کد خبر : 1856237 | 08 آذر 1401 ساعت 09:48 | 64.9K بازدید | 9 دیدگاه

فریم‌های اختصاصی از یک قضاوت حساس

فغانی داوری که با ستاره‌ها تعارف ندارد

علیرضا فغانی بار دیگر یک بازی پربرخورد و سنگین را در جام جهانی 2022 سوت زد. بازی بین پرتغال و اروگوئه که در نهایت با نتیجه دو بر صفر به سود پرتغال پایان یافت.

فغانی داوری که با ستاره‌ها تعارف ندارد

به گزارش "ورزش سه"، داور بازی رده بندی جام جهانی 2018 از عهده قضاوت این بازی همانند دیدار نخست که بین برزیل و صربستان برگزار شد، بر آمد. باید از تصمیمات خوب کمک های او هم در این بازی یاد کنیم. روی گل اول و آفساید هایی که در این بازی اعلام می کردند همه و همه درست بود، بطوریکه کمک داور ویدئویی هم در گوش علیرضا فغانی همه این تصمیمات را تایید می کرد و دستور به ادامه بازی می داد. این یک نقطه قوت برای تیم داوری ایرانی است که با این روند قضاوت پله به پله به بازی نهایی جام جهانی 2022 نزدیک می شوند.

در بازی پرتغال – اروگوئه که بر اساس داده های سایت های آنالیز یکی از بازی های پربرخورد و خشن جام جهانی محسوب می شود، علیرضا فغانی مثل همیشه ساده و البته با اقتدار سوت زد. در صحنه هایی رونالدو، کاوانی و حتی سوارز معتقد به خطا بودند اما داور ایرانی دستور به ادامه بازی داد و این صحنه ها نشان داد، هیچ ستاره ای نمی تواند روی داور ایرانی تاثیر بگذارد. به واقع برای علیرضا فغانی ستاره ها با دیگر بازیکنان تفاوتی نمی کنند و او همه را به یک چشم نگاه می کند و سوت می زند. در بازی شب گذشته دیدیم که این ستاره ها سعی می کردند در پشت محوطه جریمه با به زمین انداختن خود در یک موقعیت خوب خطا بگیرند که علیرضا فغانی دستور به ادامه بازی می داد.

1771823

و شب گذشته برای اولین بار بود که علیرضا فغانی در جام جهانی این دوره از کمک داور ویدئویی استفاده کرد که این ضعف نیست. برخورد توپ به دست مدافع اروگوئه دستور به ادامه بازی داده شد که در ادامه و بعد از بازبینی فیلم علیرضا فغانی به سود پرتغال پنالتی اعلام کرد. معمولا به داوران توصیه شده است؛ زمانی که روی خطا در محوطه جریمه مطمئن نیستند دستور به ادامه بازی دهند تا کمک داور ویدئویی در این مورد تصمیم گیری کند. چون داور پنالتی نگیرد و بعد با کمک داور ویدئویی پنالتی بگیرد بهتر و قابل درک از سوی بازیکنان است تا اینکه رای به پنالتی دهد و در ادامه تصمیمش را رد کند. این از نظر شخصیتی هم به سود داوران است.

1771824

علیرضا فغانی و کمک های ایرانی اش به نظر می رسد حالا باید منتظر یک قضاوت مهم در دور حذفی مسابقات باشند. قابل پیش بینی است این بار هم یک بازی مهم به تیم داوری ایرانی سپرده می شود. این آخرین تورنمنتی است که علیرضا فغانی تجربه می کند چرا که از لیست داوران بین المللی ایران در سال 2023 خط خورده است و همه به دنبال یک پایان خوب برای این داور ایرانی هستند. هر چند او با این قضاوت ها نشان داده شایسته سوت زدن در بازی نهایی جام جهانی است.

عکس: امیر حسین خیرخواه

دیدگاه‌ها