کد خبر : 1856429 | 09 آذر 1401 ساعت 00:59 | 23.9K بازدید | 25 دیدگاه

ششمین حذف ایران میلی‌متری بود

حسرت و افسوس تمام نشدنی، خداحافظ قطر!

ایران برای ششمین بار از مرحله گروهی جام جهانی حذف شد و از صعود به دور حذفی باز ماند.

حسرت و افسوس تمام نشدنی، خداحافظ قطر!

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی ایران که برای سومین بار متوالی در جام جهانی حضور یافته بود، در حالی با سه امتیاز این رقابت‌ها را ترک کرد که تا آخرین لحظه برای صعود شانس داشت و با گل مساوی به ایالات متحده می‌توانست همراه انگلیس به دور بعدی جام جهانی صعود کند.

شاگردان کارلوس کی‌روش با پیروزی در مقابل ولز توانستند برای سومین بار پس از برتری برابر آمریکا (۱۹۹۸) و مراکش (۲۰۱۸) طعم پیروزی در مهمترین رویداد فوتبال ملی جهان را تجربه کنند و به واسطه همین پیروزی به صعود امیدوار شدند.

نکته مهم اینکه ایران پیش‌تر در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و ۲۰۰۶ آلمان با دو شکست در شروع کار، حذفی زودهنگام را تجربه کرد اما این بار مسیر ۱۹۹۸ فرانسه، ۲۰۱۴ برزیل و ۲۰۱۸ مراکش را رفت و تا آخرین روز به صعود امیدوار بود و حتی بیشترین شانس صعود در تمام دوره‌ها را نیز داشت که البته به سرانجام نرسید.

ایران در دوره قبلی نیز پس از گل تساوی به پرتغال، می‌توانست با یک گل دیگر مسافر مرحله حذفی شود که این اتفاق رخ نداد و این تراژدی حذف تلخ برای شاگردان کی‌روش در قطر نیز تکرار شد.

به این ترتیب تیم‌ملی که یک بار در جام جهانی ۱۶ تیمی از مرحله گروهی حذف شده بود، پنجمین حذف خود را در جام جهانی ۳۲ تیمی هم تجربه کرد تا برای حضور در مرحله حذفی امیدوار به دوره بعدی که جام جهانی با ۴۸ تیم برگزار می‌شود، باشد.

اگرچه بسیاری از بازیکنان تیم فعلی شانس حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ را هم دارند اما حسرت عدم صعود در قطر ۲۰۲۲ با این نسل طلایی و دوست‌داشتنی، همیشه همراه طرفداران فوتبال در ایران خواهد ماند.

 

دیدگاه‌ها