کد خبر : 1856190 | 07 آذر 1401 ساعت 22:53 | 38.3K بازدید | 4 دیدگاه

حریفان برزیل، 180 دقیقه و صفر شوت در چارچوب

عجیب: تن آلیسون بکر در قطر به زمین نخورده!

در 2 دیدار قبلی برزیل برابر صربستان و سوئیس، هیچ شوتی به سمت چارچوب دروازه آلیسون زده نشده است.

عجیب: تن آلیسون بکر در قطر به زمین نخورده!

به گزارش "ورزش سه"، برزیل در یک مسابقه حساس و نزدیک، موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد سوئیس عبور کند. سلسائو در این بازی حساس و مهیج، یک گل توسط وینیسیوس به ثمر رساند که به دلیل حضور ریچارلیسون در شرایط آفساید رد شد و در نهایت با شلیک تمام کننده کاسمیرو، برنده از زمین خارج شد.

نکته جالب در این بازی، ناتوانی بازیکنان سوئیس در ایجاد موقعیت خطرناک به روی دروازه برزیل بود. شاگردان رناتو استفن در این بازی 4 بار برای گلزنی اقدام کردند که ضربات آنها همگی خارج از چارچوب بود. در این بازی هیچ شوتی نتوانست آلیسون بکر را به زحمت بیندازد و ضربات سوئیسی ها از دقت کافی برخوردار نبودند.

1771650

این برای دومین بار است که هیچ شوتی در چارچوب دروازه آلیسون بکر زده نمی شود. در دیدار اول شاگردان تیته برابر صربستان نیز دقیقا همین اتفاقات تکرار شد. صرب ها 4 مرتبه دروازه برزیل را با ضربات خود تهدید کردند که هیچ کدام آنها در چارچوب نبود تا آلیسون بکر طی 180 دقیقه در جام جهانی، مجبور به انجام هیچ واکنشی نباشد.

این برای دومین بار در تاریخ است که طی 2 دیدار ابتدایی یک تیم در رقابت های جام جهانی، هیچ شوتی به سمت دروازه آن تیم زده نمی شود و تیم های مقابل موفق به ثبت شوت در چارچوب نمی شوند. از سال 1966 تاکنون که دیتای کامل بازی های جام جهانی در دسترس است، تنها یک بار و در جام جهانی 1998 این اتفاق رخ داده بود و در 2 دیدار ابتدایی فرانسه، هیچ شوت در چارچوبی برای فابیان بارتز به ثبت نرسید.

1771651

آلیسون بکر که 2 مورد از بی دردسرترین کلین شیت های خود در تیم ملی برزیل را به ثبت رسانده است، توانست در برابر سوئیس، برای چهل و یکمین بار دروازه اش را بسته نگه دارد. او این رکورد را طی فقط 59 بازی برای سلسائو به ثبت رسانده که آمار شگفت انگیزی محسوب می شود، او در 70 درصد بازی های ملی خود، کلین شیت کرده است.

با این رکورد، آلیسون بکر پس از تافارل، دیدا، لیائو و ژولیو سزار، در رده پنجم بهترین گلرهای تاریخ برزیل از لحاظ تعداد کلین شیت قرار گرفت. او فرصت بسیار خوبی برای گذر از تمامی سنگربان های افسانه ای کشورش را دارد.

1771649

دیدگاه‌ها