و دیدنی، بهترین بازیکن برزیل در این دیدار بود.

1771585
ویدئو: 265814

دیدگاه‌ها