کد خبر : 1856341 | 08 آذر 1401 ساعت 20:30 | 36.8K بازدید | 9 دیدگاه

از شکست خود مطمئن بودند

قطر 0 - هلند 2، فن‌خال در انتظار ایران

هلند برای قطعی کردن صعود خود به عنوان تیم نخست کار سختی نداشت و با 2 گل از سد قطر میزبان گذشت.

قطر 0 - هلند 2، فن‌خال در انتظار ایران

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که انتظار می رفت، قطر در این بازی نیز حرف خاصی برای گفتن نداشت و هلند توانست در یک بازی کاملا برتر از سد میزبان عبور کند. لاله های نارنجی بازی را خوب آغاز کردند اما اولین موقعیت را قطر خلق کرد. روی شوت حسن الهیدوس، دروازه هلند تهدید شد که نوپرت توپ را مهار کرد.

پس از آن، هلند کاملا بر بازی سوار شد و چندین موقعیت را نیز خلق کرد. ابتدا شوت دیلی بلیند را مشعل برشم مهار کرد. سپس آنها در چندین مرحله ضرباتی را روانه دروازه قطر کردند که با برخورد به مدافعین برگشت داده شد. بالاخره در دقیقه 26، این حملات به نتیجه رسید. روی یک کار سه نفره، ابتدا دپای توپ را به کلاسن داد، سپس کودی گاکپو در عمق فرار کرد و توسط کلاسن صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن جوان در گوشه دروازه قطر آرام گرفت.

پس از این گل، دو تیم بیشتر در میانه میدان صاحب توپ بودند و خطر جدی به روی دروازه ها خلق نشد تا بازی در نیمه اول با همین یک گل به سود هلند به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم، تیم فن خال اختلاف را بیشتر کرد. ارسال کلاسن پس از تأثیرگذاری یک مدافع قطر، در دهانه دروازه به دپای رسید. شوت محکم او را مشعل برشم برگشت داد که روی ریباند، دی یونگ از فرصت استفاده کرد و دروازه را برای بار دوم گشود.

پس از این گل، هلندی ها یک بار دیگر و توسط استیون برهویس به گل رسیدند که پس از بازبینی صحنه توسط VAR، این گل به دلیل خطای هند بازیکنان هلند رد شد. در وقت های اضافه، بدشانسی های برهویس تکمیل شد و ضربه دیدنی او به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

ویدئو: 265915


جام جهانی 2022 قطر - گروه A
ورزشگاه: استادیوم البیت - ساعت 18:30 به وقت ایران

داور: باکاری گاساما / کمک داور اول: الویس نوپوئه / کمک داور دوم: محمد احمد کمال

تیم ملی قطر:
مشعل برشم – پدرو میگل – بوعلام خوخی – همام احمد – اسماعیل محمد (85-  مصعب خضر) –  عبدالعزیز حاتم (85-  احمد علاءالدین) – حسن الهیدوس (64-  علی اسد) –  عاصم مادیبو (64- کریم بودیاف) –  معز علی (64-  محمد مونتاری) – اکرم عفیف

1772092

تیم ملی هلند:
آندریس نوپرت – یورین تیمبر – ویرجیل فن دایک – ناتان آکه – دیلی بلیند – مارتن درون (82- تئون کوپمینرس) – فرنکی دی یونگ (86- کناته تیلور) – دنزل دومفریس –  دیوی کلاسن (66-  استیون برهویس) – ممفیس دپای (66-  وینسنت یانسن) –  کودی گاکپو (82-  واوت وخورشت)

1772090

🟨 اخطار: 

ناتان آکه (52)

⚽️ شرح گل:

قطر 0 - هلند یک (دقیقه 26: کودی گاکپو): روی یک حرکت تیمی فوق العاده بین ممفیس دپای، دیوی کلاسن و کودی گاکپو، بازیکن 23 ساله آیندهون با یک شوت دیدنی به گوشه دروازه، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

1772111
ویدئو: 265907

قطر صفر – هلند 2 (دقیقه 49: فرنکی دی یونگ): ارسال کلاسن در دهانه دروازه به ممفیس دپای رسید. ضربه او را مشعل برشم برگشت داد و در محوطه قدم، برابر بوعلام خوخی و پدرو میگل قرار گرفت که دی یونگ از تعلل این 2 بازیکن استفاده کرد و به راحتی هلند را به گل دوم رساند.

1772136
ویدئو: 265910

بهترین بازیکن زمین:
کودی گاکپو بازیکن جوان و 23 ساله آیندهوون، عملکرد فوق العاده ای در این دیدار داشت. او برای سومین بازی متوالی، موفق به گلزنی شد و آغاز کننده پیروزی تیمش بود. گاکپو در این بازی یک پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد و در چهار دوئل زمینی و یک نبرد هوایی که با بازیکنان رقیب داشت، در تمامی آنها پیروز بود.

اتفاق ویژه:
قطر به عنوان تنها میزبان جام جهانی شناخته می شود که بدون کسب حتی یک امتیاز، از دور رقابت ها کنار می رود. آنها با امیدهای زیادی پای به این رقابت ها گذاشتند و تک گل محمد مونتاری برابر سنگال، تنها دستاورد تیم فلیکس سانچز از جام جهانی بود. قهرمان آسیا، نتوانست با نسل طلایی خود در جام جهانی که حمایت هوادارانش را داشت، کاری از پیش ببرد.

1772179

⏱لحظات حساس:

دقیقه 3: قطری ها در همان دقایق ابتدایی دروازه هلند را تهدید کردند. حسن الهیدوس از راه دور اقدام به شوت زنی که ضربه او را نوپرت مهار کرد.
دقیقه 4: هلند خیلی زود نسبت به شوت قطری ها واکنش نشان داد. دیلی بلیند داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او را مشعل برشم مهار کرد.

دقیقه 14: هلند برای رسیدن به گل نخست بازی روی دروازه میزبان خیمه زده است. پس از چند شوت که توسط مدافعین قطر بلاک شد، ضربه ممفیس دپای از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 19: ارسال کودی گاکپو با ضربه سر دیوی کلاسن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 25: شوت پای راست عبدالکریم حسن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 26: شوت ممفیس دپای در دهانه دروازه با برخورد به بازیکنان قطری برگشت داده شد.

دقیقه 29: ضربه اسماعیل محمد از پشت محوطه جریمه را نوپرت در 2 مرحله مهار کرد.

دقیقه 45+3: ممفیس دپای در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 69: روی حرکت خوب تیمی هلندی ها، استیون برهیوس دروازه قطر را برای بار سوم باز کرد که پس از بازبینی صحنه توسط VAR، این گل رد شد.

ویدئو: 265911

دقیقه 90+3: هلند می توانست اختلاف را افزایش دهد. شوت فوق العاده دیدنی استیون برهویس از گوشه محوطه جریمه، با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

🔴حاشیه:

* کودی گاکپو با گلی که وارد دروازه قطر کرد، به دومین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در هر سه دیدار مرحله گروهی جام جهانی گلزنی کرده است. الساندرو آلتوبلی در سال 1986 و برای ایتالیا، در سه دیدار ابتدایی گلزنی کرده بود.
* در پایان نیمه اول، سنگال نیز یک گل وارد دروازه اکوادور کرد تا پس از 45 دقیقه، هلند تیم اول و سنگال تیم دوم گروه باشند.
* دستگاه های تهویه هوا در استادیوم البیت، مشغول رساندن دما به حالت مطلوب هستند.

1772128

تعداد 66 هزار و 784 نفر در استادیوم البیت حضور داشتند و این بازی را از نزدیک تماشا کردند.

1772180

دیدگاه‌ها