کد خبر : 1856621 | 09 آذر 1401 ساعت 23:05 | 80.2K بازدید | 1 دیدگاه

امباپه، ازبکستان را به جام جهانی بُرد (عکس)

تیم ملی فرانسه به دلیل تصویری که از کیلیان امباپه ثبت شده است، حالا می‌تواند روی حمایت هواداران فوتبال ازبکستان نیز حساب کند!

امباپه، ازبکستان را به جام جهانی بُرد (عکس)

به گزارش ورزش سه، پس از پیروزی فرانسه در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی و صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها، کیلیان امباپه ستاره تیم پاری سن ژرمن در صفحه اینستاگرام خود تصویری از تقسیم شادی‌اش با هواداران، منتشر کرد.

امباپه در زمان انتشار این پست نمی‌دانست که این تصویر از او یک قهرمان خواهد ساخت؛ آن هم نه در کشور خودش، بلکه در ازبکستان، در پنج هزار کیلومتری پاریس، پایتخت فرانسه!

در نگاه اول، این عکس یک صحنه عادی از شادی یک بازیکن به همراه هواداران تیم به نظر می‌رسد اما وجود پرچم ازبکستان در این عکس که از سکوهای ورزشگاه 974 دوحه آویزان شده است، ماجرا را تغییر داد و تعداد کامنت‌های پست اینستاگرامی امباپه را به 77 هزار رساند که اکثر این کامنت‌ها نیز، پرچم کشور ازبکستان است.

این اتفاق واکنش گسترده هواداران ازبکستانی را در پی داشت و فوخيد رادجادوف در گفت‌وگویی به خبرگزاری فرانسه گفته است: در ابتدا از گلزنی امباپه خوشحال شدم اما وقتی پرچم ازبکستان را دیدم، جذاب‌تر شد؛ به نظر می‌رسید که امباپه به سمت پرچم ما می‌دود.

این هوادار 57 ساله در ادامه گفت: می‌ترسم امباپه ازبکستان را نشناسد اما به لطف این تصویر، بسیاری از مردم جهان، کشور ما را خواهند شناخت.

1772969

همچنين فيروزخان يعقوبلودجاييف اینفلوئنسر ازبکستانی نیز این تصویر را یک "تصادف خنده‌دار" توصیف کرده و بابت انتشار این عکس، ابراز خوشحالی کرده است.

عبدالرحمن فضلوف صاحب پرچمی که در تصویر شادی امباپه دیده می‌شود، دلیل این اقدامش را برای "معرفی ازبکستان و حمایت از تیم ملی فرانسه" در جام جهانی بیان کرده و گفته است: امباپه به قهرمان تصادفی ازبکستان تبدیل شده است.

او همچنین گفته است: این تصویر باعث شد همه از من بخواهند که برای بازی فرانسه و تونس در استادیوم حاضر شوم.

دیدگاه‌ها