کد خبر : 1856457 | 09 آذر 1401 ساعت 02:18 | 84.3K بازدید | 16 دیدگاه

در انتظار پاسخ کی‌روش به یک ابهام بزرگ؛

وحید امیری مغموم بزرگ ایران در جام جهانی قطر

وحید امیری در مسابقه سوم هم از سوی کارلوس کی‌روش فرصت بازی پیدا نکرد.

وحید امیری مغموم بزرگ ایران در جام جهانی قطر

به گزارش "ورزش‌سه"، امیری نقشی انکار نشدنی در صعود ایران به جام جهانی قطر داشت. او در چهار دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل هنگ‌کنگ، بحرین، کامبوج و سپس عراق که پیش از مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به میزبانی بحرین برگزار شد یکی از ستاره‌های بی چون و چرای تیم ملی بود و در مرحله نهایی مقدماتی نیز همواره یکی از بازیکنان مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ به شمار می‌رفت؛ بازیکنی که توانایی حضور در پست‌های مختلف او را به مهره‌ای بدون جایگزین برای مربیان تبدیل می‌کند و در راه رسیدن ایران به ششمین جام جهانی تاریخ نیز در چهار پست مدافع چپ، وینگر چپ، هافبک چپ و مهاجم سایه بازی کرد تا تحسین همگان حتی منتقدانش را هم برانگیزد.
در اردیبهشت ماه مصدومیتی سنگین امیری را برای چند ماه از میادین دور کرد. او به موقع از بند مصدومیت رها شد و با بازگشت کارلوس کی‌روش که در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی جانشین اسکوچیچ شد اقدامات ویژه درمانی در دستور کار قرار گرفت تا این بازیکن هر چه زودتر آماده حضور در ترکیب تیم ملی شود.
امیری در این مدت و در خلال کشمکش‌های جدایی اسکوچیچ هم سعی کرد رویکردی میانه رو داشته باشد و با انتشار یک استوری از هم تیمی‌هایش که مخالف و موافق ادامه حضور سرمربی کروات بودند درخواست کرد که به این جنجال خانوادگی خاتمه دهند.

1772505
وحید امیری در حالی که اشک می‌ریزد به رامین رضائیان هم تیمی سابقش در پرسپولیس پس از حذف دلداری می‌دهد.

مطابق انتظار وحید امیری که یکی از ستاره‌های تیم ملی در جام جهانی 2018 بود به لیست نهایی کی‌روش راه پیدا کرد و عازم قطر شد، اما در این کشور تصمیماتی درباره او از سوی سرمربی پرتغالی گرفته شد که شاید نه خود او و نه اهالی فوتبال باور نمی‌کردند.
وحید امیری تصور می‌شد در جام جهانی در پست وینگر چپ مورد استفاده قرار بگیرد، اما نه تنها کی‌روش از این بازیکن در مقابل انگلیس استفاده نکرد که حتی پس از شکست تلخی که ثبت شد و تغییرات گسترده‌ای که ایجاد شد به ترکیب ایران مقابل ولز اضافه نشد. 
پس از مصدومیت میلاد محمدی مقابل آمریکا در پایان نیمه اول، این وحید امیری بود که جلوتر از هر بازیکنی دستور گرم کردن از کادر فنی گرفت ولی کی‌روش در حالی که او کنار زمین بود علی کریمی را برای ورود به زمین انتخاب کرد. 
در نهایت نیمه دوم آخرین مصاف تیم ملی در جام جهانی که با شکست یک بر صفر و حذف ایران همراه شد نیز وحید امیری فرصت بازی پیدا نکرد تا این سوال بزرگ در میان کارشناسان فوتبال ایجاد شود که در واقع هدف اصلی کی‌روش از بردن امیری به قطر چه بوده است؟ 
سرمربی پرتغالی تیم ملی طی سه دیدار جام جهانی از مهدی طارمی، میلاد محمدی، احسان حاج صفی و ابوالفضل جلالی در پست وینگر چپ استفاده کرد و حالا باید دید سرمربی پرتغالی تیم ملی چه توضیحی برای بردن این بازیکن باتجربه، متعصب و جنگنده به قطر و البته فرصت ندادن به او دارد.

دیدگاه‌ها