کد خبر : 1856255 | 08 آذر 1401 ساعت 11:34 | 25.7K بازدید | 10 دیدگاه

یک تیم می‌خندد و دیگری اشک می‌ریزد

ایران - آمریکا: چهارراهی با ولتاژ بالا!

اگرچه تقابل ایران با آمریکا تحت تاثیر مسائل غیرورزشی برگزار می‌شود اما سرنوشت گروه B نیز به همین دیدار بستگی دارد.

ایران - آمریکا: چهارراهی با ولتاژ بالا!

به گزارش "ورزش سه"، تنها دو تیمی که نمی‌توانند همزمان از گروه B جام جهانی صعود کنند، ایران و آمریکا هستند. بنابراین حداقل یک تیم در پایان بازی امشب اشک خواهد ریخت و دیگری مشغول جشن و پایکوبی خواهد بود.

وبسایت El Día در گزارشی با عنوان «چهار راهی با ولتاژ بالا» به توصیف دیدار ایران و آمریکا پرداخته و نوشته که «مسائل غیرورزشی این بازی را احاطه» کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: «امریکا و ایران برای اولین بار در یک دیدار رسمی پس از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مصاف یکدیگر خواهد رفت. میزبان این بازی استادیوم الثوماما است و متئو لاهوز اسپانیایی سوت بازی را در اختیار خواهد داشت.»

این گزارش با بررسی حالات صعود، نوشته که «تیم برنده» به مرحله بعدی صعود می‌کند و در صورت تساوی نیز، ایران شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت و تنها در شرایطی که ولز، انگلیس را شکست دهد، ایران حذف می‌شود.

گزارش این روزنامه آرژانتینی با اشاره به یک نکته جالب ادامه پیدا می‌کند: «بازی ایران و آمریکا اگرچه ۲۴ سال بعد از آن مسابقه تاریخی به انجام می‌رسد اما نشانه‌های از تقابل جام جهانی ۹۸ فرانسه را در دل خود دارد؛ پسران گلر ایران احمدرضا عابدزاده و هافبک آمریکا کلودیو رینا.

امیر در زمان درخشش پدرش مقابل آمریکا تنها پنج سال داشت اما جیووانی چهار سال بعد از آن بازی و زمانی که پدرش پیراهن ساندرلند انگلیس را برتن داشت، متولد شد.

1771887
امیر عابدزاده برای دومین بار به لیست ایران در جام جهانی رسیده اما شاید شانس زیادی برای حضور در ترکیب نداشته باشد.

آنها البته برخلاف پدرانشان جزو مهره‌های اصلی نیستند؛ عابدزاده در دو بازی اخیر نیمکت‌نشین علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی بوده و رینا با ده دقیقه حضور مقابل انگلیس پای به این دیدار می‌گذارد.»

جیووانی رینا چهره آشنا برای اهالی فوتبال است و با تجربه حضور در بوندسلیگا و پوشیدن پیراهن دورتموند، وینگر خطرناک تیم گرگ بالهالتر محسوب می‌شود و امیر عابدزاده نیز جاه‌طلبی خود را در لالیگا دو دنبال می‌کند.

1771886
جیووانی رینا پس از درخشش در دورتموند، دقایقی اندک در مقابل انگلیس به میدان رفت و فرصت چندانی برای بازی نداشت.

روزنامه آرژانتینی El Día بازی ایران و آمریکا را از نظر حساسیت با تقابل دو قهرمان جهان، اسپانیا و آلمان مقایسه کرده و نوشته: «نتیجه این بازی بیشتر از نتیجه یک دیدار عادی فوتبال اهمیت دارد.»

لازم به ذکر است این بازی از ساعت ۲۲:۳۰ و همزمان با دیگر دیدار گروه بین ولز و انگلیس برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها