کد خبر : 1856535 | 09 آذر 1401 ساعت 15:04 | 49.6K بازدید | 2 دیدگاه

از خطای مغفول روی دژاگه تا برخورد مک ترنر؛

متهم قدیمی، پنالتی طارمی را تکذیب کرد!

پابلو زابالتا مدافع سابق تیم ملی آرژانتین در برنامه Match Of The Day به تحلیل بازی ایران و آمریکا پرداخت.

متهم قدیمی، پنالتی طارمی را تکذیب کرد!

به گزارش ورزش سه، پابلو زابالتا ستاره سابق منچسترسیتی و تیم ملی آرژانتین شب گذشته به عنوان کارشناس در برنامه Match Of The Day حضور داشت و پس از شکست تیم ملی ایران برابر آمریکا و حذف از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به تحلیل این بازی پرداخت.

زابالتا البته در بخشی از گفت‌وگوی خود با مجری برنامه درباره صحنه‌ای که بازیکنان ایران در دقایق پایانی بازی معتقد بودند خطای پنالتی روی مهدی طارمی رخ داده است صحبت کرد و گفت: مطمئن نیستم که این صحنه، پنالتی بوده باشد. از نظر من نبود و برخورد شدیدی بین دو بازیکن برای گرفتن پنالتی ایجاد نشد و بیشتر به خاطر برخورد نکردن با دروازه‌بان بود.

او سپس در پاسخ به این سوال که آیا تیم آمریکا با توجه به عملکردی که در این مسابقه داشت، شایسته پیروزی بود یا خیر عنوان کرد: بله قطعا. صد درصد آنها تیم بهتر میدان بودند و در نیمه اول عالی کار کردند. شاید در نیمه دوم تصمیم گرفتند که کمی عقب بکشند و به لحاظ تاکتیکی، دفاعی‌تر بازی کنند؛ آنها شکل تیم را حفظ کردند و منسجم بودند اما توانستند کلین‌شیت کنند و بعد از گل، به همین روش هم نیاز داشتند. فکر می‌کنم در کل از این تیم جوان، بازی منسجم و خوبی دیدیم.

1772690

زابالتا همچنین با تمجید از عملکرد خط هافبک تیم ملی آمریکا در این باره گفت: آنها تعادل فوق‌العاده‌ای دارند چون آدامز بازیکنی است که در پست خود می‌ماند و مقابل چهار مدافع می‌ایستد و همه کارهای دفاعی را انجام می‌دهد. این کار به موسی اجازه می‌دهد که جلو برود؛ او هم بازیکنی بسیار خوب و یک هافبک کامل یا باکس تو باکس است. او انرژی زیادی دارد و قبل از بازی هم گفتیم که چقدر مهم است که بتواند به محوطه حریف هم برسد و تعداد بازیکنان آنجا را زیاد کند. فکر می‌کنم خیلی منسجم بودند و کار سه هافبک عالی بود.

زابالتا مدافع سابق منچسترسیتی و تیم‌ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ و بازی با ایران، برخوردی با اشکان دژاگه در محوطه داشت که البته این صحنه به زعم کارشناسان، خطای پنالتی به سود ایران بود اما نبود تکنولوژی داور ویدیویی باعث شد تا این صحنه از چشم مازیچ، داور صربستانی دور بماند.

دیدگاه‌ها