کد خبر : 1856466 | 09 آذر 1401 ساعت 03:03 | 872.6K بازدید | 202 دیدگاه

با وعده جوانگرایی و قهرمانی جام ملت‌های آسیا؛

واپسین حرف‌های کی‌روش بعد از حذف ایران در قطر

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری نشست خبری باز هم پاسخگوی سوالات باقی مانده بود. مصاحبه‌ای که تنش‌هایی در میان آن رخ داد.

واپسین حرف‌های کی‌روش بعد از حذف ایران در قطر

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران دقایقی پس از حضور در نشست خبری دیدار برابر آمریکا که با شکست یک بر صفر شاگردانش به پایان رسید، بار دیگر از سوی خبرنگاران ایرانی در میکسدزون ورزشگاه الثمامه با درخواست انجام مصاحبه مواجه شد؛ درخواستی که با واکنش مثبت از سوی کی‌روش همراه شد و او به دو سه سوال آنها پاسخ داد.
کی‌روش در این مصاحبه بار دیگر به استحقاق تیمش برای گلزنی مقابل آمریکا اشاره کرد، اما مهم‌ترین بخش این مصاحبه سوالی درباره آینده تیم ملی فوتبال ایران بود؛ جایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی به صورت تلویحی از حضورش به عنوان سرمربی ایران در جام ملت‌های آسیای 2023 قطر حرف زد و در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی برای آینده و به ویژه جام ملت‌های آسیا نیاز به تغییر نسل دارد یا خیر پاسخ جالب توجهی داد.
حاشیه مهم این مصاحبه اما جایی بود که کارلوس کی‌روش در هنگام پاسخ دادن به یکی از سوالات خبرنگاران صحبت‌هایش را قطع کرد و با فردی که پشت سر خبرنگاران ایستاده بود به تندی صحبت کرد.

1772527

این مصاحبه جنجالی کارلوس کی‌روش که نکات قابل توجهی به همراه داشت را در ادامه می‌خوانید.
*متاسفانه رویای ما به اتمام رسید
صحبت‌های کی‌روش در این مصاحبه با تاکید بر این نکته که تیمش استحقاق پیروزی در این مصاحبه را داشته آغاز کرد و در این مورد گفت:« از این نتیجه و به دلیل اینکه نتوانستیم صعود کنیم خیلی ناراحت هستم. متاسفانه رویای ما به اتمام رسید. خیلی خیلی نزدیک بودیم. فکر می‌کنم در نیمه اول آمریکا خوب بازی کرد و حق آنها بود که گل بزنند. اما در نیمه دوم ما خیلی بهتر بودیم. فرصت‌های بیشتری را خلق کردیم.فرصت‌های بهتری را نسبت به آمریکا داشتیم ولی مطمئنا وقتی شما گل نزنید، تنبیه می‌شوید. واقعیت این است که فکر می کنم در نیمه دوم استحقاق گل زدن داشتیم و اگر به گل می‌رسیدیم شرایط کاملا متفاوت می‌شد.»

*وقتی کی‌روش مصاحبه را قطع کرد
کی‌روش در ادامه و در حالی که یکی از خبرنگاران از او درباره ادامه همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال پرسید، با خطاب قرار دادن فردی که پشت سر خبرنگاران ایستاده بود ( یک فرد عرب که به عنوان راهنما در استادیوم حضور داشت) به او گفت که آیا مشکلی دارد. کی‌روش معتقد بود که این فرد در هنگام مصاحبه در حال مسخره کردن او بوده است و با گفتن چندین باره این جمله که "آیا مشکلی دارد؟" و "حواسش به او هست" به او هشدار داد که از مدیر بالادستی‌اش دلیل رفتار او را پرس و جو می‌کند.

1772526

*بازیکنانم دل‌شکسته هستند
کی‌روش سپس به ادامه مصاحبه بازگشت و در پاسخ به سوالی درباره ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال بیان کرد:« جواب این سوال در دستان من نیست. الان باید یک مقدار دور بشویم. باید شرایط را بررسی کنیم تا ببینیم چه اتفاقاتی رخ داده است. همانطور که گفتم همه ما بسیار غمگین هستیم. بازیکنان بسیار دل شکسته هستند. کار بسیار فوق‌‌العاده‌ای تحت شرایط دشوار انجام دادند. فکر می‌کنم در درجه اول استحقاق، اعتبار و همینطور احترام هواداران را به خاطر کاری که برای آنها کردند دارند.
آیا فکر می کنید فوتبال ملی ایران نیاز به نسل جدید دارد یا با همین بازیکنان می توانند ادامه بدهند؟ کارلوس کی‌روش در واکنش به این سوال اینطور توضیح داد:« مطمئنا همه تیم‌های ملی باید همیشه خودشان را بازسازی بکنند. باید خون‌های تازه در آنها دمیده شود تا بازیکنانی که دیگر از نظر سنی به حد و مرز خودشان رسیده‌اند را بتوانند جایگزین کنند. از نگاه کلی تازه کردن و خون تازه وارد تیم ملی کردن همیشه کار خوبی است. ولی همین تیم هنوز آمادگی این را دارد که در جام ملت‌ها بازی کند. آنها سن مناسب و کیفیت خوبی دارند و به همین جهت فکر می کنم آمادگی این را دارند که ادامه بدهند و قهرمان جام ملت‌ها شوند.»

*از یاده بازیکن جوانی که دیدید مطمئنا چندتایی در جام ملت‌ها هستند
او در پایان به صورت تلویحی خود را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های 2023 قطر معرفی کرد:« مطمئنا از بعد فنی باید همیشه بازیکنان دیگر را مد نظر داشته باشیم و تلاش کنیم بازیکنان جدید برای تیم ملی آورده بشود. همانطور که در کار ما در تهران دیدید یازده بازیکن زیر 22 سال را آوردیم و با آنها کار کردیم و از آن گروه چندتایی حتما در جام ملت‌ها خواهند بود.»

دیدگاه‌ها