کد خبر : 1856511 | 09 آذر 1401 ساعت 13:44 | 22.1K بازدید | 0 دیدگاه

گل حساس خواستید به سراغ این ستاره بروید!

کالیدو کولیبالی در شصت و هفتمین بازی ملی خودش بالاخره نخستین گلش با لباس سنگال را به ثمر رساند.

گل حساس خواستید به سراغ این ستاره بروید!

به گزارش "ورزش سه" کالیدو کولیبالی، ستاره خط دفاعی چلسی و کاپیتان تیم دوست‌داشتنی سنگال، این بار به عنوان رهبر خط دفاعی شاگردان آلیو سیسه مهم‌ترین گل دوران ورزشی‌اش را به ثمر رساند. گلی که او را برای نخستین بار در قامت یک گلزن ملی در لباس سنگال نشان داد.

کولیبالی که هفت سال و نیم از اولین حضورش در لباس تیم ملی سنگال می‌گذرد، معمولا در بازی‌های کمی موفق به گلزنی می‌شود اما هربار که در این مهم به هدف خود رسیده، یک گل مهم را به ثبت رسانده است.

او که این فصل با مبلغی 38 میلیون یورویی از ناپولی به چلسی پیوست، در دربی لندن تک گل تیمش را برابر تاتنهام به ثمر رساند تا در لباس آبی‌های لندن خودی نشان دهد.

کولیبالی که در رده زیر بیست سال یازده بازی با پیراهن فرانسه انجام داده بود، روز گذشته نخستین گل ملی‌اش با لباس سنگال را برابر اکوادور به ثمر رساند تا بعد از تلخ‌کامی دوره گذشته و حذف از مرحله گروهی به دلیل داشتن یک کارت زرد بیشتر نسبت به ژاپن، این بار بدون حرف پس و پیش به دور بعدی صعود کنند و حریف انگلیس شوند.

کولیبابی که بعد از بازی گلش را به پاپا دیوپ، اسطوره فوتبال سنگال و زننده نخستین گل جام جهانی 2002 برابر فرانسه تقدیم کرد، این بازیکن فقید فوتبال سنگال که بر اثر بیماری دقیقا دو سال پیش درگذشته بود، گلزنی و تقدیم آن به دیوپ را افتخار بزرگی برای خودش دانست.

البته نمایش درخشان این بازیکن به گلزنی محدود نبود و صخره غیرقابل نفوذ دفاع سنگال دیروز هفت اقدام اکوادوری‌ها برای عبور از خودش را بی‌ثمر گذاشت، دو بار حریف را در طرح ریزی ضد حمله ناکام گذاشت، سه بار در دوئل‌های هوایی برنده شد و در مجموع ده خطر اکوادوری‌ها را خنثی کرد.

دیدگاه‌ها