کد خبر : 1856494 | 09 آذر 1401 ساعت 12:16 | 20K بازدید | 2 دیدگاه

5 دلیل برای اینکه بنزما به قطر باز نخواهد گشت!

برنده توپ طلا به تمرینات بازگشته، اما بعید است که او بخشی از افتخارآفرینی خروس‌ها در قطر 2022 باشد.

5 دلیل برای اینکه بنزما به قطر باز نخواهد گشت!

به گزارش ورزش سه، روند ریکاوری کریم بنزما بهتر از انتظار پیش رفت و تمرینات خود را شروع کرده است. مصدومیت ران پای کریم باعث شد او تمرینات تیم ملی فرانسه را قبل از شروع جام ترک کند و به مادرید برگردد، ترک اجباری اردوی فرانسه با پایان رویای جام جهانی برای ستاره رئال مادرید همراه بود.
پس از اینکه بنزما تمریناتش را دوباره آغاز کرد و فرانسه صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را تضمین کرد شایعاتی به وجود آمد که با توجه به اینکه اسم کریم بنزما از لیست تیم ملی فرانسه برای جام جهانی خط نخورده است می‌تواند در مراحل بالاتر این تیم را همراهی کند. این بازیکن 34 ساله مطمئناً قدرت بیشتری را به خط حمله قهرمان دوره قبل اضافه می‌کند اما 5 دلیل وجود دارد که باید بازگشت او به قطر را منتفی دانست، با هم این 5 مورد را بررسی خواهیم کرد:

1. دشان پیشرفت و پویایی تیم را بر هم نمی‌زند
دشان در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت احتمالی شماره 9 قدرتمند این تیم گفت: «این قضیه چیزی نیست که حالا به آن فکر کنم. بعد از اینکه بنزما تمرینات را ترک کرد، با او صحبت کردم. اگر می‌خواهید در مورد آن بحث کنید، این کار را به شما واگذار می‌کنم.»
سرمربی فرانسه پس از اینکه دید تیمش پیشرفت خوبی را در دو بازی ابتدایی در جام جهانی 2022 داشته و تیم به هماهنگی رسیده است کاملاً حق دارد که نخواهد هیچ حواس پرتی به تیمش اضافه شود و این نظم و هماهنگی را بر هم بزند.
تیم‌ فرانسوی در جام‌های قبلی هیچ وقت هماهنگ‌ترین تیم جام نبودند اما حالا در قطر 2022 همه چیز فرق دارد و دشان نمی‌خواهد با تصمیمی بزرگ این پویایی و نشاط در تیمش را مختل کند.

2. خط حمله کامل است!
در حالی که توانایی‌های بنزما غیرقابل انکار است، اما فرانسه در حال حاضر نیازی به استقبال از او ندارد. خط حمله تهاجمی متشکل از اولیویه ژیرو، کیلیان امباپه و عثمان دمبله با کمک آنتوان گریزمان در پشت سر، کاری کرده که هیج تیمی دوست نداشته باشد که با آنها روبه‌رو شوند.
ژیرو مهاجم موفق و کهنه کار دو گل در پیروزی 4-1 مقابل استرالیا به ثمر رساند - با تیری هانری به‌عنوان بهترین گلزن تاریخ کشورش برابر شد، از طرفی امباپه فوق ستاره پاری سن ژرمن در دیدار مقابل دانمارک یک گل به ثمر رساند.
اضافه شدن بنزما به گلدان مهاجمان فرانسه، داستان را کمی پیچیده می‌کند و باعث می‌شود که دشان با سردرگمی در انتخاب مهاجمانش روبه‌رو شود به همین دلیل تا جایی که بشود سرمربی به‌دنبال دوری از این داستان است.

3. آبی‌ها بدون بنزما در سال 2018 موفق شدند
این واقعیت قابل انکار نیست که فرانسوی‌ها قبلاً بدون بنزما هم موفق شده‌اند و طعم قهرمانی را بدون مهاجم نوک رئال مادرید چشیده‌اند. فرانسه سال 2018 بدون بنزما بخوبی از پس چالش قهرمانی در جام جهانی 2018 روسیه برآمد و جام را بالای سر بردند. کادر فنی فرانسه قطعاً این قضیه را در نظر می‌گیرد که بازیکنانی که در تیم دارد می‌توانند جای بنزما را پر کنند و نیازی نیست روی این بازیکن ریسک شود که با به زور رساندن او به این مسابقات باعث به وجود آمدن مشکل بیشتر و یا تشدید مصدومیت برای این بازیکن شود.

4. کریم  100درصد آماده نیست
در حالی که بنزما اجازه بازگشت به تمرینات را پیدا کرده است اما هنوز فاصله زیادی تا آمادگی 100درصد دارد. آخرین باری که او برای رئال مادرید به میدان رفت 11 آبان مقابل سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا بود، این در حالی است که آخرین بار بنزما 27 مهر مقابل الچه در ترکیب فیکس کهکشانی‌ها حضور داشت.
کریم در مجموع تنها 12 بازی در طول فصل 2023-2022 برای رئال مادرید انجام داده است و مشکلات فیزیکی و مصدومیت‌ها مانع درخشش او در میادین شده است. با این وضعیت زیاد منطقی نیست که این مهاجم در شرایطی که 100درصد آماده نیست در بزرگترین عرصه فوتبال ملی حضور پیدا کند.

5. حضور بنزما مانعی برای دیگر ستاره‌ها
هیچ شکی وجود ندارد که بنزما با داشتن توپ طلا، یک فوق ستاره فوتبال و مردی است که می‌تواند به قطر 2022 شور و حرارت خاصی بدهد.
با این حال، امباپه، نقش اصلی خط هجومی را برای تیم دشان بر عهده داشته است. او در دو بازی اول سه گل برای فرانسوی‌ها به ثمر رسانده است و اگر شخصیت و بازیکن بزرگ دیگری در کنار او باشد، مجبور است موفقیت‌هایش را با او تقسیم کند.
در صورتی که بنزما به جمع خروس‌ها اضافه شود ژیرو باید نیمکت‌نشین شود و بازیکن 36 ساله فرصت تاریخ‌سازی برای کشورش را از دست خواهد داد.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها