کد خبر : 1856421 | 09 آذر 1401 ساعت 00:20 | 4.2K بازدید | 2 دیدگاه

انگلیس صعود را قطعی کرد: سلام سه‌شیرها به یک‌هشتم

تیم ملی انگلیس درحالیکه حدود ده دقیقه به پایان بازی‌اش مقابل ولز باقی مانده با نتیجه 3-0 از حریف خود جلو افتاده و صعود و صدرنشینی‌‌اش را قطعی کرده است.

انگلیس صعود را قطعی کرد: سلام سه‌شیرها به یک‌هشتم

به گزارش "ورزش سه"، انگلیسی‌ها که جام جهانی قطر را خوب آغاز کرده و در اولین قدم موفق شدند ایران را 6-2 شکست بدهند در روز دوم رقابتهای گروه B مقابل آمریکا متوقف شدند تا تکلیف صعودشان به روز آخر کشیده شود.

سه‌شیرها امشب درحالیکه با 4 امتیاز صدرنشین گروه بودند به مصاف ولز رفتند. بر خلاف برخی نگرانی‌ها بابت اینکه انگلیس شاید تمایل نداشته باشد در آخرین بازی خودش را به آب و آتش بزند اما گرت ساوت‌گیت پیش از مسابقه امشب گفت انگلیس به دنبال قطعی کردن صدرنشینی خود بوده و با تمام قوا به مصاف ولز می‌رود.

1772364

ساوت‌گیت و شاگردانش به قول خود وفادار بودند و امشب در استادیوم احمد بن علی از همان آغاز مقتدرانه بازی کردند. انگلیسی‌‌ها در نیمه اول چند فرصت خوب از جمله یک فرصت تک به تک را توسط مارکوس رشفورد از دست دادند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

اما سه‌شیرها نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. ابتدا رشفورد بود که ناکامی‌اش در نیمه اول را جبران کرد و در دقیقه 50 اولین گل انگلیس را روی یک ضربه آزاد به ثمر رساند. او در سمت چپ محوطه جریمه ولز پشت توپ ایستاد و از فاصله بیست قدمی با شوتی داخل پا توپ را به گوشه سمت راست دروازه ولز چسباند.

1772360

انگلیسی‌ها که گویا قصد داشتند کار ولز را در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم تمام کنند یک دقیقه بعد توسط فیل فودن به گل دوم رسیدند. فودن که بعد از بازی با آمریکا انگلیسی‌ها خواهان بازگشت او به ترکیب فیکس تیم‌شان بودند و اعتراض شدیدی به گرت ساوت‌گیت داشتند در این بازی نشان داد علت علاقه انگلیسی‌ها به او چیست. فودن پاس عالی هری کین را به گل دوم تیمش تبدیل کرد.

1772362

کالوین فیلیپس که در دقیقه 58 به جای دکلن رایس وارد زمین شده بود 10 دقیقه بعد پاس گلی برای رشفورد مهیا کرد تا این ستاره سه‌شیرها دومین گل خود در این بازی را به ثمر برساند.

1772363

انگلیس با این پیروزی به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده و در این مرحله با سنگال دیدار خواهد کرد. انگلیسی‌ها در صورت پیروزی بر سنگال در مرحله یک‌چهارم نهایی احتمالا با حریفی دشوار روبرو خواهند شد. آنها در این مرحله به مصاف برنده تیم اول گروه D و تیم دوم گروه C خواهند رفت. دو گروهی که بزرگانی مثل آرژانتین و فرانسه در آنها حضور دارند.

دیدگاه‌ها