کد خبر : 1856340 | 08 آذر 1401 ساعت 20:30 | 24.7K بازدید | 0 دیدگاه

گریه زردپوشان زیبا روی چمن خلیفه

اکوادور 1 - سنگال 2، کالیدو کلید صعود شد

ضربه محکم کالیدو کولیبالی مدافع تیم ناپولی سرنوشت این مسابقه حساس گروه A رقابتهای جام جهانی را تعیین کرد

اکوادور 1 - سنگال 2،  کالیدو کلید صعود شد

به گزارش "ورزش سه" در دیداری جذاب و دیدنی سنگال موفق شد اکوادور را حذف کند. اشک و لبخندها امروز بین چهره‌های هواداران سنگال و اکوادور دست به دست شد تا بالاخره شادی آخر نصیب سنگالی‌ها باشد و هواداران اکوادور اشک بریزند. شیرها امروز با دوندگی و خواستنی مثال‌زدنی، به چیزی که به آن ایمان داشتند دست پیدا کردند. اکوادور با نمایشی فوق العاده تا امروز امید اول صعود بود اما سنگال نقشه‌های اکوادور را بر باد داد تا رویای دومین صعود تاریخ برای سیسه و شاگردان او به حقیقت بپیوندد.

1772093

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه A
ورزشگاه: بین المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:
داور: کلمنت تورپین (السالوادور)/ کمک‌ها: نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور (فرانسه)/ داور چهارم:  ایستوان کواچ (رومانی)/ داور ویدیویی:  جروم بریزارد (فرانسه)

ویدئو: 265916


تیم ملی اکوادور
هرنان گالیندز، آنجلو پرسیادو (۸۵ جکسون پوروزو)، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، پرویس استوپینیان، آلان فرانکو (۴۶ جرمی سارمینتو)، کارلوس گروئزو (۴۶ خوزه کیفونتس)، مویزس کاسیدو، گونزالو پلاتا، انر والنسیا و میشائل استرادا (۶۴ دیورکیف رآسکو)  
سرمربی: گوستاوو آلفارو

1772095

تیم ملی سنگال
ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، یوسف سابالی، عبدالله دیالو، اسماعیل جیکوبز، ادریس گانا گویه، پاپه گوئیه، پاته سیس (۷۵ نامپالیس مندی)، اسماعیل سار، بولایه دیا (۵+۹۰ پاپه آبو سیسه) و ایلمان اندیایه (۷۵ احمدو بامبا دینگ)
سرمربی: آلیو سیسه

1772094

🟨 اخطار: 

ادریس گانا گویه (۶۶)

⚽️ شرح گل:

اکوادور ۰ - سنگال ۱دقیقه ۴۴: 
بازهم سار و بازهم آزار پرسیادو و خط دفاعی اکوادور. اسماعیل به دنبال توپ از گوشه چپ وارد محوطه اکوادور شد. هینکاپیه خودش را به سار رساند و با خطا او را سرنگون کرد. تورپین داور بازی فورا نقطه پنالتی را نشان داد و کمک داور ویدیویی هم تصمیم او را تایید کرد. سار پشت توپ قرار گرفت و با آرامش توپ را به سمت چپ گالیندز که در وسط دروازه ثابت ایستاده بود، فرستاد تا سنگال با یک گل پیش بیفتد.

1772121
ویدئو: 265909

اکوادور ۱ - سنگال ۱دقیقه ۶۸:
پلاتا پشت ضربه کرنر قرار گرفت و با یک ارسال بلند و مواج توپ را به محوطه شش قدم سنگال رساند. فلیکس تورس به هوا بلند شد و ضربه او مقابل دروازه خالی به کایسدو رسید و او به آسانی دروازه را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

ویدئو: 265912
1772153

اکوادور ۱ - سنگال ۲دقیقه ۷۰:
تنها دو دقیقه زمان نیاز بود تا شیرها به بازی بازگردند.روی یک ضربه ایستگاهی از جناح راست محوطه اکوادور ادریس گویه پشت توپ قرار گرفت و توپ را به محوطه اکوادور فرستاد. توپ با برخورد با تورس به کولیبالی رسید و او با خونسردی دروازه گالیندز را برای بار دوم در این دیدار باز کرد.

ویدئو: 265913
1772157

بهترین بازیکن زمین: 
بدون شک از عملکرد اسماعیل سار و پنالتی سرنوشت ساز او نمی‌توان گذشت اما مدافع تنومند سنگالی علاوه بر به ثمر رساندن گل پیروزی عملکرد دفاعی بی‌نقصی داشت تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد

اتفاق ویژه: 
هواداران سنگال زننده اولین گل جام جهانی خود پاپه دیوپ را فراموش نکردند و با شماره ۱۹ روی پرچمها و بازوبند کاپیتان تیم، یاد او را زنده کردند.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۳: سنگال با توپ پر پا به میدان گذاشته است. یک ارسال بلند در جناح چپ زمین اکوادور با ضربه سر به اسماعیل جیکوبز رسید و او با نفوذ از جناح چپ به موازات خط محوطه جریمه با یک پاس زمینی به دنبال یار خودی گشت. پاس جیکوبز به اسماعیل سار رسید و به سمت دروازه شلیک کرد ولی ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت

دقیقه ۹:  یوسف سابالی با یک پاس کوتاه در جناح راست محوطه اکوادور بولایه دیا را در فضای پشت دو مدافع پیدا کرد. دیا هم توپ را به سمت دروازه گالیندز فرستاد اما ضربه نه چندان دقیق او با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲: تا اینجا سنگال به خوبی موفق شده اکوادور را غافلگیر کند. آنها برای دومین بار در این دقایق از جناح راست اکوادور تدارک یک حمله دیگر را دیدند. ایلمان اندیایه پاس زمینی را به محوطه فرستاد و توپ به استپانیان رسید و او هم گوشه دروازه را هدف گرفت اما ضربه او راه به دروازه نداشت.

دقیقه ۲۴: اسماعیل سار تا اینجا خط دفاعی اکوادور را آزار داده. اینبار در سمت چپ و در نزدیکی محوطه و خط طولی زمین، از آنجلو پرسیادو توپ را ربود و پا به توپ وارد محوطه شد و یک ضربه فنی را به سمت دروازه زد ولی توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶: ضربه ایستگاهی در میانه زمین اکوادور و در جناح راست برای سنگال بدست آمد. جیکوبز با ارسال بلند و زیبا به محوطه اکوادور فرستاد. پاته سیس بلند شد ولی توپ او بالای سقف دروازه فرود آمد.

1772123

دقیقه ۷۷: جرمی سارمینتو دو مدافع را از پیش رو برداشت و توپ را به پلاتا درون محوطه رساند. گونزالو پلاتا درون محوطه سنگال توپ را کنترل کرد و روی پای چپش آورد به سمت دروازه مندی شوت زد ولی مندی با جایگیری مناسب توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۸۲: احمد بامبا دینگ بازیکن تعویضی پشت به محوطه اکوادور توپ را گرفت و با چرخش ناگهانی به سمت دروازه گالیندز شلیک کرد ولی توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت

1772160

🔴حاشیه:

* وقتی یورکایف، یورکایف را می‌بیند. دیدار یوری یورکایف با یورکایف رآسکو بازیکن اکوادور در حاشیه دیدار سنگال و اکوادور

1772113

*ادای احترام هواداران سنگال به پاپا دیوپ که دو سال پیش درگذشت. روی بازوبند کاپیتان به یاد او شماره ۱۹ درج شده است

1772129
1772130

* نرخ تبدیل پنالتی سار پیس از این بازی ۴۰ درصد بود ولی در مهمترین پنالتی عمرش موفق عمل کرد.

* این ششمین بازی سنگال با رهبری آلیو سیسه در جام‌جهانی بوده و از این حیث او رکورد دار است. پیش از او برونو متسو با ۵ بازی این رکورد را در اختیار داشت.

1772140

* جانی اینفانتینو در جایگاه ویژه ورزشگاه بین‌المللی خلیفه حضور دارد و این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کند.

1772141

* سنگال اولین تیم آفریقایی است که از مرحله گروهی صعود کرده است

* سنگال برای اولین بار موفق شد دو پیروزی متوالی را در جام‌جهانی بدست بیاورد.

* سنگال بعد از نیجریه و غنا سومین تیم آفریقایی است که توانسته در دو دوره مختلف به مرحله حذفی صعود کند.

1772183

دیدگاه‌ها