کد خبر : 1856370 | 08 آذر 1401 ساعت 21:08 | 15K بازدید | 1 دیدگاه

رکورد منفی و تاریخی قطر در جام جهانی

وداع قهرمان آسیا از جام بدون امتیاز

میزبان جام‌جهانی 2022 با شکست در سومین بازی مرحله گروهی بدون کسب امتیاز کنار رفت تا بدترین نتیجه میزبان در تاریخ این تورنمنت رقم بخورد.

وداع قهرمان آسیا از جام بدون امتیاز

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی قطر با دو گل مغلوب تیم ملی هلند شده و بدون برد و امتیاز با رقابت‌‎ها خداحافظی کرد. قطر که با هزینه 220 میلیارددلاری یک جام‌جهانی سوپرلوکس را در خاورمیانه برگزار کرد در زمین فوتبال نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.  با وجود آنکه پیش از مسابقات برخی از کارشناسان گروه میزبان را برای صعود این تیم آسان قلمداد می‌کردند اما در عمل قطر و فیلیکس سانچز نتوانستند نمایش قابل قبول و در سطح جام جهانی داشته باشند.
قهرمان جام ملت‌های آسیا 2019 در حالی برابر هلند با دوگل شکست خورد که در دوبازی قبلی ابتدا با نتیجه دو صفر برابر اکوادور و سپس سه بریک برابر سنگال زمین مخملی ورزشگاه را ترک کرده بود.  این بدترین نتیجه میزبان جام جهانی در تاریخ برگزاری این مسابقات است. 
قطر در حالی بدون امتیاز جام جهانی را ترک کرد که پیش از این بدترین نتایج میزبانان را اسپانیا در جام جهانی 1982 به دست آورده بود. این تیم که میزبانی جام جهانی را در رقابت با آلمان‌غربی به دست آورده بود در مرحله گروهی پس از تساوی  برابر هندوراس در بازی اول، برابر یوگسلاوی دو، یک برنده شدند اما در بازی آخر با یک گل مغلوب ایرلند شمالی شدند. آنها با سه امتیاز به مرحله بعدی رفته و با انگلستان و آلمان همگروه شدند. در آن زمان فرمت بازی‌ها به گونه‌ای بود که بعد از مرحله اول گروهی ، تیم ها وارد مرحله دوم گروهی می شدند. اسپانیا ابتدا مغلوب آلمان شد و با تساوی بدون گل در رده آخر قرار گرفت تا پیش از جام جهانی 2022 بدترین نتیجه را در میان میزبانان گرفته باشد. 
تیم ملی آمریکا میزبان جام جهانی 1994، افریقای جنوبی 2010 و ژاپن جام جهانی 2022 در رتبه های بعدی بدترین نتایج تیم ها در جام جهانی قرار دارند. بااین‌حال قطر تنها میزبان جام جهانی است که با سه شکست و بدون کسب امتیاز از رقابت ها کنار می‌رود.

1772190

دیدگاه‌ها