کد خبر : 1856625 | 09 آذر 1401 ساعت 23:36 | 20.8K بازدید | 8 دیدگاه

شزنی در نقش مدعی دستکش طلایی

مسی ناکام در ضربه پنالتی: تجدید خاطره 2018 (عکس)

در نیمه اول دیدار آرژانتین و لهستان لیونل مسی صاحب موقعیتی استثنایی برای گلزنی شد ولی نتوانست از روی نقطه پنالتی دروازه وویچک شزنی را باز کند.

مسی ناکام در ضربه پنالتی: تجدید خاطره 2018 (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین که دیدار امشب مقابل لهستان را به عنوان تیم دوم گروه C آغاز کرده بود از ابتدا برای گلزنی تلاش می‌کرد و در چندین موج حمله فشار زیادی روی دروازه لهستان می‌آورد.

مسی، آکونیا و آلوارز در نیمه اول چندین بار دروازه وویچک شزنی را تهدید کردند اما تا دقیقه 35 تلاش‌های آرژانتین برای باز کردن دروازه او بی‌نتیجه بود.

در حالیکه حدود 10 دقیقه به پایان وقت قانونی نیمه اول باقی مانده بود آلبی‌سلسته صاحب یک موقعیت ایده‌آل برای گلزنی شد. جولین آلوارز با یک شوت پای چپ دروازه شزنی را با خطر مواجه کرد و سنگربان لهستانی برای دور کردن توپ به هوا برخاست و با مسی که برای زدن ضربه سر پریده بود برخورد پیدا کرد.

درحالیکه لهستانی‌ها معتقد بودند هیچ اتفاقی رخ نداده و شزنی بعد از دفع توپ با مسی برخورد کرده است اما اتاق VAR داور را فراخواند تا برای بررسی بیشتر صحنه به نمایشگر کنار زمین چمن مراجعه کند. درحالیکه داور در حال بررسی تصاویر ارسالی به مانیتور بود از تصاویر آهسته تلویزیونی به نظر می‌رسید با اینکه دست شزنی به سر مسی برخورد می‌کند ولی او ابتدا توپ را با دستش دفع می‌کند و در ادامه این حرکت برخورد دست او به لئو مسی اتفاق می‌افتد.

1773002

اما داور بعد از چند بار دیدن صحنه‌های VAR به این نتیجه رسید که شزنی موفق به دفع توپ نمی‌شود و اولین برخورد او با لیونل مسی اتفاق می‌افتد. او به هر حال در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. تصمیمی که مسلما در پایان بازی واکنش‌های زیادی خواهد داشت.

همانطور که انتظار می‌رفت لیونل مسی پشت توپ ایستاد تا این پنالتی را شلیک کند. مسی فرصتی عالی به دست آورده بود تا سومین گل خود در این جام جهانی را به ثمر برساند. او در هر دو بازی قبلی آلبی‌سلسته مقابل عربستان و مکزیک یک گل برای تیم ملی کشورش زده بود.

مسی پنالتی خود را با قدرت به سمت چپ دروازه وویچک شزنی شلیک کرد اما سنگربان لهستانی جهت ضربه لئو را درست تشخیص داده و با یک شیرجه بلند و با دست مخالف توپ را دفع کرده و راهی کرنر کرد.

1773003
1773012

این از دست دادن پنالتی خاطره تلخ مشابهی در جام جهانی چهار سال پیش را برای مسی تداعی کرد. چرا که او در آن رقابتها هم در بازی ایسلند برای آلبی‌سلسته یک پنالتی از دست داده بود.

اما وویچک شزنی علاوه بر اینکه مانع از گلزنی یکی از بزرگترین ستاره‌های این جام شد نشان داد چه پنالتی‌گیر قهاری است. او تا این لحظه در 3 بازی لهستان در تورنمنت 2 پنالتی گرفته است. اولین پنالتی‌ای که شزنی در جام جهانی قطر گرفت در دیدار لهستان و عربستان بود. دیداری که با پیروزی 2-0 یاران شزنی به پایان رسید.

جالب اینجاست این دروازه بان 32 ساله پیش از این دیدار ابراز امیدواری کرده بود آرژانتین صاحب پنالتی نشود. شزنی گفت: رویارویی با لیونل مسی؟ بازی کردن مقابل او دشوارتر خواهد بود، زیرا مسی پنالتی های خود را به روش های مختلف می زند. من مثل همیشه آماده می شوم و البته امیدوارم که نیازی به رویارویی با پنالتی زدن لیونل مسی نداشته باشم.

1773004
1773005

در پایان نیمه اول همه نگاه‌ها به وویچک شزنی و رابرت لواندوفسکی، دو ستاره اصلی لهستان که حالا همه امیدهای این کشور به آنها است، دوخته شد. این دو در حالی که به سمت رختکن می‌رفتند دست در گردن هم در حال گفتگو درباره اتفاقات نیمه اول و شرایطی که در نیمه دوم در انتظارشان خواهد بود به تصویر کشیده شدند. 
1773006

دیدگاه‌ها