کد خبر : 1856465 | 09 آذر 1401 ساعت 04:30 | 32K بازدید | 17 دیدگاه

طلسم شکنی، شاید در جام بعدی و جایی دیگر

نحسی بازی آخر باز هم گریبان ایران را گرفت

تیم ملی ایران در ششمین حضور خود در جام جهانی نیز نتوانست بازی آخر را با برد پشت سر بگذارد.

نحسی بازی آخر باز هم گریبان ایران را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران برای رقم زدن اتفاقی تاریخی در جام جهانی قطر حضور یافته بود. این تیم با هدایت کارلوس کی‌روش به دنبال اولین صعود از دور گروهی جام جهانی بود و با این مهم فاصله زیادی نداشت. شکست مقابل امریکا اما همه امیدهای ایران را نقش بر آب کرد تا مثل پنج دوره قبلی، حذف در پایان دور گروهی، پایان کار این تیم در جام باشد.

ایران در پنج دوره حضور قبلی خود در جام جهانی هیچ وقت موفق به کسب برد در بازی آخر دور گروهی نشده بود و این بار نیز مثل سه دوره از پنج دوره قبلی، با شکست از جام جهانی خداحافظی کرد.

1772523

مساوی با آنگولا (2006) و پرتغال (2018) بهترین نتایج ایران در آخرین بازی دور گروهی به شمار می رود. این تیم در سه دوره حضور دیگر خود هم متحمل سه شکست – 4-1 پرو (1978)، 2-0 آلمان (1998) و 3-1 بوسنی (2014) – شده بود. در سال 2018 که یکی از مساوی‌های ایران را در بازی آخر شاهد بودیم، مثل بازی با امریکا، تیم ملی لحظات سختی را پشت سر گذاشت و از صعود بازماند تا این دور از جام جهانی همچنان برای ایران روی خوش نشان ندهد.

به این ترتیب شکست مقابل امریکا به چهارمین شکست ایران در دور گروهی تبدیل شد تا به جای تاریخ‌سازی و طلسم شکنی، افسوس و ناراحتی را در چهره شاگردان کی‌روش ببینیم. آنها با 3 امتیاز قطر را ترک خواهند کرد و باید از حالا خود را آماده جام ملت های آسیا و جام جهانی بعدی کنند.

دیدگاه‌ها